    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Tue, 19 Sep 2006 08:23:33 +0200
    <i...@n...lechistan.com> <eelh5n$kti$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelimm$s6t$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eeljse$3l3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <eelm1l$aa0$1@inews.gazeta.pl> <s...@l...eu.org>
    <1...@4...net>
    <0...@n...lechistan.com> <eemdiu$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fkucjip9ck98$.nsvtsoxcknyd.dlg@40tude.net>
    <k...@n...lechistan.com>
    <1...@4...net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <zyk7v6592syo$.p18cajnu7ff$.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>

    Tue, 19 Sep 2006 05:40:33 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Renata
    Gołębiowska napisał(a):

    > Bredzisz. Podobnie żaden klient nie ustala limitu, który mówi, że
    > batonik Grześka waży 39g, a nie 1kg. To jest usługa, którą jak chcesz
    > to kupujesz.

    Nie pisz, że bredzę, bo piszesz nie na temat.
    Mowa była o tym, że nie ty ustalasz limity bagażu, który możesz
    wnieść na samolot. Dokładnie tak samo nie ty ustalasz limit
    bagażu, który wnosisz do hipermarketu.

    > Jak chcesz Grześka 1/2kg to nie kupisz jednego, musisz
    > kupić ich kilkanaście. Tak samo, gdy kupujesz bilet na samolot, to
    > kupujesz konkretną usługę, która polega na: (już wiemy) i nie
    > zabierzesz koleżanki na kolana, bo nie zajmuje dodatkowego miejsca.
    > Nie zabierzesz, bo nie za to zapłaciłeś. Nie wiem dlaczego tego nie
    > rozumiesz

    Otóż to.
    Napisz raczej dlaczego ty to rozumiesz.
    Powołujesz się tu moim zdaniem na jakąś swoją intuicję.
    A jak to wygląda z punktu widzenia prawnego?
    Z prawnego punktu widzenia umawiasz się na przewóz osoby, a
    plecak osobą nie jest, więc porównanie koleżanki do plecaka jest
    jak najbardziej nie na miejscu, chyba że się umówimy, że
    koleżanka jest taką samą osobą jak plecak.

    Ty się umawiasz na przelot własnej osoby.
    Przewóz plecaka określa wewnętrzny regulamin.
    Albo go akceptujesz, albo nie.
    Jeśli nie akceptujesz, to nie wejdziesz do tego samolotu.
    A jeśli nie akceptujesz regulaminu hipermarketu, to nie wejdziesz
    do tego hipermarketu.

    Powód tego "niewejścia" w obydwu wypadkach jest identyczny:

    a) "zdecydowałaś się jednak nie rozstawać z dużym plecakiem"
    b) W wypadku gdy się będziesz stawiać, odpowiednie służby się
    tobą zajmą.

    Wszystko na podstawie regulaminu wewnętrznego.
    Masz oczywiście pełne prawo zrezygnować z usług tegoż samolotu,
    jak i tegoż supermarketu.
    Tego prawa nikt ci nie odbierze, ale to już zupełnie insza
    inszość.

    --
    J.A.