  • 21. Data: 2006-02-15 19:30:08
    Temat: Re: Czy dowód nadaniapieniędzy na poczciejestdowodem dlasądu?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:114a.000001a6.43f35a96@newsgate.onet.pl...

    > A tak z ciekawości: z jakim?

    Np. z kodeksem cywilnym.
    Powiada on, że świadczenie pieniężne powinno byc spełnione
    _w_siedzibie_wierzyciela_.
    Mówi też, że wierzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia
    częściowego z czego IMO wynika, że tym bardziej nie może odmówić
    przyjecia całości.

  • 22. Data: 2006-02-15 19:32:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > Mówi też, że wierzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia
    > częściowego z czego IMO wynika, że tym bardziej nie może odmówić

    ponadto ma obowiązek współdziałania z dłużnikiem

    KG

  • 23. Data: 2006-02-15 19:35:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dsvsms$2r7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie każdy musi mieć kasę fiskalną, ale to nie ma nic wspólnego z
    > przyjmowaniem płatności.

    Jaka kasa fiskalna???
    Nie chodzi o kasę fiskalną tylko o miejsce gdzie siedzi kasjer i przyjmuje
    pieniądze.

  • 24. Data: 2006-02-15 19:37:36
    Od: a...@v...pl

    > ponadto ma obowiązek współdziałania z dłużnikiem

    A co mu grozi za brak współdziałania z dłużnikiem,
    lub za to że nie chce przyjąć wierzytelności?

  • 25. Data: 2006-02-15 20:02:36
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    > Byłam w ich siedzibie. Z pieniędzmi.
    > Nie przyjęli. Za to na piśmie dostałam odpowiedź , ze nie mają kasy i podali
    > numer konta.

    Jak lubisz się kłócić, to kładziesz banknoty na stole (dług masz w PLN,
    to i spłacasz go w PLN) i żądasz pokwitowania przyjęcia. Jak odmówią
    pokwitowania, zabierasz banknoty i z art. 463 składasz je w depozycie
    sądowym. Ale patrz niżej.

    > Na marginesie :czy jest zgodne z prawem by firma nie miała kasy i nie chciała
    > przyjąć pieniędzy bez prowizji

    Chyba się niejasno wyrażasz. Masz na myśli, że firma oprócz spłaty
    wierzytelności żąda od ciebie jeszcze jakiejś prowizji?

    > (bo bank pobiera prowizję) ?

    To ty kiepsko bank wybrałeś, są takie co nie pobierają. I podejrzewam że
    jeżdżąc z gotówką więcej wydałeś na benzynę, niż na jakąkolwiek
    prowizję.

    -------------------+
    -------------------+

  • 26. Data: 2006-02-15 20:42:28
    Od: a...@v...pl

> [...]
    > to i spłacasz go w PLN) i żądasz pokwitowania przyjęcia. Jak odmówią
    > pokwitowania, zabierasz banknoty i z art. 463 składasz je w depozycie

    A co to jest depozyt sądowy?

    > Chyba się niejasno wyrażasz. Masz na myśli, że firma oprócz spłaty
    > wierzytelności żąda od ciebie jeszcze jakiejś prowizji?

    > To ty kiepsko bank wybrałeś, ...

    Ale to nie ja wybrałam bank.
    To ich bank, ten w którym jest to ich konto, pobiera dośc dużą prowizję od
    przyjęcia pieniędzy.
    Ja nie mam na to wpływu.

  • 27. Data: 2006-02-15 20:49:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    > A co to jest depozyt sądowy?

    Znowu zapomniałem nazwy ustawy. Art. 463 kodeksu cywilnego (i okolice)
    odpowie na pytanie.

    > Ale to nie ja wybrałam bank.
    > To ich bank, ten w którym jest to ich konto, pobiera dośc dużą prowizję od
    > przyjęcia pieniędzy.

    No to przelewem, z banku wybranego przez Ciebie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 28. Data: 2006-02-15 21:05:53
    Od: a...@v...pl

    > Znowu zapomniałem nazwy ustawy. Art. 463 kodeksu cywilnego (i okolice)
    > odpowie na pytanie.

    Ale co to jest depozyt sądowy tak po Polsku , bez paragrafów?
    Jak tam złoże pieniądze, to im przecież odsetki nie urosną.
    I co dalej? Kto za ten brak odsetek będzie odpowiadał? Ja? Sąd? Warta?
    I czy oni (warta) mogą wtedy te pieniądze odebrać z tego depozytu, kiedy chcą,
    a ja mam ich w g..łębokim poważaniu?

  • 29. Data: 2006-02-15 21:43:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    a...@v...pl napisał(a):

    > Ale co to jest depozyt sądowy tak po Polsku , bez paragrafów?
    > Jak tam złoże pieniądze, to im przecież odsetki nie urosną.

    google zamkneli? Wykaż się minimum inicjatywy

    M.

  • 30. Data: 2006-02-16 07:36:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    a...@v...pl wrote:

    > A tak z ciekawości: z jakim?

    Kodeks cywilny
    Art. 454. § 1. Jeżeli miejsce spełnienia świadczenia nie jest oznaczone
    ani nie wynika z właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być
    spełnione w miejscu, gdzie w chwili powstania zobowiązania dłużnik miał
    zamieszkanie lub siedzibę. Jednakże świadczenie pieniężne powinno być
    spełnione w miejscu zamieszkania lub w siedzibie wierzyciela w chwili
    spełnienia świadczenia; jeżeli wierzyciel zmienił miejsce zamieszkania
    lub siedzibę po powstaniu zobowiązania, ponosi spowodowaną przez tę
    zmianę nadwyżkę kosztów przesłania.