eGospodarka.pl

Prawo

Prawo - porady

Grupy

Szukaj w grupach

 

Inne grupy

Newsletter

Tak, chcę otrzymywać bezpłatny newsletter.

 
Dziennik eGospodarka.pl
Analizator
Tydzień w gospodarce
txt html
 


E-booki w prezencie!
więcej informacji »

Książki

POLECAMY

 
 

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30


« poprzedni wątek następny wątek »



1. Data: 2010-02-17 10:13:09
Temat:Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:" " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

mam następujący problem - 15 miesięcy temu dostałem w prezencie eskpres do
kawy. Właśnie się zepsuł. Niestety - prezentodawca zgubił paragon i kartę
gwarancyjną sprzętu, natomiast płacił kartą i już udostępnił mi dokument
potwierdzający zakup (papierek z Inteligo pokazujacy, ze zostal dokonany zakup
w Euro w okreslony dzien na okresloną kwotę).

Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym jedynem
dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy jest paragon.

Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć reklamację z
tytułu niezgodności towaru z umową? Przeczuwam problemy, więc może od razu
przygotować odpowiednie pismo?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Pokaż wiadomość z nagłówkami


2. Data: 2010-02-17 10:29:00
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> zgubił
> paragon i kartę gwarancyjną sprzętu
> Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym
> jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy
> jest paragon.
>
> Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć
> reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową?

Ludzie to mają tupet.

Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2010-02-17 11:24:58
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:"mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa


Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2010-02-17 11:27:01
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:" " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> napisał(a):

> > zgubił
> > paragon i kartę gwarancyjną sprzętu
> > Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym
> > jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy
> > jest paragon.
> >
> > Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć
> > reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową?
>
> Ludzie to mają tupet.

Można jaśniej? Kto ma tupet?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2010-02-17 11:32:07
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:" " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mz <l...@w...pl> napisał(a):

> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa

Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą, reklamuję z
tytułu niezgodności towaru z umową (czy może lepiej z tytułu gwarancji
producenta która wiem, że jest na 2 lata?), oni nie przyjmują "bo nie mam
paragonu". I co dalej? Mam spisać imię i nazwisko tego, który nie przyjął? Czy
może mam przygotować sobie tę reklamację na piśmie i u nich złożyć (rozumiem,
że robię kopię na które podpisują się, że przyjęli?). Ekspres zostawiam razem
z tą pisemną reklamacją czy biorę do domu?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2010-02-17 12:02:33
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-02-2010 12:32, b...@g...pl pisze:
> mz<l...@w...pl> napisał(a):
>
>> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa
>
> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą,

Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile.
To mogło być też 150 baterii paluszków.

reklamuję z
> tytułu niezgodności towaru z umową (czy może lepiej z tytułu gwarancji
> producenta która wiem, że jest na 2 lata?), oni nie przyjmują "bo nie mam
> paragonu". I co dalej?

Możesz sobie iść w brodę popluć. Było pilnować papierów.

Mam spisać imię i nazwisko tego, który nie przyjął? Czy
> może mam przygotować sobie tę reklamację na piśmie i u nich złożyć (rozumiem,
> że robię kopię na które podpisują się, że przyjęli?). Ekspres zostawiam razem
> z tą pisemną reklamacją czy biorę do domu?

Trafisz na ścianę w postać "nie ma Pan paragonu a żadne prawo nie zmusza
nas do uwierzenia Panu na słowo".

Nikt niczego nie przyjmie, każą Ci pisać do centrali, a stamtąd Ci
odpiszą to, co już tu usłyszałeś - nie masz dowodu zakupu, Twój problem,
było nie gubić.
Jak zgubisz stówę to idziesz do PWPW i prosisz o nową za tą zgubioną?

Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.

To co opisałeś jako udowadnianie się nie kwalifikuje.

--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2010-02-17 12:19:03
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:" " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-02-2010 12:32, b...@g...pl pisze:

>> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
>> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą,

> Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile.
> To mogło być też 150 baterii paluszków.

