  • 1. Data: 2006-02-15 07:57:19
    Temat: Czy dowód nadania pieniędzy na poczcie jest dowodem dla sądu?
    Od: a...@v...pl

    Czy dowód nadania pieniędzy przekazem, na poczcie, jest dowodem dla sądu?
    Czy mogę w ten sposób zapłacić należność, czy nie będę mieć z tego powodu
    póżniej kłopotów?

  • 2. Data: 2006-02-15 08:22:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@v...pl napisał(a):

    > Czy dowód nadania pieniędzy przekazem, na poczcie, jest dowodem dla sądu?

    Dowodem czego? Bo jeżeli nadania pieniędzy na poczcie to tak. Krótko mówiąc
    jest to dowód na to, ze Poczta przyjeła pieniądze.

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-02-15 08:25:05
    Od: a...@v...pl

    > Dowodem czego? Bo jeżeli nadania pieniędzy na poczcie to tak. Krótko mówiąc
    > jest to dowód na to, ze Poczta przyjeła pieniądze.

    Czy jest dowodem zapłaty, temu, , komu przekazywane są pieniądze?

  • 4. Data: 2006-02-15 08:56:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    a...@v...pl napisał(a):
    > Czy jest dowodem zapłaty, temu, , komu przekazywane są pieniądze?

    Raczej tak.
    Ale jeśli zaprzeczy, będziesz musiał udowodnić, że pieniądze dotarły -
    na przykład składając reklamację na poczcie.

    KG

  • 5. Data: 2006-02-15 08:59:03
    Od: a...@v...pl

    > Raczej tak.
    > Ale jeśli zaprzeczy, będziesz musiał udowodnić, że pieniądze dotarły -
    > na przykład składając reklamację na poczcie.

    A czy jest możliwość nadania pieniędzy "za poświadczeniem odbioru",
    tzn. takiego, żebym od razu, w ciągu kilku dni miała potwierdzenia przyjęcia
    pieniędzy przez adresata ?

  • 6. Data: 2006-02-15 09:04:19
    Temat: Jest
    Od: a...@v...pl

    strona poczty polskiej o przekazach:
    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=F
    inanse&F=Przekazy:

    Jednak nasówa się kolejne pytanie:
    Jesłi kwotę przekazać pocztą za potwierdzeniem odbioru, to w jaki sposób
    policzyć odsetki należności, na jaki dzień?
    Dzień nadania przezemnie pieniędzy, czy też trzeba doliczyć ileś dni i ile?

  • 7. Data: 2006-02-15 09:45:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    a...@v...pl napisał(a):

    > Czy jest dowodem zapłaty, temu, , komu przekazywane są pieniądze?

    W żadnym razie. Przekazałeś pieniądze Poczcie. Kiedy sprawa stanie się
    sporna musisz w drodze reklamacji uzyskać od Poczty potwierdzenie
    przekazania pięniędzy do tego kogoś.

  • 8. Data: 2006-02-15 09:53:55
    Od: a...@v...pl

    > W żadnym razie. Przekazałeś pieniądze Poczcie. Kiedy sprawa stanie się
    > sporna musisz w drodze reklamacji uzyskać od Poczty potwierdzenie
    > przekazania pięniędzy do tego kogoś.

    to jak zapłacić koszty sądowe, jeśli wierzyciel (warta- centrala) twierdzi, że
    nie ma kasy, że została zlikwidowana?

  • 9. Data: 2006-02-15 11:42:32
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > to jak zapłacić koszty sądowe, jeśli wierzyciel (warta- centrala) twierdzi, że
    > nie ma kasy, że została zlikwidowana?

    Możesz też dla szybkości wpłacić w banku, w którym wierzyciel ma konto.

    --
    vertret

  • 10. Data: 2006-02-15 14:39:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > to jak zapłacić koszty sądowe, jeśli wierzyciel (warta- centrala)
    twierdzi, że
    > nie ma kasy, że została zlikwidowana?

    To ich problem. Przychodzisz do ich siedziby i mówisz, że chcesz im
    zapłacić ich należność. Albo przyjmą pieniądze albo niech ci na piśmie
    odmówią przyjęcia. To by chyba oznaczało rezygnację z tej należności?