  • 1. Data: 2010-11-29 14:23:33
    Temat: Gotówkowa naprawa stłuczki samoch. i żądania ubezpieczyciela.
    Od: Charles <y...@g...com>

    Witam.
    Może ktoś z Was orientuje się, czy przy likwidacji szkody gotówkowo z
    polisy OC winnego stłuczki, prócz m.in. wyceny naprawy pojazdu,
    ubezpieczyciel owego winnego ma prawo żądać dodatkowo faktur źródłowych
    na zakupione części potrzebne do w/w naprawy? Czy są jakieś zapisy,
    które to regulują? O ile mi wiadomo, nie muszę przedstawiać nikomu
    zawartości mojej księgowości, prócz organów do tego uprawnionych.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-11-29 23:11:32
    Temat: Re: Gotówkowa naprawa stłuczki samoch.=?ISO-8859-2?Q?i_=BF=B1dania_ubezpieczyciela=2E?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Charles wrote:

> [...]
    > jakieś zapisy, które to regulują? O ile mi wiadomo, nie muszę
    > przedstawiać nikomu zawartości mojej księgowości, prócz organów do

    Więcej nawet. Należy Ci się odszkodowanie w wysokości takiej jakbyś
    naprawiał - ale naprawiac nie musisz. Do ciebie należy decyzja co z
    tymi pieniędzmi zrobisz.
    TU lubuja się też w niewypłacaniu VAT-u, że niby - "musi być faktura
    żeby vat wypłacić". Takie parszywe bajdurzenie.
    Liczą odszkodowanie po cenach netto.

    Tyle że oczywiście żeby to dostać trzeba iść do sądu. Albo - prawie do
    sądu (bywa że pękną przy pismach przedprocesowych).
    Generalnie nie warto z nimi dyskutować, formalnie odwołać się od
    wyceny, pisemnie - ile się powinno dostać, nie zapłacą, wezwać do
    wypłaty, nie zapłacą napisać pozew, i wygrać przed sądem.

    Jakby każdy ich tak ścignął, to by się tym sparszywiałym zasrańcom
    przestało opłacać oszukiwac ludzi.

    Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU to
    coś jak sprzedajna dziwka.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2010-11-30 07:02:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 00:11, Massai pisze:

    > Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU to
    > coś jak sprzedajna dziwka.

    Tak jak policjant, lekarz, adwokat ...

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-11-30 08:48:50
    Od: Charles <y...@g...com>

    Massai pisze:

> [...]
    > przestało opłacać oszukiwac ludzi.
    >
    > Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU to

    Dzięki za info. Czy orientujesz się może i mógłbyś dopisać, jakimi
    zapisami (paragrafami) mogę się podeprzeć pisząc do nich wezwanie do
    zapłaty?
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-11-30 09:37:38
    Od: Charles <y...@g...com>

    Massai pisze:

> [...]
    > przestało opłacać oszukiwac ludzi.
    >
    > Serio, coraz częściej mam wrażenie że zawód likwidatora szkód w TU to

    Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Kosztorys napraw włącznie z
    kosztem użytych do naprawy części był sporządzony przez niezależny
    warsztat samochodowy. Ubezpieczyciel nie chce uznać cen części zawartych
    w tym kosztorysie i żąda dodatkowo faktur na w/w części. O ile dobrze
    zrozumiałem mogę pisać do TU wezwanie do zapłaty na podstawie
    kosztorysu. Mam rację czy nie?
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-11-30 13:08:50
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Charles" <y...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > kosztorysie i żąda dodatkowo faktur na w/w części. O ile dobrze
    > zrozumiałem mogę pisać do TU wezwanie do zapłaty na podstawie kosztorysu.

    Nie wiem czy masz czy nie masz racji. Wiuem jedno:
    Przy likwidacji szkody bezgotówkowo (a chyba raczej o to ci chodzi, poniewaz
    piszesz ze warsztat sporzadzal kosztorys) naprawiajacy musi uzyc czesci
    nowych fabrycznie (nie uzywanych).

  • 7. Data: 2010-11-30 14:21:50
    Od: Charles <y...@g...com>

    Misiek pisze:

> [...]
    > poniewaz piszesz ze warsztat sporzadzal kosztorys) naprawiajacy musi
    > uzyc czesci nowych fabrycznie (nie uzywanych).

    Napisałem wyraźnie w pierwszym poście: gotówkowo. W TU został
    przedstawiony kosztorys naprawy z niezależnego warsztatu, naprawa
    została wykonana, co zostało potwierdzone przez likwidatora szkody z TU
    (były oględziny po naprawie), ale nie chcą wypłacić tyle, ile kosztowała
    naprawa wg w/w kosztorysu ponieważ domagają się dodatkowo faktur za
    części wykorzystanych przy naprawie.
    I teraz moje pytanie: mają prawo domagać się tych faktur czy po prostu
    walą w ch... i nie chcą wypłacić należnej mi sumy, która przysługuje mi
    wg przedstawionego kosztorysu?
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-11-30 16:39:04
    Temat: Re: Gotówkowa naprawa stłuczki samoch.=?ISO-8859-2?Q?=3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fi=5F=3DBF=3DB1dania=5Fubezpieczyci?==?ISO-8859-2?Q?ela=3D2E=3F=3D?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spp wrote:

    > Tak jak policjant, lekarz, adwokat ...

    Nie wiem jak policjant czy adwokat, ale mnie pracodawca nie nakazuje
    dymać pacjentów/klientów.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-11-30 16:43:49
    Temat: Re: Gotowkowa naprawa stluczki samoch.
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Charles wrote:

> [...]
    > mają prawo domagać się tych faktur czy po prostu walą w ch... i nie
    > chcą wypłacić należnej mi sumy, która przysługuje mi wg

    W jakiś sposób koszty musisz udokumentować. Nie możesz pójśc do TU i
    powiedzieć "ta szybka kosztowała 100 tysięcy pln, oddawajcie kasę".

    Z tym że nie muszą być to faktury - możesz np. powołać się na cennik
    detaliczny dystrybutora części.

    Dodatkowo - nie mają podstaw żeby domagać się od ciebie faktur
    wystawiony przez dystrybutora na warsztat naprawiający. To faktury
    warsztatu, nie musi ci ich nawet pokazywać.

    Fakturę od warsztatu masz?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-11-30 17:57:44
    Od: Charles <y...@g...com>

    Massai pisze:

    > W jakiś sposób koszty musisz udokumentować. Nie możesz pójśc do TU i
    > powiedzieć "ta szybka kosztowała 100 tysięcy pln, oddawajcie kasę".

    Koszty udokumentowałem na podstawie kosztorysu, za którego wykonanie
    musiałem zapłacić.

    Faktur nie mam.

    Pozdrawiam.