  • 31. Data: 2010-11-30 15:31:29
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ja nie twierdziłem, że oszukuje. Twierdziłem, że naciąga pracodawcę
    > korzystając z badziewnego prawa.

    Pracodawca to nie jest biedna, chuda sierotka. Wie, czym ryzykuje
    zatrudniając młodą kobietę. Takie ryzyko bycia procodawcą.

    > Owszem. Ale człowieki nie wykorzystują wielu swoich praw, bo wiedzą, że
    > to niemiłe.

    E tam. Prawa są po to, żeby z nich korzystać.
    J.

  • 32. Data: 2010-11-30 15:39:08
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem. Ale człowieki nie wykorzystują wielu swoich praw, bo wiedzą, że
    > to niemiłe.

    Zasadniczo masz rację, ale powiedz uczciwie - czy sam byś tak nie zrobił?
    Pomijam już fakt, że gdyby dziewczyna nie była w ciąży, to po tym 31.12.2010
    prawdopodobieństwo znalezienia przez nią pracy byłoby o niebo większe, niż w
    jej obecnej sytuacji. Dlatego musiałaby być niespełna rozumu, by tego nie
    wykorzystać.

    O wiele bardziej mnie leczą kobiety, które z zasady nie pracują, ale celowo
    szukają jakiegokolwiek zaczepienia na etacie po to, by zajść w ciążę i od
    razu iść na zwolnienie, czyli na garnuszek państwa (a do 33 dni na garnuszek
    pracodawcy) :->

  • 33. Data: 2010-11-30 15:40:55
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:4cf518d1$0$22814

    > Pracodawca to nie jest biedna, chuda sierotka. Wie, czym ryzykuje
    > zatrudniając młodą kobietę. Takie ryzyko bycia procodawcą.

    Dokładnie, ale dlaczego potem wszechobecne zdziwienie części społeczeństwa
    płci żeńskiej, że pracodawcy nie chcą zatrudniać młodych kobiet? :)

  • 34. Data: 2010-11-30 16:09:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.11.2010 16:31, krys pisze:
    > Pracodawca to nie jest biedna, chuda sierotka.

    A skąd wiesz? Podawałem nawet przykład, gdzie takie działanie może
    doprowadzić wręcz do bankructwa pracodawcy.

    Nie każdy pracodawca to duża korporacja z muczos ojros und dolaros na
    marnowanie.

    > Wie, czym ryzykuje
    > zatrudniając młodą kobietę. Takie ryzyko bycia procodawcą.

    No i dlatego ja bym w życiu nie zatrudnił kobiety.

    > E tam. Prawa są po to, żeby z nich korzystać.

    Korzystasz z prawa do tupania po podłodze i słuchania głośno muzyki itp?

    Wiele praw mamy, a jednak nie korzystamy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2010-11-30 16:10:53
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Mordzia wrote:

    > Dokładnie, ale dlaczego potem wszechobecne zdziwienie części społeczeństwa
    > płci żeńskiej, że pracodawcy nie chcą zatrudniać młodych kobiet? :)

    A to już pytaj młodych kobiet, czemu wierzą w "ochronę kobiet".;-)
    J.

  • 36. Data: 2010-11-30 16:19:40
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A skąd wiesz? Podawałem nawet przykład, gdzie takie działanie może
    > doprowadzić wręcz do bankructwa pracodawcy.

    Jak jest głupia sierotka, to płaci bankructwem. Chyba nie przyleciał wczoraj
    z Antypodów i wie, gdzie żyje i w ramach jakiego prawa się obraca?

    > Nie każdy pracodawca to duża korporacja z muczos ojros und dolaros na
    > marnowanie.

    Wiem. Z autopsji. Kto nie ryzykuje ten nie je, a ryzyko trzeba kalkulować.

    > No i dlatego ja bym w życiu nie zatrudnił kobiety.

    No widzisz.

    > Korzystasz z prawa do tupania po podłodze i słuchania głośno muzyki itp?

    Wyobraź sobie, że jak mam potrzebę, to tak:-). Akurat na to mogę sobie
    pozwolic bez robieniu komukolwiek kuku.

    > Wiele praw mamy, a jednak nie korzystamy.

    Co nie znaczy, że nie możemy.
    Myślisz, że pracodawca pójdzie na rękę ciężarnej pracownicy więcej, niż
    musi?
    To KP stawia pracownika i pracodawcę po przeciwnych stronach barykady.
    J.

  • 37. Data: 2010-11-30 16:20:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mvoicem wrote:

    > Przy okazji ciężarnej żony zorientowałem się że arytmetyka ciążowa
    > jest skomplikowana i ciutkę odmienna od tej stosowanej w powszechnym
    > użyciu.
    >
    > Od lekarza mamy 3 dane - termin porodu, początek ciąży i obecny
    > tydzień ciąży - i nijak jedne do drugich nie pasują. Jak dla mnie
    > rozrzut jest ze 2 tygodnie.

