  • 1. Data: 2010-11-29 14:33:46
    Temat: CESJA - jak to ugryźć
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, sytuacja wygląda mniej więcej tak - otóż istnieje osoba A -
    osobie tej świadczę usługi telekomunikacyjne, co miesiąc wystawiam jej
    fakturę itd. W pewnym momencie podpisana zostaje cesja, usługę przejmuje
    osoba B. Mija jakiś czas, okazuje się, że A i B mają kilka
    niepopłaconych rachunków. Z osobami A i B nie da się dogadać, zaległości
    powstawały w okresie korzystania przez osobę A i B. Wygląda na to, że
    sprawa musi być rozstrzygnięta w sądzie.
    I tu pytanie czy składam oddzielny pozew przeciwko A do jej zaległości i
    oddzielny pozew przeciwko B do jej zaległości, czy też stroną dla mnie w
    tym momencie jest B i to z przeciwko niej powinien być pozew o całą
    zaległość?

    - sorki za słownictwo, ale rzadko miewam do czynienia z materią prawniczą :)

    pzdr
    K.

  • 2. Data: 2010-11-29 14:35:25
    Temat: Re: CESJA - jak to ugryźć
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-29 15:33, Krzysiek pisze:
> [...]
    > oddzielny pozew przeciwko B do jej zaległości, czy też stroną dla mnie w
    > tym momencie jest B i to z przeciwko niej powinien być pozew o całą

    Jeśli nie wynika to wyraźnie z umowy cesji, to nowy użytkownik nie
    odpowiada za długi poprzednika.

    --
    Liwiusz