  • 51. Data: 2023-11-28 16:37:06
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 14:47, rowerex rowerex pisze:
    > O ile dobrze zrozumiałem znalezione niemieckie strony internetowe, to
    > w Niemczech, a więc i w Kauflandzie, ale na terenie Niemiec, cenę na półce
    > uważa się za "zaproszenie do zawarcia umowy" (Invitatio ad Offerendum),
    > a nie ofertę sprzedaży. Tam sprzedawca tylko z dobrej woli może sprzedać
    > po niższej cenie z półki, bo obowiązuje cena przy kasie. No chyba, że ktoś
    > udowodni, że inne ceny na półkach to celowe wprowadzanie w błąd.

    To kwestia unormowania w ustawie. W Niemczech jeszcze mogą być różnice w
    ramach poszczególnych landów, bowiem oni mają prawo landowe.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 52. Data: 2023-11-28 16:41:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 16:33:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Albo powiedzieć, że chodził. Wydaje mi się, że najbezpieczniej byłoby
    > zmiany wprowadzać w czasie, gdy sklep zamknięty.

    Otoz to.

> [...]
    > samoobsługowej skasowało mi 10,99 zł obydwa, więc odniosłem na półkę i
    > wróciłem, by pozostałe artykuły skasować. Ponieważ nie chciało mi się
    > czekać na obsługę, więc te pozostałe towary kasowałem sobie na
    > sąsiedniej. Jak przyszła kasjerka, by zamknąć tę transakcję, której nie
    > dokończyłem to wyjaśniłem jej o co chodziło. Pani mi wyjaśniła, ze
    > jakbym dokończył transakcję, to podobno by się rabat 3,00 zł naliczył,
    > bo towar w cenie 10,99 zł jest sprzedawany w ramach promocji po 9,99 zł,
    > zaś jak kupisz dwa, to ten drugi jest za 8,99 zł. Nie chciało mi się

    specyficzny system mają, ale ogolnie działa tak, ze jak zeskanujesz
    towar w promocji, to od razu powieksza sie kwota rabatu sumarycznego
    pokazanego na kasie. Trzeba być czujnym, patrzec przed i po skanowaniu
    :-)
    Ale być może trafiłes na jakiś wyjątek.

    Na paragonie jest juz pod kazdym towarem, wiec widac lepiej.

    Do Biedronki zarzutów jest wiecej, więc co sie dziwic, ze prezes UOKiK
    ja lubi ... karać :-)

    J.

  • 53. Data: 2023-11-28 20:33:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Na wózku wyświetlacz, na którym pojawi się informacja o zmianie ceny
    > produktu z koszyka.

    To prościej by było, by wchodzący skanował kartę i w chwili naliczania
    na kasie się naliczała najniższa cena z tego okresu, gdy był w sklepie. :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2023-11-28 21:00:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2023 o 23:49, rowerex rowerex pisze:
> [...]
    > rzeczywistego - przed wejściem do sklepu informacja, że chcąc
    > kupować należy zgodzić się na zmienne ceny, łącznie z tym, że ceny
    > na półce, będą tylko orientacyjne dla danej chwili itp., itd., a bez
    > zgody na warunki umowy nie będzie możliwa żadna transakcja.
    > Odpowiednią umowę klient dostanie na smartfona w aplikacji sklepu
    > i tam ją zaakceptuje lub nie w momencie każdego wejścia do sklepu.
    > Nie musi się zgodzić, nie musi kupować, z zakupu może zrezygnować
    > warunki umowy zna, ciągle ma wybór. Za co wtedy można ukarać?

    Uważam, że tym pomysłem generujesz poważny kłopot dla sprzedawcy.
    Normalnie, gdy cena na półce odbiega od ceny w kasie, to się domniemywa,
    że doszło do pomyłki. Nikt nie jest doskonały. Sprzedawca nie zdążył
    ceny na półce dostosować do kasy. Zostaje kwestia cywilnoprawna. Można
    przepychać, czy ma sprzedać po cenie z półki, czy z kasy. Większość
    klientów albo tego nie zauważy, albo nie będzie się o kilka złotych
    pieniaczyć.

