  • 11. Data: 2006-02-15 16:21:45
    Temat: Re: Czy dowód nadaniapieniędzy na poczcie jestdowodem dlasądu?
    Od: a...@v...pl

    > twierdzi, że
    >
    > To ich problem. Przychodzisz do ich siedziby i mówisz, że chcesz im
    > zapłacić ich należność. Albo przyjmą pieniądze albo niech ci na piśmie
    > odmówią przyjęcia. To by chyba oznaczało rezygnację z tej należności?

    Byłam w ich siedzibie. Z pieniędzmi.
    Nie przyjęli. Za to na piśmie dostałam odpowiedź , ze nie mają kasy i podali
    numer konta.

    Na marginesie :czy jest zgodne z prawem by firma nie miała kasy i nie chciała
    przyjąć pieniędzy bez prowizji (bo bank pobiera prowizję) ?

    Bo mi na pierwszy rzut oka wydaje się to wprost mafijne.

  • 12. Data: 2006-02-15 16:29:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@v...pl> napisal(a):
    > Na marginesie :czy jest zgodne z prawem by firma nie miała kasy i nie chciała
    > przyjąć pieniędzy bez prowizji (bo bank pobiera prowizję) ?

    Nie jest to zgodne z prawem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 13. Data: 2006-02-15 16:45:11
    Od: a...@v...pl

    > Nie jest to zgodne z prawem.

    A tak z ciekawości: z jakim?
    Bo intuicyjnie jest to oczywiste, że to jest niezgodne z prawem.
    (Choć ja mam to na piśmie, że ta firma tak ma).
    Intuicyjnie jest oczywiste, bo to powoduje że oni zmuszają do korzystania z
    jakiegoś banku, pewnie też prywatnego, tak jakby grupa instytucji
    monopolistycznie dogadała się , i wten sposób zmusza się do ponoszenia
    dodatkowych niezasądzonych kosztów (prowizja), a jaśli bank jest w tych samych
    rękach co firma to dodatkowy nielegalny dochód.

  • 14. Data: 2006-02-15 18:26:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@v...pl> napisal(a):

    > A tak z ciekawości: z jakim?

    Polskim. :) Na banknocie masz napisane: jest prawnym środkiem
    płatniczym. :)

    Pamiętam, że w jakimś artykule o procesie TPSA, z którą ktoś się
    sądził że nie chce przyjmować kasy w lokalnych BOKach, było to ładnie
    wyjaśnione. Szukam od godziny, ale nie potrafię wygooglać tego
    artykułu :( W każdym razie wynikało to jakoś tak nieco pośrednio, choć
    jednoznacznie - złote polskie są środkiem płatniczym i należy
    przyjmować kasę w ten sposób.

  • 15. Data: 2006-02-15 18:35:16
    Od: t...@v...pl

> [...]
    > artykułu :( W każdym razie wynikało to jakoś tak nieco pośrednio, choć
    > jednoznacznie - złote polskie są środkiem płatniczym i należy

    Szczerze powiedziawszy niewiele z tego rozumiem bo nie jestem prawnikiem.
    Lubię jasno widzieć przepis taki a taki z ustawy nr w ostatecznośći wyrok SN.
    Ale nie jest mi potrzebny przynajmniej na razie.

    Po prostu widzę , ze prawo wokół mnie , np w tym przypadku w WArcie jest
    ewidentnie nieprzestrzegane, niech takimi rzeczami zajmują się prawnicy,
    szczegulnie ci co nie lubią warty, a nie ja.

    Ale wogóle to myslałam, ze każda firma MUSI mieć kasę, i myslałam, ze to wynika
    z jakichś przepisów księgowych i finansowych.

  • 16. Data: 2006-02-15 18:42:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@v...pl> napisal(a):
    > Ale wogóle to myslałam, ze każda firma MUSI mieć kasę, i myslałam, ze to wynika
    > z jakichś przepisów księgowych i finansowych.

    Nie każdy musi mieć kasę fiskalną, ale to nie ma nic wspólnego z
    przyjmowaniem płatności.

  • 17. Data: 2006-02-15 18:44:15
    Od: a...@v...pl

    > Nie każdy musi mieć kasę fiskalną, ale to nie ma nic wspólnego z
    > przyjmowaniem płatności.

    Myslałam o kasie w sensie nie fiskalnym, ale w sensie planu kont.

  • 18. Data: 2006-02-15 18:50:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@v...pl> napisal(a):
    > wynika

    > Myslałam o kasie w sensie nie fiskalnym, ale w sensie planu kont.

    No dobra, to już nie myśl, bo teraz to wystrzeliłeś zupełnie nie w
    temacie. :) Plan kont ma powiązanie z rachunkowością, którą również
    nie wszyscy prowadzą i generalnie nie interesuje kontrahenta
    przedsiębiorcy.

  • 19. Data: 2006-02-15 18:59:45
    Od: a...@v...pl

> [...]
    > temacie. :) Plan kont ma powiązanie z rachunkowością, którą również
    > nie wszyscy prowadzą i generalnie nie interesuje kontrahenta

    Ale taka duża firma musi mieć, a jeśłi chodzi o małe firmy, to mi dziś na
    poczcie powiedzieli, że do małej firm przekaz by przyjeli, a do dużej nie.
    Czyli w małej firmie nie ma problemu, a duża MUSI mieć plan kont.

  • 20. Data: 2006-02-15 19:23:27
    Temat: Re: Czydowód nadaniapieniędzynapoczciejestdowodem dlas?du?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 15 Feb 2006 19:59:45 +0100, a...@v...pl wrote:

    >Ale taka duża firma musi mieć, a jeśłi chodzi o małe firmy, to mi dziś na
    >poczcie powiedzieli, że do małej firm przekaz by przyjeli, a do dużej nie.
    A jak poczte rozroznia duze od malych?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl