  • 51. Data: 2010-08-12 17:14:51
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 18:55:13 +0200, Tomek napisał(a):

    > Jak zmienić hasło za pomocą RSS?

    A po co przez RSS? Wchodzisz na konto i zmieniasz. Jak nie pamiętasz to się
    identyfikujesz adminowi w inny sposób i on Ci zmieni.

    A jak sobie radzisz z hasłem do linux'a? Jak zapomnisz to e-mail pomoże Ci
    je zmienić?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 52. Data: 2010-08-12 18:42:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 19:14:51 Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > A po co przez RSS? Wchodzisz na konto i zmieniasz. Jak nie pamiętasz to
    > się
    > identyfikujesz adminowi w inny sposób i on Ci zmieni.

    Np jak się identyfikujesz adminowi?

    --
    Tomek

  • 53. Data: 2010-08-12 19:03:41
    Od: "Jan Fasola" <w...@g...pl>

    Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Kiedy=C5=9B mia=C5=82em podobny dylemat i wysz=C5=82o mi na to, =C5=BCe =
    > 95%-99% serwis=C3=B3w
    > jest na bakier z ustaw=C4=85 o o.d.o. W sieci s=C4=85 dyskusje na forach=
    > typu
    > forum e-handlu, gdzie kilku aktywist=C3=B3w wda=C5=82o si=C4=99 w pisemn=
    > y dialog z giodo
    > i po kilku miesi=C4=85cach okaza=C5=82o si=C4=99 =C5=BCe w=C5=82a=C5=9Bc=
    > iwie to s=C4=85 przest=C4=99pcami.
    > Niestety na shared-hostingu nie da si=C4=99 spe=C5=82ni=C4=87 wymaga=C5=84=
> [...]
    chętnie poznam argumentację, bo nie mogę się zgodzić z takim stwierdzeniem.
    zwłaszcza, że z hostingodawcą podpisujesz umowę powierzenia i większość
    problemów pozostaje na jego głowie. oczywiście, np. w sytuacji gdy musisz
    usunąć czyjeś dane, hostingodawca nie jest w stanie usunąć ich z kopii
    zapasowej - ale to nie jest specyfika hostingu...
    pozdrawiam
    jarek

  • 54. Data: 2010-08-12 19:15:18
    Od: "Jan Fasola" <w...@g...pl>

    Marian Paździoch <n...@n...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > chcialbym stworzyc serwis intrrnetowy, w ktorych uzytkownicy beda mogli
    > zakladac konta. Konta beda sie skladac z podstawowych danych takich jak nick
    > oraz adres e-mail. Nie po kazdym adresie mozna zidentyfikowac dana osobe,
    > ale po niektorych mozna np. mail typu I...@c...pl, dodajac
    > do tego jeszcze specyficzny nick i jest. Oczywiscie sa to bardzo rzadkie
    > przypadki, ale jednak sa. Czy musze taka baze rejestrowac w GIODO? Dla mnie
    > jest to troche bez sensu bo blokowalo by to wiele malych serwisow
    > internetowych, ale chce byc w zgodzie z prawem.

> [...]
    Trzeba się z tym pogodzić, że jeżeli chce się zarabiać pieniądze, to trzeba
    dopełnić kilku obowiązków, a zgłoszenie zbioru jest obowiązkiem wyjątkowo
    prostym. Zauważ, że już w samym zgłoszeniu oświadczasz, że posiadasz politykę
    bezpieczeństwa i instrukcję zarządzania. Jeżeli zgłaszasz zbiór, a
    dokumentacji nie prowadzisz, to poświadczasz nieprawdę... Zresztą, na
    administratorze danych spoczywa jeszcze sporo innych obowiązków.
    Nie wpadajmy jednak w panikę, przygotowywałem zgłoszenie i dokumentację dla
    kilku serwisów &#8211; najwyraźniej, jeżeli się chce, to można na serwisie zarobić
    tyle, żeby kupić taką usługę, tak samo jak się kupuje usługi księgowego.

    Jeżeli uważasz, że na to nie zarobisz &#8211; to nie zarabiaj w ogóle! Ustawę
    stosuje się m.in. do &#8222;osób fizycznych (...), jeżeli przetwarzają dane osobowe
    w związku z działalnością zarobkową, zawodową lub dla realizacji celów
    statutowych&#8221;. Nie stosuje się jej m.in. do &#8222;osób fizycznych, które
    przetwarzają dane wyłącznie w celach osobistych lub domowych&#8221;. Czyli, że
    jeżeli na serwisie nie zarabiasz i prowadzisz go naprawdę hobbistycznie &#8211;
    ustawą nie musisz się specjalnie przejmować.

