  • 1. Data: 2006-02-14 23:51:11
    Temat: Wklady wspolnikow w spolce jawnej
    Od: "talcott" <b...@p...fm>

    Witam,

    Mam krotkie pytanie - jakie sa "losy" wkladow pienieznych wnoszonych przez
    wspolnikow do spolki jawnej. Przyjmijmy, ze kazdy z dwoch wspolnikow wnosi
    po 10.000 zl. Czy jest tak, ze suma wkladow, czyli 20.000zł musi byc ciagle
    na rachunku firmy, czy tez mozna tymi pieniedzmi jakos obracac (np.
    finansowac inwestycje), czy tez z pieniedzmi tymi dzieje sie jeszcze cos
    innego. Niekiedy w umowach spolek funkcjonuje zapis, iz wspolnik wnosi swoj
    wklad "do kasy spolki". Czy to oznacza, iz pieniadze te sa na caly okres
    funkcjonowania spolki niejako "zamrozone"? Mam swiadomosc, ze pytanie moze
    sie wydac elementarne, bede jednak bardzo wdzieczny za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    talcott

  • 2. Data: 2006-02-15 07:59:49
    Temat: Re: Wklady wspolnikow w spolce jawnej
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    talcott wrote:

> [...]
    > funkcjonowania spolki niejako "zamrozone"? Mam swiadomosc, ze pytanie
    > moze sie wydac elementarne, bede jednak bardzo wdzieczny za odpowiedz.

    Wkłady wspólników służą właśnie do finansowania działalności spółki.