Na paragonie nie ma numeru seryjnego więc to też nie dowód? Na szczęście
rzecznik/rzecznicy praw konsumentów nie zgadzają się z Twoją interpretacją:

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5204830,Parag
on_fiskalny_nie_jest_konieczny_do_reklamacji.html

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/reklamacja_tylko_
z_paragonem_niekoniecznie_107171-2--1-a.html



> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.

W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z karty?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Pokaż wiadomość z nagłówkami


8. Data: 2010-02-17 12:19:09
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:" " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-02-2010 12:32, b...@g...pl pisze:

>> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
>> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą,

> Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile.
> To mogło być też 150 baterii paluszków.

Na paragonie nie ma numeru seryjnego więc to też nie dowód? Na szczęście
rzecznik/rzecznicy praw konsumentów nie zgadzają się z Twoją interpretacją:

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5204830,Parag
on_fiskalny_nie_jest_konieczny_do_reklamacji.html

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/reklamacja_tylko_
z_paragonem_niekoniecznie_107171-2--1-a.html



> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.

W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z karty?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Pokaż wiadomość z nagłówkami


9. Data: 2010-02-17 13:01:22
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

>> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
>> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.
>
> W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z
> karty?

Ale wyciąg nie jest z Twojej karty, więc co udowodnisz?
Raczej wyjdziesz na krętacza.

Pokaż wiadomość z nagłówkami


10. Data: 2010-02-17 13:27:41
Temat:Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Feb 2010, wrote:

> mz <l...@w...pl> napisał(a):
>
>> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa
>
> Tyle to ja wiem :)

W świetle tego co podałeś, *formalnie* mamy problem.
Tobie żadne uprawnienia nie przysługują, prawda?
(przecież nie Ty kupowałeś, więc to nie jest "twój sprzedawca").

No i jest ciekawostka: czy rozporządzenie rzeczą za pomocą darowizny
pozostaje "konsumenckim użytkowaniem przedmiotu zakupu" :D
Chyba tak, bo ustawa stosuje zawężone wyłączenie (znaczy nie
zalicza do konsumentów określonych grup, lecz stanowi że są
to "niemal wszyscy" z wyjątkiem określonych przypadków
"gospodarczych" i "zawodowych").
Ale IMO do reklamacji nadal uprawniony jest jedynie
kupujący, a nie obdarowany.
Co najwyżej mógłbyś mieć pełnomocnictwo... ale to niech
ktoś skomentuje.

Jak pójdzie "na noże", a oni zorientują się że w sprawie
występuje inna osoba niż ta na którą są wystawione dowody
dotyczące zakupu, to IMO będą mieli piękną podstawę do
uwalenia reklamacji.
"Pan u nas tego nie kupował, do widzenia, z drugiej strony
drzwi jest klamka" ;)
Ba, lepiej - będą mieli podstawę do nierozpatrzenia
reklamacji. Znaczy dopiero przed sądem powiedzą "tak,
reklamacji nie rozpatrywaliśmy, czekaliśmy czy złoży
ją uprawniona osoba, ale widać ona nie chciała reklamować,
a wobec tego pana nie mamy żadnych zobowiazań".
(hint: zgadnij kto pokryje koszty sądowe)

Ustawa:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
"Sprzedawca odpowiada wobec kupującego"
(art.4 ustawy)

pzdr, Gotfryd

Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2 . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Przeszukaj wątki:

Wyszukiwanie zaawansowane »  

Najnowsze wątki

Starsze wątki

Twoje ustawienia

Twoje narzędzia

Zakupy i usługi

Urzędy skarbowe

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd skarbowy lub izbę skarbową.

 
 

Adresy ZUS

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

 
 

Urzędy pracy

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

 
 

Oferty pracy

Podaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę.

 
 

Znajdź firmę

Słowa kluczowe:
(np. firma, produkt)


Lokalizacja:
(np. wojewódz., miasto)

 

Wiadomości

O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy
Na skróty: Oferty pracy Kodeks pracy Kredyty i lokaty Wskaźniki i stawki Wzory dokumentów Kalkulatory Tematy Usenet

Copyright © Kasat Sp. z o.o.

 
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.