eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy dowód nadania pieniędzy na poczcie jest dowodem dla sądu? › Re: Czy dowód nadaniapieniędzy napoczciejestdowodem dlasądu?
    From: t...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dowód nadaniapieniędzy napoczciejestdowodem dlasądu?
    Date: 15 Feb 2006 19:35:16 +0100

    > Polskim. :) Na banknocie masz napisane: jest prawnym środkiem
    > płatniczym. :)
    >
    > Pamiętam, że w jakimś artykule o procesie TPSA, z którą ktoś się
    > sądził że nie chce przyjmować kasy w lokalnych BOKach, było to ładnie
    > wyjaśnione. Szukam od godziny, ale nie potrafię wygooglać tego
    > artykułu :( W każdym razie wynikało to jakoś tak nieco pośrednio, choć
    > jednoznacznie - złote polskie są środkiem płatniczym i należy
    > przyjmować kasę w ten sposób.

    Szczerze powiedziawszy niewiele z tego rozumiem bo nie jestem prawnikiem.
    Lubię jasno widzieć przepis taki a taki z ustawy nr w ostatecznośći wyrok SN.
    Ale nie jest mi potrzebny przynajmniej na razie.

    Po prostu widzę , ze prawo wokół mnie , np w tym przypadku w WArcie jest
    ewidentnie nieprzestrzegane, niech takimi rzeczami zajmują się prawnicy,
    szczegulnie ci co nie lubią warty, a nie ja.

    Ale wogóle to myslałam, ze każda firma MUSI mieć kasę, i myslałam, ze to wynika
    z jakichś przepisów księgowych i finansowych.