    Przy okazji zapraszam do dyskusji na prawdopodobnie najaktywniejszym w Polsce
    forum związanym z ochroną danych osobowych: http://www.goldenline.pl/grupa/abi

    pozdrawiam
    jarek

  • 55. Data: 2010-08-12 19:20:27
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 08/12/2010 04:05 PM, Olgierd wrote:

    > No to nie do końca tak. Nie jest, ale może być, to po pierwsze. Po drugie
    > w zestawieniu z innymi potencjalnie gromadzonymi danymi może już stanowić
    > informację umożliwiającą zidentyfikowanie osoby.

    Autor wątku pisał jedynie o nicku i adresie email i tego się trzymajmy.
    Jak zaczniemy sobie dopowiadać inne potencjalnie gromadzone rzeczy to
    wyjdzie że trzeba będzie sanepid wezwać do tej bazy danych.

    A sam fakt że coś może być daną osobową niczego tu nie zmienia, bo zbiór
    z definicji nadal nie jest zbiorem danych osobowych i tym samym nie
    podlega rejestracji.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 56. Data: 2010-08-12 19:21:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 21:15:18 Jan Fasola <w...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > serwisie zarobić
    > tyle, żeby kupić taką usługę, tak samo jak się kupuje usługi księgowego.

    Jeśli jakość jest taka sama jak jakość usług przeciętnego księgowego,
    to taniej wyjdzie szczoteczkę do zębów kupić - tutaj już nie ma żartów
    z cyklu mandacik skarbowy na 100zł.

    --
    Tomek

  • 57. Data: 2010-08-12 19:25:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 21:03:41 Jan Fasola <w...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > usunąć czyjeś dane, hostingodawca nie jest w stanie usunąć ich z kopii
    > zapasowej - ale to nie jest specyfika hostingu...

    Odnośnie shared-hostingu głowy teraz nie dam, bo interesowałem się tematem
    jakieś dwa lata temu i nie odtworzę argumentacji. Możliwe że w tym punkcie
    napisałem głupotę i porządny provider załatwia sprawę.
    Tyle że porządny provider kosztuje, co powoduje że drobnica albo będzie
    działać
    nielegalnie, ale zbankrutuje - a tak się dobrobytu nie buduje.

    --
    Tomek

  • 58. Data: 2010-08-12 20:30:03
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Nie są - większość zbiera bo instaluje jakieś cms'y które to mają jako
    > standard.

    Mają to właśnie dlatego, że większości tak jest wygodnie. Jakby wygodniej
    było nie mieć to by nie miały. Te dane są coś warte i tyle.

  • 59. Data: 2010-08-12 20:34:04
    Od: "Jan Fasola" <w...@g...pl>

    Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Odno=C5=9Bnie shared-hostingu g=C5=82owy teraz nie dam, bo interesowa=C5=
    > =82em si=C4=99 tematem
    > jakie=C5=9B dwa lata temu i nie odtworz=C4=99 argumentacji. Mo=C5=BCliwe=
    > =C5=BCe w tym punkcie
    > napisa=C5=82em g=C5=82upot=C4=99 i porz=C4=85dny provider za=C5=82atwia =
    > spraw=C4=99.
    > Tyle =C5=BCe porz=C4=85dny provider kosztuje, co powoduje =C5=BCe drobni=
    > ca albo b=C4=99dzie =
    >
    > dzia=C5=82a=C4=87
    > nielegalnie, ale zbankrutuje - a tak si=C4=99 dobrobytu nie buduje.

    Nie wiem jak kształtują się ceny, ale zgadzam się, że niektórzy w firmach
    hostingowych, w ogóle nie wiedzieli o co chodzi, gdy im mówiłem o umowie
    powierzenia. Niestety, trzeba było wybrać innego dostawcę (Ci więksi mają
    temat w zasadzie opanowany, ale niektórzy mniejsi dostawcy też do wymogów dają
    się przekonać).
    Czy różnice w cenie hostingu są naprawdę tak duże żeby nie opłaciło się dać
    zarobić tym rzetelniejszym?
    Osobiście mam odczucie, że jeżeli ktoś podejdzie poważniej do wymogów
    nakładanych przez ustawę, to do realizacji umowy też się bardziej przyłoży...
    Ale może się mylę...
    pozdrawiam
    jarek

  • 60. Data: 2010-08-12 20:48:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Jest różnica -- gromadzenie danych w celach prywatnych nie podlega
    > ustawie.

    No to mówię, że nie o charakter zbierająego chodzi tylo o cel przetwarzania.
    Prywatna firma też może tylko w celach prywatnych używać.

    >Aczkolwiek myślę, że faktycznie jeśli zbiór jest podłączony do
    > sieci, to zabezpieczenia powinny być stosowane.

    Nie, zabezpieczenia potrzebne są tam, gdzie celem jest nieujawnianie. W
    wielu serwisach jest dokładnie odwrotnie tj chodzi o to, by ujawniać.