  • 1. Data: 2006-09-17 16:39:23
    Temat: Re: Sklep inrnetowy, a kasa fiskalna
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    haste napisał(a):
    > Witam...
    > Temat byl walkowany juz kilka(dziesiat) razy, ale nie znalazłem
    > JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi na pytanie.
    > Czy prowadzac sklep internetowy - transakcje TYLKO I WYLACZNIE
    > bezgotowkowe (przelewy, pobrania) musze posiadac kase fiskalna?
    > Obroty oczywiscie powyzej 20k....

    Nie musisz mieć kasy, jeśli płatności otrzymujesz wyłacznie na konto
    bankowe, a z opisu przelewu/wpłaty jednoznacznie wynika, kto i za co
    płaci. Tyle przepisy,a w praktyce tego warunku nie da się spełnić, bo w
    przypadku pobrania poczta czasem podaje w przelewie dane odbiorcy
    przesyłki, ale zwykle można przeczytać np. tylko "wpłata w UP nr 123
    Warszawa". Kiedyś jak sporo sprzedawałem wysyłkowo to sam miałem spore
    problemy z ustaleniem, od kogo to, gdy zdażyło się, że w tym samym
    czasie poszło kilka przesyłek do jednego miasta...
    Również w przypadku przelewów ludzie też potrafią korzystać z konta
    kolegi/ojca/babci itp. Wtedy przelew masz od jednej osoby, w dodatku
    często dziwnie opisany, a wysyłasz komuś innemu. Bywa, że do innego
    miasta. I jak się z tego wytłumaczysz?
    Jeśli więc chesz uniknąć problemów przy ewentualnej kontroli to kup kasę :)
    Andrzej

  • 2. Data: 2006-09-17 16:45:38
    Temat: Sklep inrnetowy, a kasa fiskalna
    Od: haste <g...@w...gmail.com>

    Witam...
[...]

    pozdrawiam
    haste

  • 3. Data: 2006-09-17 17:23:44
    Od: haste <g...@w...gmail.com>

    ajt napisał(a):

    > Nie musisz mieć kasy, jeśli płatności otrzymujesz wyłacznie na konto
    > bankowe, a z opisu przelewu/wpłaty jednoznacznie wynika, kto i za co
    >[cut]

    Racja...dzieki...

  • 4. Data: 2006-09-18 09:07:32
    Od: Schwester <j...@c...com>

    haste napisał(a):

    > Racja...dzieki...

    "jednoznacznie wynika..." ma wynikać jednoznacznie dla sprzedawcy du dla US?

    --
    Schwester

  • 5. Data: 2006-09-18 16:07:15
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "haste" <ghaste@
> [...]
    > Czy prowadzac sklep internetowy - transakcje TYLKO I WYLACZNIE
    > bezgotowkowe (przelewy, pobrania) musze posiadac kase fiskalna?

    Wg mnie wazne jest, co sprzedajesz, jakie uslugi robisz.
    http://gourl.org/ajz
    Jesli nie ma tego w zalaczniku, to kasa obowiazuje.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl