  • 31. Data: 2010-08-12 12:21:10
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    > ...A moze wartaloby taki obowiazek stosowac tylko w niektorych przypadkach
    > gdy mamy do czynienia np. z marketingowym uzytkowaniem d.o., albo
    > szczegolnie w przypadku sklepow internetowyh? A nie w przypadku zwyklej
    > hobbystycznej strony/forum.

    Co za różnica ?

  • 32. Data: 2010-08-12 12:24:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl>

    > Np. w celu wsparcia dla personalizacji interfejsu (gdy user zapomni
    > hasla),

    To wystarczy OpenId

  • 33. Data: 2010-08-12 12:25:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-08-12 14:02, Tomek pisze:

    > Ależ zgłoszenie nic nie zmienia - bez zgłoszenia jest przestępstwo,
    > ze zgłoszeniem jest przestępstwo, co za różnica.
    > Tutaj nie chodzi o świstek papieru tylko o spełnienie wymagań:
    >
    > Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29
    > kwietnia 2004 r.
    > w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków
    > technicznych i organizacyjnych,
    > jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do
    > przetwarzania danych osobowych
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2004100
    1024&min=1

    > § 6. 4 Poziom wysoki stosuje się, gdy przynajmniej
    > jedno urządzenie systemu informatycznego, służące-
    > go do przetwarzania danych osobowych, połączone
    > jest z siecią publiczną.
    >
    > A w załączniku jest lista wymagań dla owego "poziomu wysokiego"

    Akurat różnica między poziomami A., B. i C. jest minimalna i logiczna:
    dane w sieci publicznej należy przesyłać w formie zaszyfrowanej i
    logować wszystkie zapytania.

  • 34. Data: 2010-08-12 12:34:43
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.08.2010 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:

    > O żółtych kaczuszkach się nie wypowadam, chociaż na mój nieprawniczy gust
    > art. 3a.1.1 uoodo nie ma tutaj zastosowania. Ale nawet gdyby miał, to ja
    > mam inny przykład.
    >
    > Jest sobie mały serwis którego autor zarabia na reklamach. Żeby nie
    > przedobrzyć, nie zbiera adresów email.

    Ale to już jest serwis będący np DG, ja pisałem o zwykłym forum na którym
    dyskutują osoby w jakiś tam sposób powiązane - wspólnym zainteresowaniem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 35. Data: 2010-08-12 12:39:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 14:13:02 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Nie, ale powinno studzić administratora przed zamiarem gromadzenia nie
    > wiadomo jakich informacji.
    > A jeśli mu to naprawdę potrzebne -- to da radę.

    > (...)
    >
    > Oczywiście, przy czym te wymogi nie są jakieś straszliwie wygórowane.

    Tak, ale te wspomniane 95% stron działa na hostingach współdzielonych,
    gdzie z definicji nie da się wymogów spełnić (chyba że coś przeoczyłem lub
    się zmieniło,
    w każdym razie jakieś dwa lata temu tak to wyglądało po pobieżnym
    zorientowaniu się w temacie)

    --
    Tomek

  • 36. Data: 2010-08-12 12:40:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 14:24:10 niusy.pl <d...@n...pl.invalid> napisał(a):

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl>

    > To wystarczy OpenId

    A czym się różni użycie OpenID od adresu email, w przypadku ogólnym?

    --
    Tomek

  • 37. Data: 2010-08-12 12:43:42
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Jest potrzebny do rejestracji konta. Jeśli kiedyś zapomnisz hasła na takim
    > forum to jak administrator ma Cię zidentyfikować, że Ty to Ty?
    > Natomiast mając mail podany przy rejestracji da radę odzyskać konto.

    Kto mówi, że kiedykolwiek zapomnisz hasło ?

  • 38. Data: 2010-08-12 12:44:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2010 o 14:34:43 Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> napisał(a):

    > Ale to już jest serwis będący np DG, ja pisałem o zwykłym forum na którym
    > dyskutują osoby w jakiś tam sposób powiązane - wspólnym zainteresowaniem.

    Zakładając że takie forum nie jest wyłączone z działania ustawy,
    to sprawa ma się jeszcze gorzej bo nie ma żadnego dochodu.

    --
    Tomek

  • 39. Data: 2010-08-12 12:46:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 14:21:10 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Co za różnica ?

    Jest różnica -- gromadzenie danych w celach prywatnych nie podlega
    ustawie. Aczkolwiek myślę, że faktycznie jeśli zbiór jest podłączony do
    sieci, to zabezpieczenia powinny być stosowane.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 40. Data: 2010-08-12 12:49:31
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Zaraz, zaraz: ja chcę mieć *wolność dla moich danych*. To po pierwsze; a
    > po drugie -- to grupa o prawie.

    To przecież żaden serwis z zarejestrowaną czy niezarejestrowaną bazą nie
    zmusza Cię do ich podawania. I szczerze mówiąc wątpię by z tej rejestracji
    cokolwiek wynikało pozytywnego.