  • 1. Data: 2010-11-29 09:24:57
    Temat: KC Art.580 (gwarancja)
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    rt. 580. (180) § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
    gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz
    na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

    Rozumiem, że skoro w gwarancji gwaran nie podaje czasu usunięcia usterki a
    KC równiez nie podaje terminu to Gwarant może i rok rozpatrywać gwarancję
    tak ?

    Co w takim przypadku ? (owszem powiecie nie kupować w tym sklepie)

  • 2. Data: 2010-11-29 09:34:24
    Temat: Re: KC Art.580 (gwarancja)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-29 10:24, Bartosz pisze:
> [...]
    > tak ?
    >
    > Co w takim przypadku ? (owszem powiecie nie kupować w tym sklepie)

    Kupujesz jako konsument, czy w celu zarobkowym?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-29 11:18:26
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Firma od firmy.

  • 4. Data: 2010-11-29 13:12:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010, Bartosz wrote:

    > Rozumiem, że skoro w gwarancji gwaran nie podaje czasu usunięcia usterki
    > a KC równiez nie podaje terminu to Gwarant może i rok rozpatrywać gwarancję
    > tak ?

    Skoro przepis szczególny nie określa, to stosuje się ogólny.
    Przecież art.476 nikt nie uchylił :)
    Z orzecznictwa wynika, że "niezwłocznie" nie oznacza "najszybciej jak
    to jest w ogóle możliwe", ale bez ZBĘDNEJ zwłoki.
    Jakoś nie wydaje mi się, aby do rozpatrzenia był gdzieś potrzebny rok.
    Zakładam, że nie chodzi o to dlaczego Pathfinder NASA się zepsuł ;)

    Pomijam fakt, że gwarancja może nie być jedyną podstawą do reklamacji
    (patrz pytanie Liwiusza)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-11-29 13:25:14
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Patrz odpisałem zakup na fakturę dla firmy.