  • 1. Data: 2010-11-29 17:20:50
    Temat: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: " Ania" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    mam ogromny problem. Jestem w ciąży, umowa o pracę kończy mi się 31 grudnia.
    Lekarz wystawił mi zaświadczenie, że termin porodu przypada mi na 3 lipca.
    Stwierdził, że nie może wypisać w którym jestem tygodniu ciąży (że nie zgodne
    z ustawą itd)
    Według moich wyliczeń na dzień 31 grudnia będę już w czwartym miesiącu,ale jak
    to sobie obliczy pracodawca, czy nie będę miała z związku z tym żadnych
    problemów. Na dzień 1 stycznia będę już miała 14 tygodni, tak powiedział mi
    lekarz, ale tego już na zaświadczeniu wypisać nie może. Jakaś paranoja.
    Proszę, napiszcie jak to zinterpretuje pracodawca?

    Dziękuję serdecznie,pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-30 01:17:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ania wrote:

> [...]
    > 14 tygodni, tak powiedział mi lekarz, ale tego już na zaświadczeniu
    > wypisać nie może. Jakaś paranoja. Proszę, napiszcie jak to

    Krótko, jakby mieli jakieś wątpliwości i byś musiała im to tłumaczyć w
    kadrach:
    1. Miesiące ciąży, wg orzeczenia SN, to są miesiące ksieżycowe, po 4
    tygodnie.
    2. Czas trwania ciąży określa się na 40 tygodni (280 dni), licząc od
    pierwszego dnia ostatniej menstruacji. Czyli 10 (a nie dziewięć)
    miesięcy księżycowych.
    3. Termin porodu na 3 lipca, to jak sobie pewnie policzyłaś, oznacza że
    31 grudnia będziesz w 96 dniu ciąży, czyli tak w drugiej połowie 14
    tygodnia. Czyli wyraźnie już w 4 miesiącu ciąży.

    I nie martw się, bo to dziecku szkodzi.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2010-11-30 05:09:03
    Od: "Ania " <p...@g...pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > 31 grudnia będziesz w 96 dniu ciąży, czyli tak w drugiej połowie 14
    > tygodnia. Czyli wyraźnie już w 4 miesiącu ciąży.

    Dzięki za odpowiedź.Spędza mi to sen z powiek. 5 rano a ja już przy kompie
    siedzę :(
    No to mi ulżyło, uff. Mam nadzieję tylko, że pracodawca będzie umiał sobie to
    obliczyć.
    A gdzie można znaleźć ewentualnie jakąś ustawę mówiącą o tym jak to się oblicza?
    A tak na marginesie to nie rozumiem dlaczego lekarz tak się uparł aby nie
    wypisać mi w którym jestem tygodniu ciąży

  • 4. Data: 2010-11-30 05:35:15
    Od: " " <p...@g...pl>

    I mam jeszcze jedno pytanie. Czy lekarz na zaświadczeniu musi wskazać stan
    zaawansowania ciąży. Bo wedł. art 185 par 1 "stan ciąży powinien byc
    potwierdzony zaświadczeniem lekarskim"
    Stan czyli obecność ciąży a nie stan zaawansowania (chociaż wypisując Termin
    porodu właściwe określa stan zaawansowania). Już nic z tego nie rozumiem

  • 5. Data: 2010-11-30 06:58:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.11.2010 02:17, Massai pisze:
    > Krótko, jakby mieli jakieś wątpliwości i byś musiała im to tłumaczyć w
    > kadrach:

    A całe te obliczenia mają na celu jak rozumiem naciągnięcie pracodawcy.
    I potem się kobiety dziwią, że (zwłaszcza M i S) firmy nie chcą ich
    zatrudniać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-11-30 07:48:27
    Od: " " <p...@g...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > A całe te obliczenia mają na celu jak rozumiem naciągnięcie pracodawcy.
    > I potem się kobiety dziwią, że (zwłaszcza M i S) firmy nie chcą ich
    > zatrudniać.

    Jeżeli nie ma Pan ochoty odpowiadać na postawione przeze mnie pytania, to
    uprzejmie proszę o zniknięcie z tego wątku.
    Wszystko tu jest zgodne z prawem, zresztą regulują to jakieś przepisy. Nie ma
    tu ani grama oszustwa czy naciągania prawa. Więc żegnam Pana

  • 7. Data: 2010-11-30 07:58:26
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Ania " <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie można znaleźć ewentualnie jakąś ustawę mówiącą o tym jak to się
    > oblicza?

    Ustawa obliczająca wiek ciąży? No proszę Cię :)

    > A tak na marginesie to nie rozumiem dlaczego lekarz tak się uparł aby nie
    > wypisać mi w którym jestem tygodniu ciąży

    Niech on Ci poda tę ustawę, na którą się powołuje.
    A poważnie - może idź do innego lekarza.

    K.

  • 8. Data: 2010-11-30 08:00:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    napisa?(a):

    > Wszystko tu jest zgodne z prawem, zresztą regulują to jakieś przepisy. Nie ma
    > tu ani grama oszustwa czy naciągania prawa. Więc żegnam Pana

    Tristan nie pisał o naciąganiu prawa tylko o oszukiwaniu pracodawcy.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 9. Data: 2010-11-30 09:35:10
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A całe te obliczenia mają na celu jak rozumiem naciągnięcie pracodawcy.

    Dobrze się czujesz?

    > I potem się kobiety dziwią, że (zwłaszcza M i S) firmy nie chcą ich
    > zatrudniać.

    Nie chcą zatrudniać, bo prawo pracy w tej kwestii jest dość porąbane.

  • 10. Data: 2010-11-30 09:50:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.11.2010 08:48, p...@g...pl pisze:

    > Jeżeli nie ma Pan ochoty odpowiadać na postawione przeze mnie pytania, to
    > uprzejmie proszę o zniknięcie z tego wątku.

    Pozwolę sobie nie zastosować się. ICMPZ?

    > Wszystko tu jest zgodne z prawem, zresztą regulują to jakieś przepisy. Nie ma
    > tu ani grama oszustwa czy naciągania prawa.

    Nic nie pisałem o oszukiwaniu czy naciąganiu prawa. Niestety prawo jest
    jakie jest i jest do dupy. I powoduje niestety to, że kobiety w ciąży
    naciągają w majestacie prawa pracodawcę na alimenty, choć nie pracodawca
    jest sprawcą pojawienia się dziecka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek