eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEuro RTV AGD i wadliwy sprzęt › Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
    Date: Fri, 05 Mar 2010 11:19:07 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <hmqlqu$7e6$1@news.onet.pl>
    References: <hlgffl$ddi$1@inews.gazeta.pl> <hmql9u$fgq$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 109.243.219.78
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267784351 7622 109.243.219.78 (5 Mar 2010 10:19:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 5 Mar 2010 10:19:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hmql9u$fgq$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:630734
    [ ukryj nagłówki ]

    b...@g...pl pisze:


    > Ustawa nie reguluje kwestii posiadania ,bądź
    > nie paragonu w procesie reklamacyjnym. Zatem jeśli mamy inne dowody wskazujące
    > co gdzie i za ile kupiliśmy , to reklamacja winna być rozpatrzona(poprzez
    > wymianę lub naprawę towar). Brak paragonu może jedynie uniemożliwić zwrot
    > gotówki jeśli jest kasa fiskalna (przepisy skarbowo-podatkowe). Tak więc skoro
    > ma Pan wyciąg bankowy i może udowodnić
    > zakup sprzedawca ma obowiązek przyjęcia reklamacji.

    Tyle że wyciąg bankowy nie dowodzi, że dokonało się danego zakupu.



    > W przypadku odrzuconej reklamacji ważne jest czy
    > sprzedawca uczynił to w terminie do 14 dni kalendarzowych .liczy się data
    > dotarcia wiadomości w w dowolnej formie. Jeśli nie to

    Jeden z wyroków sądu jest odmienny niż powyższe twierdzenie. I
    słusznie. Mogę złożyć reklamację, list polecony odebrać po 14 dniach i
    żaden sprzedawca nie zmieści się w terminie. Wedle pewnego orzeczenia,
    liczy się dzień nadania listu, wówczas bowiem sprzedawca ustosunkowuje
    się do reklamacji. Liczy się bowiem fakt ustosunkowana się, a nie to,
    czy konsument zapoznał się z odpowiedzią.

    Analogicznie: jeśli strony umówiły się, że klient przyjdzie po
    odpowiedź do sklepu, to fakt, że nie przyszedł nie oznacza, że do
    ustosunkowania się sprzedawcy wobec reklamacji nie doszło.



    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1