  • 1. Data: 2023-11-25 00:47:00
    Temat: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/handel/art39464621-biedronka-wprow
    adza-elektroniczne-etykiety-do-pierwszego-sklepu
    "Biedronka stawia na elektroniczne oznaczanie cen każdego z produktów
    dostępnych na sali sprzedaży podpoznańskiego sklepu. Wystarczy raz
    powiązać go z ceną zapisaną w centralnym systemie SAP Biedronki, aby
    przy każdej zmianie ceny, automatycznie umieszczała się ona już jako
    poprawna na sklepowej półce."

    Bierzesz z półki, cena zmienia się przed dotarciem do kasy. Czy też psim
    obowiązkiem sklepu będzie dopilnowanie aby cena nie zmieniała się w
    godzinach prowadzenia sprzedazy? Inaczej to trzeba będzie chyba chodzić
    z kamerą nasobną/fotografować co się wkłada do koszyka.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2023-11-25 12:11:36
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > godzinach prowadzenia sprzedazy? Inaczej to trzeba będzie chyba chodzić
    > z kamerą nasobną/fotografować co się wkłada do koszyka.

    Można to rozegrać tak, że na półce wyświetla się nowa, natomiast przy
    kasie obowiązuje ta z przed godziny. Tylko trzeba uważać by w ciągu dnia
    promocji nie zaczynać.

    A tak swoją szosą ... przy schabie jest przekreślona stara cena i nowa
    promocyjna dla klientów z kartą biedronki. Na paragonie jest stara cena
    schabu, a na dole sumaryczny rabat. Można się domagać zwrotu nadpłaty za
    schab?

    PD

  • 3. Data: 2023-11-25 13:46:26
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2023-11-25 o 12:11, PD pisze:
> [...]
    > promocyjna dla klientów z kartą biedronki. Na paragonie jest stara cena
    > schabu, a na dole sumaryczny rabat. Można się domagać zwrotu nadpłaty za

    Chodzę do Biedronki robię zakupy, czasem ciężko jest znaleźć aktualną
    cenę. Proponuję, aby system zapamiętywał że nastąpiła zmiana i klient
    mógł przy kasie wybrać którą cenę chce zapłacić. Na przykład, jeśli cena
    zmieni się o 12:13 do do 13:13 kasa wyświetla ten komunikat.

  • 4. Data: 2023-11-26 13:53:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Monika Głowacka m...@g...pl ...

> [...]
    > zmiana i klient mógł przy kasie wybrać którą cenę chce zapłacić.
    > Na przykład, jeśli cena zmieni się o 12:13 do do 13:13 kasa

    Czyli de facto proponujesz zeby wybierało nizsza cene.
    Pełna zgoda, lidl wprowadził to samo juz jakis czas temu i tez sie nad
    tym zastanawiałem.
    Ewentualnie nie powinni zwiekszac cen w ciagu dnia, w druga strone nie
    bedzie to problemem.
    Ale przyznam ze ostatnio złe etykiety przestały byc problemem, duzo
    wiekszym staje sie (moim zdaniem celowe) umieszczanie innych etykiet
    przy innych towarach, tak zeby tylko zasugerowac ze towar kosztuje x
    podczas kiedy kosztuje np 2x.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 5. Data: 2023-11-26 14:02:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
> [...]
    > wiekszym staje sie (moim zdaniem celowe) umieszczanie innych etykiet
    > przy innych towarach, tak zeby tylko zasugerowac ze towar kosztuje x

    Nasz klient nasz frajer?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2023-11-26 15:49:10
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    sobota, 25 listopada 2023 o 00:47:04 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > powiązać go z ceną zapisaną w centralnym systemie SAP Biedronki, aby
    > przy każdej zmianie ceny, automatycznie umieszczała się ona już jako

    Jeżeli dopuszczamy już do świadomości ceny dynamiczne, taryfy
    dynamiczne itp., to kiedyś rynek pójdzie dalej i dynamicznie ceny będą być
    może obliczane z uwzględnieniem bieżących cen giełdowych surowców,
    energii, kursów walut itp., do tego z dowolną rozdzielczością czasową,
    nawet co sekundę. Wystarczy, że ktoś udowodni, że będzie to dla światowej
    gospodarki najbardziej efektywne i opłacalne rozwiązanie, a klientom się to
    narzuci, nawet przekona jakąś kampanią (dez)informacyjną, i wyjścia mieć
    nie będą.

