eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEuro RTV AGD i wadliwy sprzęt › Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
  • Data: 2010-03-06 14:04:56
    Temat: Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 6 Mar 2010, Marcin Debowski wrote:

    > On 2010-03-06, aari^^^ <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote:
    >> Z tego by wynikało, że sprzedawca może sobie "w tajemnicy" poświadczyć
    >> notarialnie faktu ustosunkowania się do reklamacji, a informowanie Ciebie
    >> kompletnie olać - wszak dowód ustosunkowania się ma. Znaczy nie olać, ale
    >> powiadomić Cię np. po 20 latach.
    >>
    >> Czy tak jest rzeczywiście?
    >
    > Raczej nie. W końcu istotne jest też społeczno-gospodarcze przeznaczenie
    > prawa a literalna interpretacja Gotfryda nie bardzo do takiego
    > przeznaczenia pasuje.

    IMO owo prawo jest literalnie opisane właśnie jako "ustosunkowanie
    się", czyli sprzedawca:
    - musi określić (jakkolwiek) swoje stanowisko
    - nie może odmówić jego przedstawienia

    Mi nie wynika, żeby z przepisu miał obowiązek ganiania za klientem.
    Wysłanie poleconego do klienta daje mu tyle, że odpada zupełnie
    możliwość powoływania się np. "a ja do niego dzwoniłem i on nie
    zajął stanowiska" (weź i udowodnij).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1