  • 1. Data: 2010-08-11 07:24:23
    Temat: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: Piotr Zawiły <z...@o...eu>

    Witam,
    Zastanawia mnie pewna rzecz. Rząd chce doprowadzić do tego, aby emeryci
    i renciści nie mogli dorabiać do, i tak głodowych, emerytur i rent.
    Jednak przeglądając Ustawę Konstytucję RP znalazłem zapis, który
    stanowi: art. 32 pkt. 2 " Nikt nie może być dyskryminowany w życiu
    politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."
    Wiadomym jest, że wprowadzenie takiej ustawy będzie sprzeczne z
    Konstytucją. Czy w Naszym rządzie, naprawdę, zasiadają ludzie, którzy
    konstruując taką ustawę nie mają zielonego pojęcia o tym, że jest ona
    sprzeczna z Konstytucją RP?
    --
    Piotr Zawiły

  • 2. Data: 2010-08-11 07:49:26
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-08-2010 09:24, Piotr Zawiły pisze:
    > Witam,
    > Zastanawia mnie pewna rzecz. Rząd chce doprowadzić do tego, aby emeryci
    > i renciści nie mogli dorabiać do, i tak głodowych, emerytur i rent.

    Nie prawda.
    Nikt nikomu dorabiać do emerytury nie zabrania.
    Ma się skończyć chora sytuacja, że ktoś "przechodzi na emeryturę" nie
    kończąc zatrudnienia i czasami nawet nie informując o tym pracodawcy.

> [...]
    > politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."
    > Wiadomym jest, że wprowadzenie takiej ustawy będzie sprzeczne z

    Jakiej ustawy? Przecież to rapotem dwa-trzy artykuły do zmiany, nie
    żadna nowa ustawa.
    A w ogóle to powrót do stanu sprzed zaledwie roku (JEDNEGO ROKU).

    Co może budzić sprzeciw to planowane działania prawa wstecz - zmiana ma
    objąć także tych, którzy już są na emeryturze, ale przeszli na nią bez
    rozwiązywania stosunku pracy. Maja się dla formalności zwolnić, a na
    drugi dzień mogą z powrotem sie zatrudnić. U tego samego pracodawcy na
    tych samych warunkach. Jedyne niebezpieczeństwo -c zy ten pracodawca
    będzie chciał ich przyjąć.

    Z drugiej strony to jest ten sam pozom niepewności w którym żyją tysiące
    młodych ludzi z umową na czas określony. A Ci po zakończeniu umowy
    zostają bez żadnego dochodu.

    > Czy w Naszym rządzie, naprawdę, zasiadają ludzie, którzy
    > konstruując taką ustawę nie mają zielonego pojęcia o tym, że jest ona
    > sprzeczna z Konstytucją RP?

    Tak to wygląda jak się wiedzę o świecie czerpie z nagłówków Faktu czy
    innego Super Expresu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-08-11 07:58:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Ma się skończyć chora sytuacja, że ktoś "przechodzi na emeryturę" nie
    > kończąc zatrudnienia i czasami nawet nie informując o tym pracodawcy.

    Ale dlaczego nie mógłby tego zrobić? Czy jeśli nagle rozbiję
    skarbonkę z moim uskładanym w ciągu życia milionem, to też powinienem o
    tym musieć poinformować pracodawcę?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-08-11 08:05:15
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 09:24:23 +0200, Piotr Zawiły napisał(a):

> [...]
    > stanowi: art. 32 pkt. 2 " Nikt nie może być dyskryminowany w życiu
    > politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."

    Ale jaka dyskryminacja? Nikt renciście nie zabroni pracować na trzech
    etatach i zarabiać kilkadziesiąt tysięcy rocznie. No chyba, że mu szkoda
    stracić głodowy zasiłem, gdy może zarobić więcej. Ale to jego wybór i jego
    problem.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 5. Data: 2010-08-11 08:42:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-08-2010 09:58, Liwiusz pisze:

    > Ale dlaczego nie mógłby tego zrobić? Czy jeśli nagle rozbiję skarbonkę z
    > moim uskładanym w ciągu życia milionem, to też powinienem o tym musieć
    > poinformować pracodawcę?

    Problem w tym, że skarbonka nie jest Twoja.

    Masz regularnie problem z percepcją rzeczywistości, więc może Ci
    wyjaśnię, jak to działa w realnym świecie, tu i teraz.

    Obecni emerycie nie dostają emerytury z tego, co sobie uskładali a
    liczone na podstawie tego, ile zarabiali (i na dodatek mogą sobie, z
    pewnymi ograniczeniami, wybrać najlepsze lata).
    A finansowane jest to bieżącymi wpływami do ZUS. Twoimi też.
    I będzie jeszcze przez długie lata.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-08-11 08:49:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Problem w tym, że skarbonka nie jest Twoja.