    To zależy do czego się ten czas bierze.

    I tak:
    przy analizowaniu rozwoju płodu, warto odnosić się do realnego czasu
    trwania ciąży, czyli od dnia poczęcia (czyli praktycznie owulacji), bo
    przy liczeniu wg normalnego terminu, czyli od ostaniej menstruacji to
    dodają nam się te dwa tygodnie.
    Jak implantacja jaja płodowego ma być po 5-7 dniach, to trudno by to
    odnosić do tego "ustawowego liczenia".

    Ponieważ jednak daty poczęcia nie da się precyzyjnie ustalić, jedyną
    ewidentnie znaną jest data rozpoczęcia ostatniej menstruacji.

    Natomiast de facto czas rozwoju płodu średnio wynosi 38 tygodni. Ddoaje
    się "typowo" dwa tygodnie (czas od początu menstruacji do owulacji) i
    wychodzi 40 tygodni.

    Z tym że oczywiście nie każda kobieta ma cykl te 28 dni... A jeśli ma
    krócej/dłużej to skraca/wydłuża się właśnie faza folikularna, i z tych
    dodatkowych 2 tygodni może się zrobić 12 albo 16 czy 18 dni.

    Są metody obliczania uwzględniające krótszy/dłuższy cykl, ale imho to
    sztuka dla sztuki, bo znacznie większy wpływ ma osobnicza zmienność w
    rozwoju płodu. Te parę dni w tą czy w tamtą...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2010-11-30 16:27:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ania wrote:

    > Dzięki za odpowiedź.Spędza mi to sen z powiek. 5 rano a ja już przy
    > kompie siedzę :(
    > No to mi ulżyło, uff. Mam nadzieję tylko, że pracodawca będzie umiał
    > sobie to obliczyć.
    > A gdzie można znaleźć ewentualnie jakąś ustawę mówiącą o tym jak to
    > się oblicza?

    Nie ma ustawy, ale jest orzeczenie SN, zdaje się Olgierd Rudak na
    swojej stronie się do tego nawet odniósł.
    Namiar na orzeczenie: OSNP 2004/12/204.

    > A tak na marginesie to nie rozumiem dlaczego lekarz tak
    > się uparł aby nie wypisać mi w którym jestem tygodniu ciąży

    Szczerze mówiąc - pojęcia nie mam.

    Jakoś tam można wytłumaczyć niechęć do wypisywania zaświadczenia o dniu
    ciąży "na dzień 31 grudnia", bo to trochę takie w cały świat
    wypisywanie.

    Uczciwie rzecz biorąc nie można napisać "pacjenta 31 grudnia będzie w
    14 tygodniu ciązy", bo trzeba by to obwarować opisami typu "o ile nie
    będzie powikłań ciąży, poronienia itd".
    Dziś takie zaświadczenie wypisane - trudno żeby miało jakąś moc prawną,
    bo dotyczy stanu w przyszłości, którego to stanu na dany dzień w
    przyszłości nie można teraz stwierdzić ze stuprocentową pewnością.

    Ale na dziś, na teraz - powinien imo wypisać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 39. Data: 2010-11-30 16:30:53
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błag=?iso-8859-2?Q?am?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Mordzia wrote:

> [...]
    > celowo szukają jakiegokolwiek zaczepienia na etacie po to, by zajść w
    > ciążę i od razu iść na zwolnienie, czyli na garnuszek państwa (a do

    Jeszcze lepsze są takie które jak się dowiedzą o planowanym zwolnieniu
    w te pędy kalkulują czy opłaca się szybciutko zajść ;-)

    Ale...w naszej obecnej sytuacji demograficznej, to jest to forma
    płacenia kobiecie za urodzenie dziecka.

    W jakimś tam stopniu imho uzasadniona.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 40. Data: 2010-11-30 16:38:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.11.2010 16:39, Mordzia pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zasadniczo masz rację, ale powiedz uczciwie - czy sam byś tak nie zrobił?

    No pewnie tak, bo jednak pokłady nieuczciwości są w człowieku spore, a
    stawka tu spora.
    Aczkolwiek sam wiele przywilejów pracowniczych olewam, a mam wielu
    kolegów z pracy, co latają z byle pierdułką po kasiurkę.

    > Pomijam już fakt, że gdyby dziewczyna nie była w ciąży, to po tym
    > 31.12.2010 prawdopodobieństwo znalezienia przez nią pracy byłoby o niebo
    > większe, niż w jej obecnej sytuacji.

    Pracodawca jej kazał zachodzić? Jak nie, to czemu on ma płacić? Jest
    wiele przykrych rzeczy w życiu. Jak lasce by nogę urwało, też by jej
    było gorzej. A jednak jej pracodawca nie dostałby wtedy kary.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek