  • 1. Data: 2023-11-22 07:55:55
    Temat: Najlepsza krypto-waluty także z NSA :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://slashdot.org/story/23/11/21/2213231/massive-
    cryptocurrency-rig-discovered-under-polish-courts-fl
    oor-stealing-power
    > https://tvn24.pl/najnowsze/warszawa-kopalnia-kryptow
    alut-odkryta-w-budynku-naczelnego-sadu-administracyj
    nego-7429795
    > https://arstechnica.com/tech-policy/2023/11/secret-c
    ryptomining-rig-found-hidden-in-the-floors-of-a-poli
    sh-court/

    https://tvn24.pl/najnowsze/warszawa-kopalnia-kryptow
    alut-odkryta-w-budynku-naczelnego-sadu-administracyj
    nego-7429795
    > Kopalnia kryptowalut w budynku NSA. Miejsce ukrycia komputerów wskazał były
    pracownik firmy konserwatorskiej
> [...]
    >
    > Urządzenia o dużej mocy obliczeniowej wykorzystywane w obrocie
    > kryptowalutami odkryto w siedzibie Naczelnego Sądu Administracyjnego w
    > Warszawie. Miejsce ich ukrycia wskazał pracownik techniczny sądu,
    > który wcześniej był związany z firmą zewnętrzną odpowiadającą za
    > serwis techniczny budynku.
    > Komputery pobierające mnóstwo energii elektrycznej ukryte były w
    > kanale wentylacyjnym oraz w podłodze technicznej. Zauważono je na
    > przełomie sierpnia i września. Śledztwo prowadzi prokuratura, o
    > zdarzeniu powiadomiono też Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego. [...]

    Sprawa sprowadza się +co najmniej_ do tego że to zużywało dużo prądu za
    który płacił Najwyższy Sąd Administracyjny. Kwestie cudzego utajnionego
    sprzętu komputerowego na "terenie wrażliwym" to oczywista kwestia
    zagrożenia bezpieczeństwa co najmniej poufności danych.

    Ziobro+ zdąży zrobić szerokie polowanie na takie kopalnie kryptowalut
    zanim wyrwą mu stołek spod dupy? Ja obstawiam szanse że w kilka
    tygodni gdzieś coś podobnego znajdą "na rządowym prądzie" na 50%.
    Wymuszenie takich sprawdzeń _na poważniej__ a nie tylko pro forma na
    odczepnego IMHO jest psim _obowiązkiem_ABW.

    Dotąd pamiętam jak po "pomyłce z policyjną amunicją gładkolufową"
    wyszło że była amunicja ze starymi oznaczeniami choć niby miało jej
    już nie być (i było to wcześniej kontrolowane).

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-11-22 10:45:49
    Temat: Re: Najlepsza krypto-waluty także z NSA :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Nov 2023 07:55:55 +0100, A. Filip wrote:
> [...]
    > zagrożenia bezpieczeństwa co najmniej poufności danych.
    >
    > Ziobro+ zdąży zrobić szerokie polowanie na takie kopalnie kryptowalut

    Zdąży, w sumie wystarczy, ze pismo roześle, reszte powinni prezesi
    zalatwic.

    > Ja obstawiam szanse że w kilka
    > tygodni gdzieś coś podobnego znajdą "na rządowym prądzie" na 50%.

    Cos mi juz chyba niedawno wyskoczyło.

    W NSA były co najmniej dwie?

    https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-koparka-kryp
    towalut-w-naczelnym-sadzie-administracyjnym-spra,nId
    ,7138635

    O - najciemniej pod latarnią - ale to dwa lata temu było
    https://www.dobreprogramy.pl/kopalnia-kryptowalut-w-
    szkole-policyjnej-bezczelnosc-nie-zna-granic,6688380
    311251616a

    Hm, a jakby tak w latarni schować? :-)

    > Wymuszenie takich sprawdzeń _na poważniej__ a nie tylko pro forma na
    > odczepnego IMHO jest psim _obowiązkiem_ABW.

    Pytanie czy sami z wlasnej inicjatywy, czy ktos im powininien to
    zlecic.

    J.