    W takim razie nie mówimy o emeryturze, tylko o zasiłku.

    > Masz regularnie problem z percepcją rzeczywistości, więc może Ci

    Daruj sobie te żałosne uwagi.

    > wyjaśnię, jak to działa w realnym świecie, tu i teraz.

    Wiem jak to działa w systemie socjalistycznym.

> [...]
    > pewnymi ograniczeniami, wybrać najlepsze lata).
    > A finansowane jest to bieżącymi wpływami do ZUS. Twoimi też.

    To nie wina obecnych emerytów, że pobierane kiedyś pod przymusem
    składki zostały roztrwonione. I skoro teraz *mi* państwo pod przymusem
    zabiera pieniądze, to oczekuję, że jak przyjdzie czas, to wypłaci to co
    mi się należy i nie będzie się wykręcać argumentem "bo jestem za
    bogaty", czy że nie osiągnąłem jeszcze ustalonego wieku emerytalnego 90 lat.

    > I będzie jeszcze przez długie lata.

    W perspektywie długich lat, to ten system się nie domknie nawet po
    dopłatach z budżetu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-08-11 08:56:10
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-08-11 10:05, Przemysław Bernat pisze:

> [...]
    > stracić głodowy zasiłem, gdy może zarobić więcej. Ale to jego wybór i jego

    Piszesz "zasiłek" i niestety większość motłochu tak właśnie myśli.
    Emerytura nie jest zasiłkiem. Jest należnym "jak psu zupa" świadczeniem,
    wypłacanym z uskładanego przez ~40 lat kapitału. I ch.j ZUSowi do tego,
    czy emeryt sobie dorabia na boku, czy nie. Świadczenie bierze się ze
    składek, jest należne i ma być (Q..A!!!) wypłacane.
    Dla zilustrowania tych fakt rzucem kilka cifr.
    Przykładowa składka emerytalna (600zł/mies) odkładana przez 40 lat na
    przyzwoitą lokatę (obecnie 5%) daje blisko 1mln zł. Odsetki od tej kwoty
    dają 4kpln/mies, a kapitał zostaje i może zostać
    odziedziczony/podarowany/skonsumowany. A jak komu te 4kpln/mies mało, to
    może sobie sam wypłacać więcej czerpiąc z kapitału.

    No i jeszcze argument dialektyczny:
    Gdyby ubezp. emerytalne było dla ubezpieczonego korzystne, to nie byłoby
    obowiązkowe.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-08-11 08:56:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-08-2010 10:05, Przemysław Bernat pisze:

> [...]
    > stracić głodowy zasiłem, gdy może zarobić więcej. Ale to jego wybór i jego

    Ci renciści to się koledze Piotrowi tak wpletli, bo ma wdrukowany
    schemat "emeryci i renciści". W omawianych przepisach nie ma mowy o
    rencistach bo nie ich dotyczy ustawa.
    Renty i emerytury, poza faktem, że wszystko załatwia się z ZUSem, nie
    mają ze sobą nic wspólnego.

    A rencistom to akurat rząd chce zrobić dobrze i znieść limit dorabiania.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-08-11 09:11:35
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 10:56:10 +0200, SQLwiel napisał(a):

> [...]
    > odziedziczony/podarowany/skonsumowany. A jak komu te 4kpln/mies mało, to
    > może sobie sam wypłacać więcej czerpiąc z kapitału.

    Wszytko pięknie, ale ja nic nie pisałem o żadnej emeryturze :-) No chyba,
    że emeryt i rencista to to samo.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 10. Data: 2010-08-11 09:18:31
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 10:56:56 +0200, Maddy napisał(a):

> [...]
    > mają ze sobą nic wspólnego.
    >
    > A rencistom to akurat rząd chce zrobić dobrze i znieść limit dorabiania.

    A to przepraszam. W projekt ustawy się nie wczytywałem. Emeryci, to nieco
    inna para kaloszy, choć trudno nazwać uczciwą konkurencją istnienie na
    rynku pracy ludzi, którzy mizerny, ale jednak byt maja już zapewniony, a
    pracują, by sobie dorobić. Inni pracują by utrzymać rodzinę, bez poduchy z
    emerytury - trudno im konkurować na rynku z emerytami.
    Ale i tak prawdziwy skandal, to emerytury mundurowe: szwej, który wydawał
    przysłowiowe gacie w magazynie, ma takie same uprawnienia emerytalne jak
    komandos, albo policjant z patrolu. Młody, zdrowy emeryt jest wielce
    pożądany na rynku pracy :(

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek