    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Tue, 19 Sep 2006 05:40:33 +0000 (UTC)
    Sender: m...@a...atcom.net.pl
    <i...@n...lechistan.com> <eelh5n$kti$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelimm$s6t$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eeljse$3l3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelm1l$aa0$1@inews.gazeta.pl> <s...@l...eu.org>
    <1...@4...net>
    <0...@n...lechistan.com> <eemdiu$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fkucjip9ck98$.nsvtsoxcknyd.dlg@40tude.net>
    <k...@n...lechistan.com>
    <1...@4...net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <zyk7v6592syo$.p18cajnu7ff$.dlg@40tude.net>

    On 2006-09-18, J.A. <l...@p...com> wrote:

    > Owszem, ale to nie ty ustalasz limity.

    Bredzisz. Podobnie żaden klient nie ustala limitu, który mówi, że
    batonik Grześka waży 39g, a nie 1kg. To jest usługa, którą jak chcesz
    to kupujesz. Jak chcesz Grześka 1/2kg to nie kupisz jednego, musisz
    kupić ich kilkanaście. Tak samo, gdy kupujesz bilet na samolot, to
    kupujesz konkretną usługę, która polega na: (już wiemy) i nie
    zabierzesz koleżanki na kolana, bo nie zajmuje dodatkowego miejsca.
    Nie zabierzesz, bo nie za to zapłaciłeś. Nie wiem dlaczego tego nie
    rozumiesz i dlaczego widzisz jakąś analogię między wchodzeniem do
    samolotu, a wchodzeniem do miejsca publicznego jakim jest supermarket.

    > Albo się klient godzi na warunki, albo do widzenia.
    > Klient nie wytarguje sobie 20 kg bagażu podręcznego.

    Tu nie ma nic do targowania. Nie kupi sobie takiej usługi, bo jej nie
    oferuje sprzedawca. Jak pójdziesz do kupca bławatnego, to też nie
    "wytargujesz" kilograma gwoździ, a w supermarkecie nie "wytargujesz"
    kilogramowego Grześka, a być może nawet tego 39gramowego, gdy go nie
    będzie na półce.

    Renata