  • 1. Data: 2006-02-14 22:28:48
    Temat: poglądy czy przestępstwo
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    W dniu wczorajszym na II programie TVP oglądałem program na temat tolerancji
    itp.Między innym mowa była na temat prawa do wyrażania swoich
    poglądów.Podano tam między innymi przykład ,że pewien Anglik - historyk
    "poszedł siedzieć" za swoje poglądy.
    Konkretnie ten historyk publicznie / zrozumiałem ,że słowem żywym i pisanym
    / zaprzecza istnieniu obozów koncentracyjnych i zaprzecza istnieniu komór
    gazowych w których zagazowywano ludzi.
    Moim zdaniem wypowiadanie takich stwierdzeń nie jest wypowiadaniem czy
    przedstawianiem swoich poglądów, a jest po prostu zwykłym przestępstwem
    nazwanym "kłamstwem oświęcimskim" i dziwię się ,że wśród tylu uczestników z
    tytułami profesorskim ,nie znalazł się żaden, który to jasno i po imieniu by
    nazwał.

    A tak przy na marginesie tego do którego stopnia jest jeszcze wypowiadanie
    ,czy wyrażanie, a od którego momentu jest już przestępstwo.
    barakuda

  • 2. Data: 2006-02-14 22:30:02
    Temat: Re: poglądy czy przestępstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    barakuda wrote:

> [...]
    > tytułami profesorskim ,nie znalazł się żaden, który to jasno i po imieniu by

    A ja się dziwię, że z wygadywania bzdur można robić przestępstwo.

  • 3. Data: 2006-02-14 22:33:29
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    barakuda wrote:
    tak mjało być

    A tak na marginesie tego do którego stopnia jest jeszcze
    wypowiadanie ,czy wyrażanie poglądów, a od którego momentu jest już
    przestępstwo.
    barakuda

  • 4. Data: 2006-02-14 22:34:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    barakuda wrote:

    > A tak na marginesie tego do którego stopnia jest jeszcze
    > wypowiadanie ,czy wyrażanie poglądów, a od którego momentu jest już
    > przestępstwo.

    ...i dlaczego za głoszenie, że genocydu Żydów nie było można trafić za
    kratki, a jak ktoś zacznie wygadywać, że genocydu Indian w Amerykach nie
    było - nie?

    Jedna historia jest bardziej chroniona od drugiej?

  • 5. Data: 2006-02-14 22:37:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    barakuda wrote:

    > w kodeksie karnym jest sporo "opisanaych bzdur ", których nie możan
    > wygadywać i za wygadywanie których zamykają

    Jakieś przykłady, poza tym konkretnym?

  • 6. Data: 2006-02-14 22:38:20
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2006-02-14 22:41:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > A ja się dziwię, że z wygadywania bzdur można robić przestępstwo.

    Jestem podobnego zdania. Uważam, za niebezpieczny precedens tego typu
    przepis karny. Mniejsza już o szkodliwość społeczną głoszenia bzdur o
    nieistnieniu obozów koncentracyjnych. Jest rzeczą niepodważalną, że w
    wyniku działań wojennych "brakuje" kilka milionów osób i akurat sposób
    ich uśmiercenia ma w mojej ocenie drugorzędne znaczenie. Ale ustawą tą
    stworzyliśmy niebezpieczny precedens. Nie wiadomo jaką kolejna
    "prawdę" władze postanowią w ten sposób uhonorować. Przypominam, że
    zgodnie z prawem spalono na stosach kilka osób twierdzących, że ziemia
    jest kulą. Było to dawno, tym nie mniej w mojej ocenie to mniej więcej
    na podobnej zasadzie działa.

    Osobiście uważam, że ściganie karne za kłamstwo oświęcimskie nie ma
    większego sensu. Nie spodziewam się, by zbyt wiele osób w to
    uwierzyło. No chyba, że ktoś jakieś nowatorskie argumenty przedstawi.
    Ale w takim razie chętnie bym je usłyszał, by móc ocenić. A tak, to
    się tylko niepotrzebna sensacja z tego robi.

  • 8. Data: 2006-02-14 22:54:55
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jakieś przykłady, poza tym konkretnym?

    no np.:Art.256 k.k, Art 257 k.k Art.255 k.k
    Ponieważ ktoś może uznać ,że duskusja na tej grupie ma charakter publiczny
    więc daruj ale nie wypełnię treścią dyspozycji powołanych przepisów.
    Pewien ,zowu historyk opolskiej uczeli powołał się na wspomnianego Anglika i
    1. miał sprawę w sądzie
    2 przez kilka lat jako historyk z tytułem doktora pracował jako stóż bo go
    wywalili z uczelni
    nazwisko tego doktora było podawane wielokrotnie do publicznej wiadomości.

    http://www.patriota.pl/?dzial=historia&nr=s1

    to link na temat tego doktora

    barakuda

  • 9. Data: 2006-02-14 22:56:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    barakuda [###b...@p...onet.pl.###] napisał:

    > w kodeksie karnym jest sporo "opisanych bzdur ", których nie można
    > wygadywać i za wygadywanie których zamykają

    No ale z reguły karalne są takie bzdury, w które ktoś może uwierzyć i
    ewentualnie ktoś może ponieść z tego tytułu jakiś uszczerbek. W mojej
    ocenie, jeśli nawet ktoś uwierzy w to, że nie było obozów
    koncentracyjnych, to jedyny uszczerbek będzie taki, iż będziemy mieć o
    jedną osobę niedouczoną więcej. Tym, którzy zginęli w obozach to już
    niestety pomóc nie może, a i zaszkodzić w zasadzie również. Po prostu
    uważam, że przepis ten nie ma większego sensu, a powoduje
    niebezpieczny precedens.

  • 10. Data: 2006-02-14 22:58:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    barakuda wrote:

    > no np.:Art.256 k.k, Art 257 k.k Art.255 k.k

    Chyba żartujesz. Wygadywanie bzdur o historii to jedno, a namawianie lub
    prowokowanie do konkretnych działań obecnie to już coś zupełnie innego.

> [...]
    > więc daruj ale nie wypełnię treścią dyspozycji powołanych przepisów.
    > Pewien ,zowu historyk opolskiej uczeli powołał się na wspomnianego Anglika i

    Bez sensu.

    > 2 przez kilka lat jako historyk z tytułem doktora pracował jako stóż bo go
    > wywalili z uczelni

    No i dobrze - jakby matematyk zaczął nagle twierdzić, że 2+2=7, to
    wywalenie go z "katedry" byłoby jak najbardziej na miejscu. Ale ciąganie
    po sądach byłoby głupie.