  • 41. Data: 2023-11-28 09:41:31
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Na półce nie. Róznica między ceną na półce (na towarze) a wymaganą przy
    > kasie. Jesli mniej to oczywiście nie problem (na ogół).

    No więc zmiana ceny nie jest ani wprowadzaniem konsumenta w błąd, ani
    działaniem na szkodę klientów.
    Jest dozwolone.

    > Może podnieść, tylko ryzykuje wprowadzenie konsumenta w błąd.

    Ale może podnieść cenę bez wprowadzenia konsumenta w błąd?
    Czy to też jest zakazane?

> [...]
    >
    > Art. 6.
    > 1. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonuje obowiązków, o których mowa
    > w art. 4, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w
    > drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 20 000 zł.
    > 2. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonał obowiązków, o których mowa w art.
    > 4, co najmniej trzykrotnie w okresie 12 miesięcy licząc od dnia, w
    > którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy,
    > wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w drodze
    > decyzji, karę pieniężną do wysokości 40 000 zł.

    Nadal nie rozumiem, dlaczego urząd miałby karać jakiś sklep za np.
    trzykrotną zmianę w ciągu dnia ceny towaru. Albo czterokrotną.
    Jeśli robi to zgodnie z przepisami, to w czym problem?

    Skąd to dziwne założenie, że zmiana cen automatycznie musi się wiązać z
    łamaniem innych przepisów? Nie musi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2023-11-28 09:42:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 00:29:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie wiem czy to załatwi sprawę w kontekście wspomnianych gdzieindziej
    > przepisów. Czy na wózku, czy przy kasie, jeden pies. Momentem krytycznym
    > jest wzięcie towaru z półki.

    Nie wiem, czy taki krytyczny. Ale na pewno trzeba wyraznie
    poinformowac. Migajacy ekranik plus słowny komunikat?

    J.

  • 43. Data: 2023-11-28 09:51:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 09:41:31 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Nadal nie rozumiem, dlaczego urząd miałby karać jakiś sklep za np.
    > trzykrotną zmianę w ciągu dnia ceny towaru. Albo czterokrotną.

    Bo jestes jaki ograniczony.

    > Jeśli robi to zgodnie z przepisami, to w czym problem?

    To zrób to tak w sklepie samoobslugowym (zaczeło sie od Biedronki),
    zebym nie wysłał Inspektorowi fotki z półki i paragonu z kasy z wyzsza
    cena.

    > Skąd to dziwne założenie, że zmiana cen automatycznie musi się wiązać z
    > łamaniem innych przepisów? Nie musi.

    Nie musi.
    Powrotu do zdrowia życzę.

    J.

  • 44. Data: 2023-11-28 09:54:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Nov 2023 12:11:36 +0100, PD wrote:
> [...]
    adza-elektroniczne-etykiety-do-pierwszego-sklepu

    > Można to rozegrać tak, że na półce wyświetla się nowa, natomiast przy
    > kasie obowiązuje ta z przed godziny.

    Można. Tylko ze jak duzy sklep, to klient moze po nim 1.5h chodzic.

    > A tak swoją szosą ... przy schabie jest przekreślona stara cena i nowa
    > promocyjna dla klientów z kartą biedronki. Na paragonie jest stara cena
    > schabu, a na dole sumaryczny rabat. Można się domagać zwrotu nadpłaty za
    > schab?

    Nie, bo jest rabat. W biedronce rabat jest podany od razu pod schabem.

    J.

  • 45. Data: 2023-11-28 11:55:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-28, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > No więc zmiana ceny nie jest ani wprowadzaniem konsumenta w błąd, ani
    > działaniem na szkodę klientów.
    > Jest dozwolone.

    Sama zmiana oczywiście nie jest, ale nakłada na sprzedawce dodatkowe
    obowiązki.

    > Nadal nie rozumiem, dlaczego urząd miałby karać jakiś sklep za np.
    > trzykrotną zmianę w ciągu dnia ceny towaru. Albo czterokrotną.
    > Jeśli robi to zgodnie z przepisami, to w czym problem?

    Żaden urząd za zmianę ceny karać nie powinien, ale może ukarać, za próbę
    sprzedaży po nowej cenie, jeśli konsument był poinformowany (poprzez
    odpowiednie oznaczenie) o starej i na tej podstawie chce ten towar
    kupić.

    > Skąd to dziwne założenie, że zmiana cen automatycznie musi się wiązać z
    > łamaniem innych przepisów? Nie musi.

    Nie, nie musi.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2023-11-28 12:50:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.11.2023 o 09:32, J.F pisze:

    > Z powodu zmiany ceny. W sposób uniemożliwiajacy konsumentowi
    > zaznajomienie sie z ceną kasową.