> [...]
    > godzinach prowadzenia sprzedazy? Inaczej to trzeba będzie chyba chodzić
    > z kamerą nasobną/fotografować co się wkłada do koszyka.

    Swego czasy przewalały się przez internet dyskusje o zaprzestaniu podawania
    terminów przydatności na różnych produktach, nie pamiętam, czy była mowa
    o żywności, ale podobnie jak wyżej, jeżeli dopuszcza się rozważanie takiego
    rozwiązania, to dlaczego nie dopuścić myśli o zlikwidowaniu cen na półkach?

    Że kupujący nie miałby wyboru? Przecież wybrał sklep ten, a nie inny, więc
    wybór ma, a jak chce się przekonać jak jest w innym sklepie, to niech w innym
    sklepie też kupi to samo i sprawdzi, zresztą w tym innym sklepie, ba, w żadnym
    innym też cen na półkach nie będzie.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2023-11-26 16:23:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.11.2023 o 15:49, rowerex rowerex pisze:

> [...]
    > może obliczane z uwzględnieniem bieżących cen giełdowych surowców,
    > energii, kursów walut itp., do tego z dowolną rozdzielczością czasową,

    To wtedy dostaniesz koszyk (albo apkę w telefonie, czy coś takiego),
    który będzie skanował cenę produktu w momencie włożenia do koszyka.
    Jak za długo będziesz myślał przy półce, albo za długo wkładał do
    koszyka, to może Ci umknąć i przegapisz światowy kryzys producentów
    marchewki.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2023-11-26 18:10:43
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 26 listopada 2023 o 16:24:02 UTC+1 Kviat napisał(a):

    > To wtedy dostaniesz koszyk (albo apkę w telefonie, czy coś takiego),
    > który będzie skanował cenę produktu w momencie włożenia do koszyka.

    Już w wielu sklepach to działa, choć nie próbowałem jeszcze z tego korzystać.
    Tak więc osobna kasa jest zbędna, tak samo jak zbędna jest cena na półce,
    wystarczy kod i nazwa towaru, a cenę wyświetli apka na smartfonie, a że cena
    zmieni się za sekundę, to cóż...,

    > Jak za długo będziesz myślał przy półce, albo za długo wkładał do
    > koszyka, to może Ci umknąć i przegapisz światowy kryzys producentów
    > marchewki.

    ...to tylko zwykłe ryzyko biznesowe, jeżeli kryzys, to kryzys z prędkością światła
    na całym świecie, wszyscy po równo ponoszą jego koszty, jak w socjalizmie
    niemal ;)

    Jakaś apka do kupowania może pokazać uśrednione wskaźniki giełdowe i trendy
    zmian, a sztuczna inteligencja zasugerować, czy warto poczekać 5 sekund,
    a może 2 godziny, by kupić coś o jednego cyfrowego centa taniej, zresztą na
    wydanie owego centa i w ogóle całej wypłaty dostaniesz ograniczony czas,
    inaczej minie termin ważności wypłaty ze skutkami wiadomymi...

    Zresztą, po co w ogóle chodzić do sklepów, wybierać towar, analizować ceny itp.?
    Od tego będzie sztuczna inteligencja, ludzkiej szkoda nadwyrężać ;)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 9. Data: 2023-11-26 21:38:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.11.2023 o 18:10, rowerex rowerex pisze:

    > Zresztą, po co w ogóle chodzić do sklepów, wybierać towar, analizować ceny itp.?
    > Od tego będzie sztuczna inteligencja, ludzkiej szkoda nadwyrężać ;)

    Wrzucisz w (przewodnią) przeglądarkę "kup jajka i mleko, przywieź do
    domu i włóż do lodówki".
    Albo nawet nie, przeglądarka (przewodnia) sama będzie wiedzieć, że
    chcesz kupić jajka, kiedy i ile. A rano usmaży Ci jajecznicę na śniadanie.
    Ciekawe za jak długo nauczy się też karmić obywateli, którym nie będzie
    się chciało wstać od... komputera.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2023-11-26 22:37:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-11-26 o 15:49, rowerex rowerex pisze:

> [...]
    > narzuci, nawet przekona jakąś kampanią (dez)informacyjną, i wyjścia mieć

    W Kanadzie ceny paliw na stacjach są dynamiczne. W nocy taniej, w tzw.
    godzinach szczytu najdrożej.