  • 1. Data: 2023-11-22 12:04:02
    Temat: SkyCash kradnie na bezczela?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    SkyCash to firma pośrednicząca w płaceniu np za parkowanie w
    strefach płatnego parkowania.
    Działa to w ten sposób, że najpierw na swoje konto w ich serwisie
    wpłaca się pieniądze. Potem można tym opłacać odpowiedni czas
    parkowania.

    Chciałem zrezygnować z ich usług i poprosiłem o zwrot pieniędzy.
    Oto co mi odpisali:
    "1.Spółka SkyCash Poland może w imieniu Użytkownika przekazać środki
    na rzecz fundacji Rak'n'roll - w tym celu należy jedynie wyrazić
    zgodę za pośrednictwem wiadomości e-mail.
    2.Użytkownicy mogą zlecić wypłatę środków pracownikowi Spółki
    SkyCash. W tym celu należy przesłać potwierdzenie pdf ostatniego
    zasilenia portmonetki Skycash."

    Nawet jeżeli takie zastrzeżenia są w regulaminie, którego już nie
    pamiętam :-) to czy takie rozbójnicze wymuszenie darowizny jest
    legalne i nie jest klauzulą niedozwoloną? Darowizna dla pracownika
    SkyCash to już jest bezczelne kuriozum.

    Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2023-11-22 13:37:49
    Temat: Re: SkyCash kradnie na bezczela?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 12:04, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > pamiętam ? to czy takie rozbójnicze wymuszenie darowizny jest legalne i
    > nie jest klauzulą niedozwoloną? Darowizna dla pracownika SkyCash to już

    Do punktu drugiego się odnosisz?
    Bo można go inaczej interpretować. Jako zgodę na to, że pracownik firmy
    wypłaci Tobie.

    Robert

  • 3. Data: 2023-11-22 13:52:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > 2.Użytkownicy mogą zlecić wypłatę środków pracownikowi Spółki SkyCash. W
    > tym celu należy przesłać potwierdzenie pdf ostatniego zasilenia

    Osobiście uważam, że to jest jakaś bzdura. Niby czemu wypłata na
    rachunek ma być możliwa na podstawie jakiegoś lipnego wydruku pdf, a
    darowizna w Twoim imieniu tylko email. Przecież to rodzi we mnie obawy,
    ze środki w ich portmonetce nie są bezpieczne. Ja wiem, ze tam raczej
    nikt majątku życia nie trzyma, ale wysłanie email do nich nawet poprzez
    podszycie się pod Twój email nie jest jakąś niedoścignioną technologią.
    Więc ktoś dla draki może Cie pozbawić środków poprzez wysłanie takiej
    wiadomości.

    Zastanowiłem się jeszcze, że może to ma zapobiegać "praniu brudnych
    pieniędzy". Bo to jeden ze sposobów, że się zakłada jakąś taką
    portmonetkę, która bywa naprawdę anonimowa, a potem podaje rachunek do
    zasileń przy fraudach. Na końcu coś sobie kupuje. Kupić może, ale
    wypłacić nie. Tyle, że równie dobrze możesz 1 zł dopłacić, a potem im
    wysłać ten pdf i wszystko wypłacić. Wpłatę możesz też z jakiegoś
    anonimowego rachunku przecież zrobić, albo dostać potwierdzenie od
    oszukanej osoby.

    Być może Twoje oburzenie wynika z tego, że jest coś, czego nie wiemy i
    taka procedura ma właśnie temu zapobiegać.

> [...]
    > pamiętam ? to czy takie rozbójnicze wymuszenie darowizny jest legalne i
    > nie jest klauzulą niedozwoloną? Darowizna dla pracownika SkyCash to już

    Uważam, że możliwość zlecenia darowizny emailem wzbudza we mnie o wiele
    większy niepokój, niż żądanie tego potwierdzenia wpłaty.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-11-22 14:37:14
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Być może Twoje oburzenie wynika z tego, że jest coś, czego nie wiemy i
    > taka procedura ma właśnie temu zapobiegać.

    Mam aplikację Skycash i regularnie z niej korzystam. Kiedyś otrzymałam
    e-maile i SMS-y informujące, że usługa portmonetki miała być zakończona.
    Jednak teraz widzę, że portmonetka wciąż jest dostępna, ale nie ma
    możliwości wypłaty środków. Skonfigurowałam portfel Masterpass.

  • 5. Data: 2023-11-22 15:00:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Nov 2023 12:04:02 +0100, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > pamiętam :-) to czy takie rozbójnicze wymuszenie darowizny jest
    > legalne i nie jest klauzulą niedozwoloną? Darowizna dla pracownika

    Ale czy to darowizna, czy przez pracownika mogą trafic do ciebie?

    > Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz.

    Jak i przy wielu innych. Telefony "na kartę", karty "podarunkowe",
    rower miejski itp.

    Ale w cenniku
    https://www.skycash.com/media/regulations_files/Tabe
    la_Oplat_i_Prowizji_01042023.pdf

    "Wycofanie środków z Portmonetki na rachunek bankowy Użytkownika 2zł"

    W regulaminie tez
    https://www.skycash.com/media/regulations_files/2023
    0317_Regulamin_Aplikacji_SkyCash_20230401_MFFNPeE.pd

    J.

  • 6. Data: 2023-11-23 00:16:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 14:37, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > Jednak teraz widzę, że portmonetka wciąż jest dostępna, ale nie ma
    > możliwości wypłaty środków. Skonfigurowałam portfel Masterpass.

    To nie ma, czy jest, tylko uprzednio trzeba ją zasilić?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-11-26 22:58:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F napisał(a) :

    > Ale czy to darowizna, czy przez pracownika mogą trafic do ciebie?

    Nic nie było co ten pracownik ma zrobić z kasą.

> [...]
    la_Oplat_i_Prowizji_01042023.pdf

    > "Wycofanie środków z Portmonetki na rachunek bankowy Użytkownika 2zł"

    Faktycznie. Jak byk stoi. Ten email od nich wygląda jak kiepski żart.
    Niemniej poprosiłem o sprecyzowanie o co im chodzi i czy jakiemuś
    pracownikowi mam zrobić darowiznę. Na razie bez odpowiedzi.

    > W regulaminie tez
    > https://www.skycash.com/media/regulations_files/2023
    0317_Regulamin_Aplikacji_SkyCash_20230401_MFFNPeE.pd

    Nie używałem aplikacji tylko krótkich kodów USSD. Mi to wystarczało.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2023-12-07 17:45:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

> [...]
    > Niemniej poprosiłem o sprecyzowanie o co im chodzi i czy jakiemuś
    > pracownikowi mam zrobić darowiznę. Na razie bez odpowiedzi.

    Już doprecyzowane i zwrócili pieniądze na konto.
    Piszący pierwszego maila pracownik chyba użył zbyt wielkiego skrótu
    myślowego :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65