    No to trzeba zmienić w sposób umożliwiający konsumentowi zaznajomienie
    się z ceną kasową.
    Czego nie rozumiesz?

    > Odkad na półce jest np 39, a przy kasie 49.

    A gdy nie ma różnicy, to nie ma oszukiwania.
    Zmiana ceny nie jest oszukiwaniem klienta.

    Ręce opadają....

    Kary za zmianę cen w sklepach byłyby absurdem. Nie istnieje taki urząd,
    który karałby za zmianę cen w sklepach.

    > W srodku dnia?

    I w czym problem?
    Zmienia cenę w kasie i cenę na półce. Co jeszcze trzeba zrobić? Festyn z
    fajerwerkami?
    Jak nie potrafi zmienić tak, żeby nie było różnicy na kasie, to niech
    się nie zabiera za zmienianie. Z tego nijak nie wynika, że za zmianę cen
    są nakładane jakieś kary.

    > I przyp*.
    > I sklep (samoobslugowy) może zmienić cenę, ale sie dwa razy zastanowi,
    > zanim to zrobi w środku dnia.

    Zdecyduj się w końcu, bo albo może zmienić, albo nie może, bo za zmianę
    cen dostanie karę.

    > Przykład dostałes, i nie wiem - nie dociera, czy wypierasz?

    Dałeś przykład z którego nijak nie wynika, że nie można zmienić cen.
    Dałeś przykład, że nie można mieć innej ceny na półce i innej w kasie.

  • 47. Data: 2023-11-28 13:02:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 28.11.2023 o 09:51, J.F pisze:

    > Bo jestes jaki ograniczony.

    Jak bardzo trzeba być ograniczonym, żeby nie móc pojąć, że ta kara nie
    jest za zmianę ceny?

    > To zrób to tak w sklepie samoobslugowym (zaczeło sie od Biedronki),
    > zebym nie wysłał Inspektorowi fotki z półki i paragonu z kasy z wyzsza
    > cena.

    I jak tak zrobię, to dostanę karę za zmianę ceny?
    Serio?

    > Nie musi.

    Cieszę się, że w końcu zrozumiałeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 48. Data: 2023-11-28 15:07:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 09:29, J.F pisze:

    > Maja problem z przeciązeniem stacji?

    Tego akurat nie wiem.

  • 49. Data: 2023-11-28 16:28:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 13:02:42 +0100, Kviat wrote:

    > Jak bardzo trzeba być ograniczonym, żeby nie móc pojąć, że ta kara nie
    > jest za zmianę ceny?

    > I jak tak zrobię, to dostanę karę za zmianę ceny?
    > Serio?

    Jak tak zrobisz, zeby nie było takiej sytuacji, to nie dostaniesz.

    > Cieszę się, że w końcu zrozumiałeś.

    No ale napisz w taki razie, jak do sobie wyobrazasz.

    Pracownik stojący przy stoisku, i sprawdzający, czy kazdy klient,
    który wziąl towar, przeszedł juz przez kasy?

    J.

  • 50. Data: 2023-11-28 16:33:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.11.2023 o 09:54, J.F pisze:

    > Można. Tylko ze jak duzy sklep, to klient moze po nim 1.5h chodzic.

    Albo powiedzieć, że chodził. Wydaje mi się, że najbezpieczniej byłoby
    zmiany wprowadzać w czasie, gdy sklep zamknięty.

    > Nie, bo jest rabat. W biedronce rabat jest podany od razu pod schabem.

    System rabatowania w BIEDRONKA jest dość specyficzny i odnoszę wrażenie,
    że czasem odnosi odwrotny do zamierzonego skutek. Kilka dni temu w
    promocji był towar tak, że na półce kosztował 9,99 zł, ale drugi, jeśli
    kupowałeś z kartą klienta miał kosztować 8,99 zł. Na kasie
    samoobsługowej skasowało mi 10,99 zł obydwa, więc odniosłem na półkę i
    wróciłem, by pozostałe artykuły skasować. Ponieważ nie chciało mi się
    czekać na obsługę, więc te pozostałe towary kasowałem sobie na
    sąsiedniej. Jak przyszła kasjerka, by zamknąć tę transakcję, której nie
    dokończyłem to wyjaśniłem jej o co chodziło. Pani mi wyjaśniła, ze
    jakbym dokończył transakcję, to podobno by się rabat 3,00 zł naliczył,
    bo towar w cenie 10,99 zł jest sprzedawany w ramach promocji po 9,99 zł,
    zaś jak kupisz dwa, to ten drugi jest za 8,99 zł. Nie chciało mi się
    wrócić i sprawdzić.

    --
    (~) Robert Tomasik