  • 1. Data: 2010-11-29 21:22:21
    Temat: Palenie w lokalach gastronomicznych
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Tak się zastanawiam - w myśl nowej ustawy w lokalach gastronomicznych
    powinno być wydzielone osobne pomieszczenie, z oddzielną wentylacją etc. -
    dla osób palących. Ale czy można za takie pomieszczenie uznać po prostu ...
    cały lokal i zamieścić informację (w nazwie, w reklamie, na drzwiach, na
    szyldzie itd), że jest to "lokal, gdzie się pali" (w domyśle - jeśli
    przeszkadza Ci palenie, to nie musisz korzystać z oferty, jeśli chcesz
    korzystać, musisz wiedzieć, że tutaj się pali).
    Czy byłoby to niezgodne z prawem? Na chłopski rozum ofertę można kierować
    do wybranego targetu, a nie do wszystkich. Podobnie jak w restauracjach
    wegetariańskich nie ma obowiązku serwowania dań mięsnych, bo a nuż trafi
    się gość mięsożerny.

    Co o tym myślicie?

    K.

  • 2. Data: 2010-11-29 22:05:52
    Temat: Re: Palenie w lokalach gastronomicznych
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał
    w wiadomości news:id15j9$o3t$1@news.onet.pl...
> [...]
    > że jest to "lokal, gdzie się pali" (w domyśle - jeśli przeszkadza Ci
    > palenie, to nie musisz korzystać z oferty, jeśli chcesz korzystać,

    Tak się raczej nie da.

    W art. 5a ust. 4 jest mowa o lokalu z co najmniej dwoma pomieszczeniami
    i o wyłączeniu pomieszczenia (liczba pojedyncza, więc tylko w jednym
    z co najmniej dwóch pomieszczeń można palić).

    Inna sprawa, że to jest bez sensu - jak knajpa ma 10 pomieszczeń,
    to dwóch nie można wyłączyć. Ech...

    Piotr

  • 3. Data: 2010-11-29 22:50:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Co o tym myślicie?

    Przeanalizuj sam, ale jak ze znajomymi to analizowaliśmy, to jedyny sposób
    jest stworzenie klubu palacza z wejściówkami itd. Nie będzie to lokal w w
    rozumieniu ustawy i nie będą miały do niego zastosowania przepisy tej
    ustawy.

  • 4. Data: 2010-11-30 07:11:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-11-2010 23:50, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > sposób jest stworzenie klubu palacza z wejściówkami itd. Nie będzie to
    > lokal w w rozumieniu ustawy i nie będą miały do niego zastosowania

    I nie będzie tam można sprzedawać alkoholu. Zdaje się jedzenia też nie.
    Oczywiście możesz udostępnić pomieszczenie grupie osób, która przyniesie
    własne piwko i czipsy.
    Jakoś nie widzę kolejki chętnych do takiego "klubu".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-11-30 07:33:23
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 23:50:13 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest stworzenie klubu palacza z wejściówkami itd. Nie będzie to lokal w w
    > rozumieniu ustawy i nie będą miały do niego zastosowania przepisy tej

    A czy w takim "klubie" wolno potem sprzedawać alkohol albo wydawać
    jedzenie? Bo że można sobie zrobić klub gdzie każdy przyjdzie z własnym
    piwem to jasne - nawet bez "karty klubowicza".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2010-11-30 16:20:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > własne piwko i czipsy.
    > Jakoś nie widzę kolejki chętnych do takiego "klubu".

    Czemu tak uwazasz? Fakt, ze nie zastanwiałem się nad tym, ale stoważyszenie
    ma możliwość prowadzenia działaności gospodarczej. Poza tym nie widzę
    przeciwwskazań, by działaność gospodarcza polegała na prowadzeniu klubu.
    Absolutnie nie widzę problemu ze sprzedażą, barem. W wypadku alkoholu co
    najwyżej może być zagwozdka z zezwoleniem.

  • 7. Data: 2010-11-30 17:28:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.11.2010 17:20), Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > prowadzeniu klubu. Absolutnie nie widzę problemu ze sprzedażą, barem. W
    > wypadku alkoholu co najwyżej może być zagwozdka z zezwoleniem.

    Pytanie pomocnicze - czy np. jeżeli restauracja organizuje zamkniętą
    imprezę (bankiet, wesele ..) to czy na tej imprezie też ma zakazać palić
    czy zamknięcie tej imprezy powoduje że nie ma takiego obowiązku?

    p. m.

  • 8. Data: 2010-11-30 19:47:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pytanie pomocnicze - czy np. jeżeli restauracja organizuje zamkniętą
    > imprezę (bankiet, wesele ..) to czy na tej imprezie też ma zakazać palić
    > czy zamknięcie tej imprezy powoduje że nie ma takiego obowiązku?

    Nie wiem, bo przepisu przed oczyma nie mam. Jak dotąd w dwóch takich
    imprezach uczestniczyłem i obowiązywał zakaz palenia. Ale klub palacza, to
    co innego. Sam nie palę. W wielu krajach Europy zakazy takie dawno
    obowiazują i palacze wychodzą przed lokal zapalić. Jakoś się przyzwyczaili.

  • 9. Data: 2010-11-30 20:02:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.11.2010 20:47), Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Nie wiem, bo przepisu przed oczyma nie mam. Jak dotąd w dwóch takich
    > imprezach uczestniczyłem i obowiązywał zakaz palenia. Ale klub palacza,

    Jak dla mnie klub palacza to taka permanentna impreza zamknięta i będą
    tym rządzić te same przepisy (których też przed oczyma nie mam więc tak
    sobie dywaguję).

    p. m.

  • 10. Data: 2010-12-02 07:59:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >... Sam nie palę. W wielu krajach Europy zakazy takie dawno obowiazują i
    >palacze wychodzą przed lokal zapalić. Jakoś się przyzwyczaili.

    Powinni jeszce zakazać głośnych rozmów. Też pewnie byśmy się przyzwyczaili
    :-)