eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEuro RTV AGD i wadliwy sprzęt › Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
  • Data: 2010-02-26 22:17:40
    Temat: Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 22 Feb 2010, kam wrote:

    > tyle że nie przelewa się prawa do złożenia reklamacji, a prawo do żądania
    > wymiany/naprawy/obniżenia ceny

    Przecież tego prawa *nie ma*, o ile nie są spełnione warunki
    z ustawy, więc jak je przenieść?
    IMHO prawo do "reklamacji konsumenckiej" bliskie jest prawu osobistemu.

    > takie wierzytelności istnieją obiektywnie, a nie mają swoje źródło w
    > pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji
    > można przecież przelać wierzytelność przyszłą

    Właśnie napisałeś, że przedsiębiorca może skorzystać z konsumenckiej
    niezgodności z umową (jeśli to właśnie ona jest rzeczonym "źródłem"
    reklamacji, czyli podstawą roszczenia *w ogóle*).
    Aby na pewno?
    (skoro ustawa wyraźnie stwierdza, że prawo do reklamacji z tego tytułu
    ma *tylko* konsument i *tylko* u sprzedawcy).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1