  • 221. Data: 2006-09-19 05:13:32
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 00:16:50 +0200, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa
    napisał(a):

    > Teraz to już bełkot totalny generujesz...
    > [ciach]

    Znaczy uważasz, że jest inaczej, czy nie masz argumentów?

    > Ciekawe, bo wg. ciebie mogą sobie wymagać nawet zostawiania elektroniki
    > w szafce.
    >
    > Schizofrenia?

    Wręcz odwrotnie.
    Schizofrenią jest dla mnie stanowisko, że tenże sam plecak jest
    groźny w zależności od miejsca w którym się znajduje.
    Jak wchodzisz do hipermarketu to ci nikt zawartości plecaka nie
    sprawdza. Wchodząc do samolotu straciłem za to nożyczki do
    paznokci i nowo zakupiony komplet igieł, bo jakiś debil doszedł
    do wniosku, że to są przedmioty groźne.
    Zaproponowałem mu, że mogę mu też oddać długopis, bo jest dużo
    groźniejszy od małych nożyczek - dłuższy i ostro zakończony, ale
    powiedział, że długopisów nie mają w wykazie.

    A w wiadomościach TV słyszę, że ludzie się na to godzą, bo chcą
    latać bezpiecznie, jakby w hipermarkecie nie można było zamachu
    też zrobić.
    Tfu, tfu, żebym nie powiedział w złą godzinę, bo też jeszcze
    jakichś antyterrorystów wystawią i będą rewidować.

    --
    J.A.

  • 222. Data: 2006-09-19 05:20:38
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    19 Sep 2006 07:20:43 +0200, na pl.soc.prawo, januszek napisał(a):

    > Nie do końca. Są i na to przepisy i było już tym...
    >
    > j.

    Ustawa jakaś?

    --
    J.A.

  • 223. Data: 2006-09-19 05:20:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    J.A. napisał(a):

    > A jakby przewoźnik chciał to napisze, że 20 kg można.

    Nie do końca. Są i na to przepisy i było już tym...

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 224. Data: 2006-09-19 05:37:57
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: J.A. [Mon, 18 Sep 2006 22:42:17 +0200]:

    > W sklepie płacisz za zakup towarów.

    Mi się wydaje że różnica jest zasadnicza- w samolocie płacę
    za usługę (przelot) a w markecie za towar (chlebek itp). Tak
    że chyba niekoniecznie zachodzi jakaś większa analogia...

    > Umówiłeś się na jedno i to jedno dostaniesz.

    Nie umawiałam się na oddychanie. Mam przestać w markecie jak
    sobie tego zażyczą...?

    > Taki sam plecak w hipermarkecie jest bezpieczniejszy?

    A co, market w razie przeciążenia plecakami spadnie i zabije
    swoich klientów...?

    > Na pewno znaleźliby się tacy klienci, którzy twierdziliby,
    > że im tam turbulencje nie szkodzą, a z bagażem dadzą sobie radę

    Fajnie, ale tam ten bagaż szkodzi wszystkim pasażerom. W czym
    ci zaszkodzi w markecie plecaczek na grzbiecie innego klienta?
    Rozumiem, jeśli jest to potężny bagaż z doczepionym namiotem ;)
    ale taki zwykły standardowy plecak?

    Kira

  • 225. Data: 2006-09-19 05:40:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-18, J.A. <l...@p...com> wrote:

    > Owszem, ale to nie ty ustalasz limity.

    Bredzisz. Podobnie żaden klient nie ustala limitu, który mówi, że
    batonik Grześka waży 39g, a nie 1kg. To jest usługa, którą jak chcesz
    to kupujesz. Jak chcesz Grześka 1/2kg to nie kupisz jednego, musisz
    kupić ich kilkanaście. Tak samo, gdy kupujesz bilet na samolot, to
    kupujesz konkretną usługę, która polega na: (już wiemy) i nie
    zabierzesz koleżanki na kolana, bo nie zajmuje dodatkowego miejsca.
    Nie zabierzesz, bo nie za to zapłaciłeś. Nie wiem dlaczego tego nie
    rozumiesz i dlaczego widzisz jakąś analogię między wchodzeniem do
    samolotu, a wchodzeniem do miejsca publicznego jakim jest supermarket.

    > Albo się klient godzi na warunki, albo do widzenia.
    > Klient nie wytarguje sobie 20 kg bagażu podręcznego.

    Tu nie ma nic do targowania. Nie kupi sobie takiej usługi, bo jej nie
    oferuje sprzedawca. Jak pójdziesz do kupca bławatnego, to też nie
    "wytargujesz" kilograma gwoździ, a w supermarkecie nie "wytargujesz"
    kilogramowego Grześka, a być może nawet tego 39gramowego, gdy go nie
    będzie na półce.

    Renata

  • 226. Data: 2006-09-19 05:43:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kira napisał(a):

    > Mi się wydaje że różnica jest zasadnicza- w samolocie płacę
    > za usługę (przelot) a w markecie za towar (chlebek itp). Tak
    > że chyba niekoniecznie zachodzi jakaś większa analogia...

