eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Date: Thu, 19 Mar 2015 19:00:00 +0100
    <mea276$j7l$1@node2.news.atman.pl> <mea2ep$62r$2@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 21:22, Liwiusz pisze:

    > A ta dyskusja toczy się na grupie prawnej, czy w przedszkolu, że takie
    > uproszczenia definicji się stosuje?

    Kradzież (art. 278 kk) - zabór cudzej rzeczy w celu przywłaszczenia. Pod
    pojęciem zaboru rozumie się fizyczne wyjęcie rzeczy spod władztwa
    właściciela.

    to teraz zobaczmy: przychodzi komornik, ma świadomość, że rzecz nie
    należy do dłużnika (ale jak pisałeś nie ma możliwości tego sprawdzić),
    zabiera rzecz. Czy to nie czysta definicja kradzieży ?

    > Żeby nie trzeba było rozstrzygać na miejscu co jest czyje, bo byłoby
    > wówczas dużo błędów.

    jakieś farmazony tu wypisujecie. Ktoś może mieć komornika na karku ale
    nie oznacza to, że jest osobą nieoddającą.

    Mogę mieć komornika na karku bo nie odebrałem nakazu zapłaty bo miałem
    fanaberie pojechać na 3 tygodnie na wakacje poza miejsce zamieszkania i
    nie pozostawić pełnomocnika do doręczeń.

    Czy to oznacza, że już jest zwiększone ryzyko aby mi pożyczyć samochód ?

    Icek