  • 1. Data: 2006-02-15 07:36:41
    Temat: Czy da sie wygrac sprawe? - wymiana auta
    Od: "Uny" <a...@m...first>

    Witam

    Mam 6-letnie auto marki Ford. 3 lata temu na gwarancji (gwarancja 12 lat)
    mialem wymieniane z powodu korozji przednie drzwi kierowcy,tylne drzwi po
    stronie kierowcy, tylne drzwi po stronie pasazera i klape bagaznika.

    Obecnie na wymienionych juz drzwiach (przednie kierowcy) ponownie wylazi
    rdza (przy lusterku). Ponadto pecherze robia sie tez na spawie dachu z
    tylnym blotnikiem i blacha komory bagaznika.

    Czy w tej sytuacji jest szansa na wygranie sprawy w sadzie o wymiane auta na
    nowe?
    Kiedys znalazlem na necie informacje, ze komus w Oplu sie to udalo (podobna
    sytuacja).

    I jeszcze jedna prosba, czy mozecie polecic jakiegos prawika z Katowic lub
    okolicy, ktory bylby odpowiedni do takiej sprawy i ktory honorarium bierze
    po wygranej sprawie (jakis procent od wartosci wygranej sprawy)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-15 07:53:23
    Temat: Re: Czy da sie wygrac sprawe? - wymiana auta
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Uny napisał(a):
    > Czy w tej sytuacji jest szansa na wygranie sprawy w sadzie o wymiane auta na
    > nowe?

    trudno zgadywać nie znając warunków gwarancji...

    > Kiedys znalazlem na necie informacje, ze komus w Oplu sie to udalo (podobna
    > sytuacja).

    podobna to nie znaczy taka sama

    KG

  • 3. Data: 2006-02-15 14:43:42
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > tylnym blotnikiem i blacha komory bagaznika.
    >
    > Czy w tej sytuacji jest szansa na wygranie sprawy w sadzie o wymiane auta

    raczej nie.. co najwyzej wymiana elementu na nowe .. oczywiscie przy
    zachowaniu warunkow gwarancji

> [...]
    > okolicy, ktory bylby odpowiedni do takiej sprawy i ktory honorarium bierze
    > po wygranej sprawie (jakis procent od wartosci wygranej sprawy)?

    nie slyszalem o takich.. prawnik to zawod starannego dzialania a nie
    rezultatu

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-02-15 23:31:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uny [###a...@m...first.###] napisał:

    Nawiąż kontakt z Federacją Konsumentów. Udzielają darmowych porad i są
    zwolnieni z opłat sądowych. Jednak na nowy samochód bym nie liczył.
    Nie po 6 latach. Realna może się okazać jednak propozycja ugody i
    przekazania Ci jakiegoś używanego samochodu z tych, co są pokazowe w
    salonach. Znam taki przypadek, choć w innej firmie. Po kilku naprawach
    i zagrożeniu nagłośnienia sprawy w mediach po prostu uznali, ze im się
    nie opłaca po raz kolejny wymieniać czegoś tam w samochodzie.

    Zwłaszcza, ze piszesz o rdzy na spawie dachu i tylnych słupków. No to
    w zasadzie są istotne elementy nadwozia i pasowało by całe nadwozie
    wymienić. Może się okazać, że taniej im po prostu wyjdzie dać Ci jakiś
    inny samochód. Ale na nowy - jeszcze raz podkreślę - to bym nie
    liczył.

  • 5. Data: 2006-02-16 07:03:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nawiąż kontakt z Federacją Konsumentów. Udzielają darmowych porad i są
    > zwolnieni z opłat sądowych.

    jeszcze przez jakieś dwa tygodnie...

    KG