    Samolot jest tylko jednym z elementow wykorzystywanych do wykonania
    uslugi przewozu. Poklad samolotu nie jest publicznym miejscem w ktorym
    klient moze zapoznac sie z oferta linii lotniczych[1]. Do tego
    wszystkiego istnieja regulacje prawne dotyczace transportu, takze
    lotniczego, nie tylko krajowe ale takze miedzynarodowe...

    j.

    [1]W punkcie/biurze sprzedazy biletow nie moga odmowic sprzedazy biletu
    osobie, ktora na plecach ma plecak ;)

  • 227. Data: 2006-09-19 06:11:47
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 07:37:57 +0200, na pl.soc.prawo, Kira
    napisał(a):

    > Re to: J.A. [Mon, 18 Sep 2006 22:42:17 +0200]:

    > Mi się wydaje że różnica jest zasadnicza- w samolocie płacę
    > za usługę (przelot) a w markecie za towar (chlebek itp).

    W obydwu wypadkach nie umawiasz się na plecaki.
    Plecaki to sprawa regulaminu wewnętrznego.
    Na to samo więc wychodzi.

    > Nie umawiałam się na oddychanie.

    W samolocie też się nie umawiałas na oddychanie, tylko na
    przelot.

    > Fajnie, ale tam ten bagaż szkodzi wszystkim pasażerom. W czym
    > ci zaszkodzi w markecie plecaczek na grzbiecie innego klienta?

    No nie przesadzaj. Wszystkim nie szkodzi, chociaż rzeczywiście
    miejsca w samolocie jakby mniej.
    No, ale jeśli np. koło mnie miejsce jest wolne, to co to komu
    przeszkadza?

    --
    J.A.

  • 228. Data: 2006-09-19 06:23:33
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Tue, 19 Sep 2006 05:40:33 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Renata
    Gołębiowska napisał(a):

    > Bredzisz. Podobnie żaden klient nie ustala limitu, który mówi, że
    > batonik Grześka waży 39g, a nie 1kg. To jest usługa, którą jak chcesz
    > to kupujesz.

    Nie pisz, że bredzę, bo piszesz nie na temat.
    Mowa była o tym, że nie ty ustalasz limity bagażu, który możesz
    wnieść na samolot. Dokładnie tak samo nie ty ustalasz limit
    bagażu, który wnosisz do hipermarketu.

> [...]
    > zabierzesz koleżanki na kolana, bo nie zajmuje dodatkowego miejsca.
    > Nie zabierzesz, bo nie za to zapłaciłeś. Nie wiem dlaczego tego nie

    Otóż to.
    Napisz raczej dlaczego ty to rozumiesz.
    Powołujesz się tu moim zdaniem na jakąś swoją intuicję.
    A jak to wygląda z punktu widzenia prawnego?
    Z prawnego punktu widzenia umawiasz się na przewóz osoby, a
    plecak osobą nie jest, więc porównanie koleżanki do plecaka jest
    jak najbardziej nie na miejscu, chyba że się umówimy, że
    koleżanka jest taką samą osobą jak plecak.

    Ty się umawiasz na przelot własnej osoby.
    Przewóz plecaka określa wewnętrzny regulamin.
    Albo go akceptujesz, albo nie.
    Jeśli nie akceptujesz, to nie wejdziesz do tego samolotu.
    A jeśli nie akceptujesz regulaminu hipermarketu, to nie wejdziesz
    do tego hipermarketu.

    Powód tego "niewejścia" w obydwu wypadkach jest identyczny:

    a) "zdecydowałaś się jednak nie rozstawać z dużym plecakiem"
    b) W wypadku gdy się będziesz stawiać, odpowiednie służby się
    tobą zajmą.

    Wszystko na podstawie regulaminu wewnętrznego.
    Masz oczywiście pełne prawo zrezygnować z usług tegoż samolotu,
    jak i tegoż supermarketu.
    Tego prawa nikt ci nie odbierze, ale to już zupełnie insza
    inszość.

    --
    J.A.

  • 229. Data: 2006-09-19 06:26:34
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    19 Sep 2006 07:43:53 +0200, na pl.soc.prawo, januszek napisał(a):

    > Samolot jest tylko jednym z elementow wykorzystywanych do wykonania
    > uslugi przewozu. Poklad samolotu nie jest publicznym miejscem w ktorym
    > klient moze zapoznac sie z oferta linii lotniczych[1].

    Jest to pewien argument.
    W takim razie może inne porównanie.
    Jest luksusowa restauracja i napis: "szatnia obowiązkowa".
    Przychodzi jednak klient w kufajce i brudnych gumowcach, siada
    przy stoliku i twierdzi, że chce przestudiować menu.

    Co wtedy?

    --
    J.A.

  • 230. Data: 2006-09-19 06:32:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A tobie obca jest cywilizowana dyskusja.

    wyrównałem do panującego tu poziomu - wprowadzonego również przez Ciebie
    poza tym dyskusja wymaga wymiany argumentów, Ty ograniczasz się do
    powtarzania na okrągło tej samej tezy bez jakiegokolwiek uzasadnienia

    KG