  • 41. Data: 2010-08-12 12:51:00
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.08.2010 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:

    > Zakładając że takie forum nie jest wyłączone z działania ustawy,

    Czemu ma być nie wyłączone? Nie spełnia warunków ani właściciela (osoba
    prywatna) ani celu (niezarobkowa).

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 42. Data: 2010-08-12 13:37:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 14:43:42 niusy.pl <d...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Kto mówi, że kiedykolwiek zapomnisz hasło ?

    A masz może takie forum albo inny serwis i wiesz jakie są statystyki
    zapominania hasła ?

    --
    Tomek

  • 43. Data: 2010-08-12 13:41:42
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 08/12/2010 10:20 AM, Marian Paździoch wrote:
    > Użytkownik "Robert Jaroszuk" <z...@n...iq.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale zwrocilem uwage, ze ktorys z tych maili moze stanowic dane osobowa wg.
    > definicji...

    Adres email z definicji NIE jest daną osobową.
    Zbiór adresów email z definicji nie jest zbiorem danych osobowych.
    To że ktoś ma adres j...@c...gdziestam.com nie powoduje że
    posiadając taki email w swojej bazie jesteś w stanie bez dodakowych
    nakładów jednoznacznie zidentyfikować właściciela.
    Może być wielu Janów Kowalskich.

    W związku z powyższym nie musisz rejestrować takiego zbioru danych.

    A z pytaniami o to 'co jak ktoś będzie gniewny' to niestety nie jestem w
    stanie pomóc, na środkach uspokajających się nie znam :(

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 44. Data: 2010-08-12 13:42:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 14:51:00 Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> napisał(a):

    > Czemu ma być nie wyłączone? Nie spełnia warunków ani właściciela (osoba
    > prywatna) ani celu (niezarobkowa).

    Art. 3a. 1. Ustawy nie stosuje się do:
    1) osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach osobistych
    lub domowych,

    No i te adresy email w celach osobistych przetwarza?
    Jeśli tak to ten komercyjny serwisik też przetwarza je w celach osobistych
    - bo cel jest ten sam,
    czyli odzyskiwanie hasła czy wysyłanie newslettera.

    --
    Tomek

  • 45. Data: 2010-08-12 14:05:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 15:41:42 +0200, Robert Jaroszuk napisał(a):

    > Adres email z definicji NIE jest daną osobową. (...)
    > W związku z powyższym nie musisz rejestrować takiego zbioru danych.

    No to nie do końca tak. Nie jest, ale może być, to po pierwsze. Po drugie
    w zestawieniu z innymi potencjalnie gromadzonymi danymi może już stanowić
    informację umożliwiającą zidentyfikowanie osoby.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 46. Data: 2010-08-12 15:15:16
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > Na pewno dane osobowe, w myśl ustawy, potrafią dość niskim kosztem
    > jednoznacznie zidentyfikować własciciela.

    Nie jestem co do tego tak przekonany.

    Adres e-mail wraz z ksywką miałby pozwolić "jednoznacznie
    zidentyfikować właściciela"?
    Pewnie by się dało, ale raczej nie "niskim kosztem".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 47. Data: 2010-08-12 16:38:03
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 14:15:38 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Im są potrzebne.

    Nie są - większość zbiera bo instaluje jakieś cms'y które to mają jako
    standard.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 48. Data: 2010-08-12 16:46:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 11:41:05 +0200, Tapatik napisał(a):

    > Jest potrzebny do rejestracji konta. Jeśli kiedyś zapomnisz hasła na
    > takim forum to jak administrator ma Cię zidentyfikować, że Ty to Ty?
    > Natomiast mając mail podany przy rejestracji da radę odzyskać konto.

    Podajesz "słowo-klucz" wcześniej wprowadzone w danych konta, albo urządzasz
    stypę po starym koncie i zakładasz nowe.

    > Do rozgłaszania nowości i komunikatów jak najbardziej przydaje się mail.
    > Jak chcesz je inaczej przysłać do użytkowników?

    Jak już napisał Sergiusz: RSS - nie wysyłasz śmieci tym którzy się już tym
    forum nie interesują - kto jest zainteresowany sam ściągnie RSS lub się
    odsubskrybuje z niego.
    Wiele serwisów w ogóle nic nie wysyła, za to wyświetla komunikaty jak
    wejdziesz na ich stronę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 49. Data: 2010-08-12 16:48:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 18:38:03 Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie są - większość zbiera bo instaluje jakieś cms'y które to mają jako
    > standard.

    W średniej wielkości serwisie który nie zbiera emailów
    ciężko się opędzić od użytkowników którzy zapomnieli hasła.

    --
    Tomek

  • 50. Data: 2010-08-12 16:55:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 18:46:34 Henry(k)
> [...]

    > tym
    > forum nie interesują - kto jest zainteresowany sam ściągnie RSS lub się

    Jak zmienić hasło za pomocą RSS?

    --
    Tomek