  • 281. Data: 2010-12-05 17:30:07
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-12-05, Krzysztof <k...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Trochę tak, jak w wychowaniu dzieci - przymus na zasadzie "bo jak nie to
    > ..." praktycznie zawsze spotyka się z oporem i buntem.

    No weź. A wychowanie bezstresowe i życie bez nakazów i zakazów jest bajką?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 282. Data: 2010-12-06 09:38:50
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 18:15:19 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Brawo. Zapewne cała rodzina dzielnie obserwowała jej zmagania, trzymając
    > mocno kciuki.

    Owszem - bo albo bieda albo patologia, za wyjątkiem mojej żony (wtedy
    jeszcze dziewczyny), która pomagała czasami dzieciom bo wtedy już lepiej
    zarabiałem i nie musiała wyciskać resztek ze swojej "najniższej krajowej".

    Henry

  • 283. Data: 2010-12-06 09:42:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 18:18:56 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Inna sprawa, że człowiek, który z trudem wiąże koniec z końcem, ale jednak
    > się stara i nie chce innych obarczać swoimi problemami, będzie się buntował
    > jeszcze bardziej, gdy część jego krwawicy "wspaniałomyślne" państwo siłą
    > zabierze i odda tym, którym się już starać nie chce.

    Mam dziwnych znajomych - pośród tych zarabiających najmniej nigdy nie
    słyszałem narzekań na podatki. Słyszałem je tylko od kolegów z pracy - bo
    na przykład zamiast spłacać mieszkanie 5 lat mogli by je spłacić w 2 lata.

    Henry

  • 284. Data: 2010-12-09 14:06:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 03-12-2010 14:48, Krzysztof pisze:
    > Np. składka rentowa, zdrowotna, chorobowa czy wypadkowa, które - gdy
    > nigdy nie dojdzie do wypłaty świadczenia - przepada, bo jest to
    > ubezpieczenie jedynie typu "casco".
    > W towarzystwach ubezpieczeniowych masz do wyboru ubezpieczenie, które
    > jednocześnie stanowi też fundusz emerytalny.

    A możesz podać konkretnie w którym towarzystwie?
    Bo takiej oferty, żeby składka nie była dzielona na ubezpieczeniową
    "casco" (czyli jak nic się nie zdarzy to "przepada") i emerytalną, żeby
    cała składka była kapitałem pracującym, nie znalazłam, a szukałam dość
    długo, wymęczyłam prawie na śmierć dwóch brokerów.
    Kogo przeoczyli?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 285. Data: 2010-12-09 20:42:00
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:32, Maddy pisze:

    > Też, chociaż z jakiegoś powodu francuscy pracodawcy nie traktują ciąży
    > pracownicy jak kataklizmu, chociaż ochrona kobiet w ciąży i matek jest
    > tam większa niż w Polsce.

    ale też oni muszą za to płacić ??

  • 286. Data: 2010-12-09 20:49:38
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > uczestniczą. Poza tym - dobrze wychowane dziecko mniej bałagani - mniej
    > sprzątania.

    buahaha ha ha ha ha ha.

    Dobre. Umarłem.

    http://demotywatory.pl/2385384/Wspominam-swoje-dziec
    instwo

    http://demotywatory.pl/2323667/Jezeli-patrzysz-i-wid
    zisz-tylko-problemy

  • 287. Data: 2010-12-11 09:41:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010, Liwiusz wrote:

    > Napisz co potrzebujesz, podrzucę "zadanie domowe" znajomemu brokerowi ;)

    Potrzebuję czy nie... rozejrzałem się i nie widziałem.
    Myślałem że wyjaśniłem :) - ubezpieczenie OC *tylko* od szkód na ludziach,
    które ze względu na nikłe prawdopodobieństwo zdarzenia powinno być relatywnie
    tanie (w porównaniu do ubezpieczenia od szkód majątkowych).
    Ale nie od kiludziesięciu kzł (typowego przy "majątkowych" od roweru),
    lecz kilkuset bądź "unlimited".

    pzdr, Gotfryd

  • 288. Data: 2010-12-11 12:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > tanie (w porównaniu do ubezpieczenia od szkód majątkowych).
    > Ale nie od kiludziesięciu kzł (typowego przy "majątkowych" od roweru),

    "Unlimited" to Ci nikt nie da. Wiesz, do kiedy nie zapoznałem się z
    branżą ubezpieczeniową od środka, to nie wiedziałem, że ubezpieczyciele
    aż tak boją się ryzyka. Przynajmniej ci działający w Polsce, bo za
    granicą może być inaczej.

    Zupełnie jak baby. Strasznie bojaźliwi. Ubezpieczyć się od czegoś bardzo
    rzadkiego, bardzo chętnie (de facto polega to tylko na przyjęciu
    składki). Ale ubezpieczenie poważnego ryzyka (kilka, kilkanaście procent
    prawdopodobieństwa), rzadko kiedy się da. Nawet odpowiednio kalkulując
    składkę.

    Indolencja polskich ubezpieczycieli sięga już absurdu. Jest taki produkt
    jak "gwarancja zapłaty należności handlowych" - ubezpieczyciel
    gwarantuje, że kontrahent zapłaci za coś. Czy wiesz, że niedawno żaden z
    ubezpieczycieli, którzy mają taką ofertę oficjalnie dostępną, nie chciał
    dać takiej gwarancji nawet jeśli klient chciał dać 100% zabezpieczenia w
    gotówce?! (a chciał dać, ponieważ beneficjent wymagał właśnie gwarancji,
    a nie kaucji).

    Powody odmowy: dajemy je tylko naszym stałym, sprawdzonym klientom.
    Broker: Tak, ale klient może dać 100% zabezpieczenia
    Ubezpieczyciel: mimo wszystko nie możemy, takie mamy procedury.

    Odnośnie ubezpieczenia roweru: podpytam ;)

    --
    Liwiusz

  • 289. Data: 2010-12-14 12:47:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > tanie (w porównaniu do ubezpieczenia od szkód majątkowych).
    > Ale nie od kiludziesięciu kzł (typowego przy "majątkowych" od roweru),

    OC na 200 tysięcy zł (więcej kalkulator nie liczy ;) ) kosztuje 133zł
    rocznie. W tym jest też (obowiązkowe) NNW na 5000zł.

    w sprawie wyższych kwot należałoby zapewne wystosować indywidualne
    zapytanie do ubezpieczyciela.

    --
    Liwuysz

  • 290. Data: 2010-12-14 22:59:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010, Liwiusz wrote:

> [...]
    > Broker: Tak, ale klient może dać 100% zabezpieczenia
    > Ubezpieczyciel: mimo wszystko nie możemy, takie mamy procedury.

    No i tyle :D

    > Odnośnie ubezpieczenia roweru: podpytam ;)

    :)

    pzdr, Gotfryd