  • 441. Data: 2015-03-18 19:09:11
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 19:03, the_foe pisze:

    > No to podaj z paragraf, który nakłada obligację na komornika zajęcia
    > rzeczy, której własność jest domniemana poprzez władanie.

    Pół wątku jest o tym, że komornik nie bada i nie może badać własności
    przy zajęciu.

    Poczytaj UOKSiE - tam jest o odpowiedzialności komornika za niedokonanie
    wnioskowanych przez wierzyciela czynności.

    --
    Liwiusz

  • 442. Data: 2015-03-18 19:33:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Mar 2015 22:05:49 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Zawsze jakaś tam część nie umiała się obronić.

    Jaka jest szansa obrony, gdy zajęcie zgarnia kasę z konta nie tej
    osobie co trzeba?

    --
    Marek

  • 443. Data: 2015-03-18 21:17:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 19:09, Liwiusz pisze:

    > Pół wątku jest o tym, że komornik nie bada i nie może badać własności
    > przy zajęciu.

    powołujesz sie na brednie które sam piszesz.

    > Poczytaj UOKSiE - tam jest o odpowiedzialności komornika za niedokonanie
    > wnioskowanych przez wierzyciela czynności.

    to wierzyciel decyduje jaką ruchomoscia włada dłuznik? Ciekawe idiotyzmy
    rozpowszechniasz.

    I gdzie ten paragraf?

    --
    @foe_pl

  • 444. Data: 2015-03-18 21:24:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 21:17, the_foe pisze:
    > to wierzyciel decyduje jaką ruchomoscia włada dłuznik? Ciekawe idiotyzmy
    > rozpowszechniasz.

    Komornik decyduje czym włada i to zajmuje. Bez względu na to, czy
    władanie jest połączone z własnością.

    Poniał?

    --
    Liwiusz

  • 445. Data: 2015-03-18 21:57:32
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 21:24, Liwiusz pisze:

    > Komornik decyduje czym włada i to zajmuje. Bez względu na to, czy
    > władanie jest połączone z własnością.
    >
    > Poniał?

    No to chyba Ty w koncu pojąłęs na czym to polega. Jeszcze przed chwilą
    twierdziłes, ze to wierzyciel decyduje:
    "tam jest o odpowiedzialności komornika za niedokonanie wnioskowanych
    przez wierzyciela czynności". (w kontekscie wladania ruchomoscia)

    No to jeszcze raz zapytam o ten paragraf zabraniajacy sprawdzania kto
    jest włascicielem jako przesłanki władania. Skoro władanie pozwala
    domniemac własnosc, to w przypadku rostrzygania władania (które pozwala
    zajac ruchomosc) własnosc jak najbardziej moze wspomóc komornika w
    podjeciu decyzji włada czy nie włada, jesli nie ma innych pewnych
    okolicznosci.

    --
    @foe_pl

  • 446. Data: 2015-03-18 22:00:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 21:57, the_foe pisze:

> [...]
    > "tam jest o odpowiedzialności komornika za niedokonanie wnioskowanych
    > przez wierzyciela czynności". (w kontekscie wladania ruchomoscia)

    Nie zmieniaj kontekstu. Była mowa o "propozycji" niezajmowania rzeczy
    będących we władaniu dłużnika.

    > No to jeszcze raz zapytam o ten paragraf zabraniajacy sprawdzania kto
    > jest włascicielem jako przesłanki władania. Skoro władanie pozwala

    Własność nie jest przesłanką władania więc nie trzeba jej badać.

> [...]
    > zajac ruchomosc) własnosc jak najbardziej moze wspomóc komornika w
    > podjeciu decyzji włada czy nie włada, jesli nie ma innych pewnych

    Do zajęcia potrzebne jest władanie, niepotrzebna jest własność.

    --
    Liwiusz

  • 447. Data: 2015-03-18 23:27:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-17 21:04, Tomasz Myrdin wrote:

    > Masz ciągnik, nikomu go nie pożyczasz. Masz pełne prawo oczekiwać że jak wrócisz z
    urlopu to będzie tam gdzie go zostawiłeś (no chyba że Ci go ukradną).
    > Masz ciągnik, pożyczasz go dłużnikowi - masz problem. Możesz się spodziewać że
    decyzja o pożyczeniu ciągnika dłużnikowi będzie fatalna w skutkach.

    Masz mieszkanie i garaż w części wspólnej. Wspólnota mieszkaniowa wisi
    ci za nadpłatę za media. Składasz pozew, dostajesz nakaz, wyjeżdzasz na
    urlop. Wracasz komornik zadowolony z siebie mówi, że kasę odzyskałeś.
    Idzisz do garażu samochodu nie ma - stał w garażu, który jest własnością
    wspólnoty. Sam jesteś sobie winien:P

    Shrek.

  • 448. Data: 2015-03-19 13:09:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 22:00, Liwiusz pisze:

    > Nie zmieniaj kontekstu. Była mowa o "propozycji" niezajmowania rzeczy
    > będących we władaniu dłużnika.

    > Własność nie jest przesłanką władania więc nie trzeba jej badać.

    Wbrew pozorom jest.
    Zaparkowany na podwórku ciągnik nie musi oznaczać władania
    nim przed właściciela terenu więc warto sprawdzić własność.

    > Do zajęcia potrzebne jest władanie, niepotrzebna jest własność.

    Ale dla was władanie jak widzę jest jednoznaczne z parkowaniem
    na terenie dłużnika. A jak tak dalej pójdzie z interpretacją
    to właściciel komornika zaskarży o zabór mienia a komornik
    nie udowodnia władania przez dłużnika i skończy się dla was okres
    ochronny.

    Pozdrawiam

  • 449. Data: 2015-03-19 18:18:26
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 19:33, Marek pisze:

    > Jaka jest szansa obrony, gdy zajęcie zgarnia kasę z konta nie tej osobie
    > co trzeba?

    nie ma obrony,

    pomyśl, że trzymasz kase w banku. Czemu w banku? Bo chcesz mieć pewność,
    że nie zginie. Jedziesz na 6 miesięcy w podróż do okoła świata. Wracasz
    i co ?

    Możesz nie mieć mieszkania, kolekcji samochodów z garażu, pieniędzy w
    banku. Teraz pytanie: kto za to zapłaci ?? NIKT.

    Bo w tym kraju nie ponosi się odpowiedzialności.

    Icek

  • 450. Data: 2015-03-19 18:24:21
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Żadnego. Z tym, że pożyczający często nie wie, że osoba jest nieuczciwa.
    > A Ty jeszcze do tego chcesz dodać usilnie ryzyko, że jakiś komornik na
    > pałę jej tę rzecz odbierze, bo mu się będzie wydawało, że może sobie ja
    > zająć.

    a ja stoję na stanowisku, że pożyczając komuś rzecz możesz zakładać, że
    osoba jest uczciwa. Tak samo jak chyba możesz założyć, że nikt Cię dziś
    nie zabije, okradnie i napadnie.

    Możesz szacować ryzyko ale z założenia chyba zakładamy, że jak już coś
    pożyczamy to czekamy na zwrot. A nawet jak ktoś ma komornika na głowie
    to nie oznacza, że jest nieuczciwy.

    Czym jest pożyczenie ciągnika a jaka jest różnica od pożyczenia
    samochodu ? Właściciel zakłada, że rzecz dostanie.

    Icek