    Ale jeśli wywiesisz taki komunikat przy drzwiach, to domniemanie to
    zostaje obalone. Rozbieżność w cenie jest celowa. Mamy do czynienia z
    oszustwem, a tu zgoda konsumenta nie zmienia już tego, że to wykroczenie
    / przestępstwo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-11-28 21:27:23
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    > Albo powiedzieć, że chodził. Wydaje mi się, że najbezpieczniej byłoby
    > zmiany wprowadzać w czasie, gdy sklep zamknięty.

    Są Biedronki całodobowe:

    https://www.biedronka.pl/pl/sklepy/lista,city,warsza
    wa,special,4

    Nowe ceny tylko od poniedziałku? W sumie - czemu nie...

    --
    P.

  • 56. Data: 2023-11-28 21:54:09
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    W dniu 27.11.2023 o 15:40, Kviat pisze:
    > Pierwsze co wyguglałem:
    > https://www.superpharm.pl/faq
    >
    > "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    > również rezerwacją ceny produktu,
    > *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."

    Przecież to dotyczy sklepu _internetowego_.

    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    Ja również.

    --
    Piotr

  • 57. Data: 2023-11-29 00:44:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem, czy taki krytyczny. Ale na pewno trzeba wyraznie

    To jednak duch, nie litera? :) Na pólce masz jedną cenę, na wózku inną.
    Litera nic nie mówi o dominacji ceny wózkowej, takoz kasowej. Wręcz mówi
    o dominacji ceny półkowej.

    > poinformowac. Migajacy ekranik plus słowny komunikat?

    I będzie tak gadało co kilkadziesiąt seksund, lub jak się ktos poruszy w
    okolicy?

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2023-11-29 00:53:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zostaje obalone. Rozbieżność w cenie jest celowa. Mamy do czynienia z
    > oszustwem, a tu zgoda konsumenta nie zmienia już tego, że to wykroczenie

    Moment. Gdzie tu oszustwo? Oczywiście może być, ale skąd takie
    kategoryczne stwierdzenie celowej rozbieżności i to jeszcze w intencji
    niekorzystnego rozporządzenia majątkiem klienta?

    Rozbiezność w cenie nie jest tu celowa. Ona może wystąpić i tyle. Może
    być w dodatku i w tą i wewtą. A tu jeszcze informujesz o takiej
    mozliwości na samym poczatku (w przeciwieństwie do tradycyjnego zakupu).

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2023-11-29 01:12:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > być w dodatku i w tą i wewtą. A tu jeszcze informujesz o takiej
    > mozliwości na samym poczatku (w przeciwieństwie do tradycyjnego zakupu).

    Poczytaj część ogólna kodeksu karnego i wykroczeń. Przestępstwem
    umyślnym jest również, jeśli sprawca przewiduje możliwość popełniane
    przestępstwa i się na to godzi. W tym wypadku dostarczamy oskarżycielowi
    dowodu na to, że sklep przewidywał możliwość popełnienia oszustwa i się
    na to godził. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, zatem z automatu
    powstaje przestępstwo. Taki drobny niuans :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 60. Data: 2023-11-29 01:27:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > na to godził. A oszustwo nie jest ścigane na wniosek, zatem z automatu
    > powstaje przestępstwo. Taki drobny niuans :-)

    Nie mam co czytać, bo różnimy się w kwestii interpretacji działań
    sklepu. Nadal nie widzę złych intencji sprzedawcy. Możesz napisac
    wyraźnie w którym miejscy ten sklep popełnia to oszustwo czy tez godzi
    się? Przecież fluktuacja ceny, o której sklep informuje, nie jest tu z
    zamiarem wprowadzenia kogoś w błąd.

    Jak coś kupuję w Polsce kartą związaną z walutą obcą to też mam taką
    fluktuację. To jest pewna cecha tego systemu, nie celowa próba
    doprowadzenia mnie do straty finansowej.

    --
    Marcin