eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEuro RTV AGD i wadliwy sprzęt › Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
  • Data: 2010-03-05 10:19:07
    Temat: Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    b...@g...pl pisze:


    > Ustawa nie reguluje kwestii posiadania ,bądź
    > nie paragonu w procesie reklamacyjnym. Zatem jeśli mamy inne dowody wskazujące
    > co gdzie i za ile kupiliśmy , to reklamacja winna być rozpatrzona(poprzez
    > wymianę lub naprawę towar). Brak paragonu może jedynie uniemożliwić zwrot
    > gotówki jeśli jest kasa fiskalna (przepisy skarbowo-podatkowe). Tak więc skoro
    > ma Pan wyciąg bankowy i może udowodnić
    > zakup sprzedawca ma obowiązek przyjęcia reklamacji.

    Tyle że wyciąg bankowy nie dowodzi, że dokonało się danego zakupu.



    > W przypadku odrzuconej reklamacji ważne jest czy
    > sprzedawca uczynił to w terminie do 14 dni kalendarzowych .liczy się data
    > dotarcia wiadomości w w dowolnej formie. Jeśli nie to

    Jeden z wyroków sądu jest odmienny niż powyższe twierdzenie. I
    słusznie. Mogę złożyć reklamację, list polecony odebrać po 14 dniach i
    żaden sprzedawca nie zmieści się w terminie. Wedle pewnego orzeczenia,
    liczy się dzień nadania listu, wówczas bowiem sprzedawca ustosunkowuje
    się do reklamacji. Liczy się bowiem fakt ustosunkowana się, a nie to,
    czy konsument zapoznał się z odpowiedzią.

    Analogicznie: jeśli strony umówiły się, że klient przyjdzie po
    odpowiedź do sklepu, to fakt, że nie przyszedł nie oznacza, że do
    ustosunkowania się sprzedawcy wobec reklamacji nie doszło.



    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1