  • 1. Data: 2010-08-11 12:06:20
    Temat: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Witam,
    chcialbym stworzyc serwis intrrnetowy, w ktorych uzytkownicy beda mogli
    zakladac konta. Konta beda sie skladac z podstawowych danych takich jak nick
    oraz adres e-mail. Nie po kazdym adresie mozna zidentyfikowac dana osobe,
    ale po niektorych mozna np. mail typu I...@c...pl, dodajac
    do tego jeszcze specyficzny nick i jest. Oczywiscie sa to bardzo rzadkie
    przypadki, ale jednak sa. Czy musze taka baze rejestrowac w GIODO? Dla mnie
    jest to troche bez sensu bo blokowalo by to wiele malych serwisow
    internetowych, ale chce byc w zgodzie z prawem.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2010-08-11 12:35:59
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 14:06:20 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

    > Czy musze
    > taka baze rejestrowac w GIODO? Dla mnie jest to troche bez sensu bo
    > blokowalo by to wiele malych serwisow internetowych, ale chce byc w
    > zgodzie z prawem.

    Dlaczego miałoby to blokować wiele małych serwisów internetowych?
    Przecież to nic nie kosztuje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 3. Data: 2010-08-11 13:27:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-08-2010 o 14:35:59 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Dlaczego miałoby to blokować wiele małych serwisów internetowych?
    > Przecież to nic nie kosztuje.

    Do czasu :-)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-08-11 15:07:09
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    > Dlaczego miałoby to blokować wiele małych serwisów internetowych?
    > Przecież to nic nie kosztuje.

    Wymusza pewna czynnosc co moze byc uciazliwe w przypadku prowadzenia
    hobbytycznego serwisu, a jesli zapomnimy o czym lub zrobimy to nieodpowiedno
    to kary juz kosztuja ;). Ale glownie zalezy mi na odpowiedzi czy musze taka
    baze glaszac do GIODO?
    Jakos nie wyobrazam sobie, zeby wiele for internetowych zglaszalo swoje bazy
    do GIODO, co oczywiscie nie swiadczy o tym, ze robia to zgodni z prawem...

    Pzdr.
    M.

  • 5. Data: 2010-08-11 15:14:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-08-2010 o 17:07:09 Marian Pa 1/4 dzioch <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > bazy
    > do GIODO, co oczywiscie nie swiadczy o tym, ze robia to zgodni z

    Kiedyś miałem podobny dylemat i wyszło mi na to, że 95%-99% serwisów
    jest na bakier z ustawą o o.d.o. W sieci są dyskusje na forach typu
    forum e-handlu, gdzie kilku aktywistów wdało się w pisemny dialog z giodo
    i po kilku miesiącach okazało się że właściwie to są przestępcami.
    Niestety na shared-hostingu nie da się spełnić wymagań rozporządzenia
    wykonawczego.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-11 15:42:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale po niektorych mozna np. mail typu I...@c...pl,
    > dodajac do tego jeszcze specyficzny nick i jest. Oczywiscie sa to bardzo

    Hmmm - no ale Ty tych danych nie bedziesz pobieral i przetwarzal jako imie i
    nazwisko wlasnie a jako adres e-mail, mogacy nie miec nic wspolnego z
    rzeczywistymi personaliami posiadacza takiego maila. Sam e-mail chyba
    przeciez nie jest dana osobowa w mysl ustawy...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-08-11 19:18:11
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    > Hmmm - no ale Ty tych danych nie bedziesz pobieral i przetwarzal jako imie
    > i nazwisko wlasnie a jako adres e-mail, mogacy nie miec nic wspolnego z
    > rzeczywistymi personaliami posiadacza takiego maila.

    Ale mogacy tez miec... tak samo dane na NK moga nie byc prawdziwe, a jednak
    podlegaja pod GIODO....

    >Sam e-mail chyba przeciez nie jest dana osobowa w mysl ustawy...

    W ogolnym przypadku owszem. Ale tak jak podalem sa rozne maila. A dajmy na
    to ktos sie zarejestuje z mailem i...@n...pl. Po wejsciu na
    strone firmy mozna sie zapoznac kto to jest, wiec podpada pod dane
    osobowa...

    Pzdr.
    M.

  • 8. Data: 2010-08-11 23:44:09
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 08/11/2010 09:18 PM, Marian Paździoch wrote:
> [...]
    > to ktos sie zarejestuje z mailem i...@n...pl. Po wejsciu na
    > strone firmy mozna sie zapoznac kto to jest, wiec podpada pod dane

    Ale sam zbiór danych nie jest zbiorem danych osobowych, tylko zbiorem
    adresów email.
    To że któryś adres email reprezentuje dane faktycznie istniejącego
    człowieka, nie powoduje że zbiór jest zbiorem danych osobowych,
    podlegającym rejestracji.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 9. Data: 2010-08-12 05:39:48
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 17:07:09 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

> [...]
    > to kary juz kosztuja ;). Ale glownie zalezy mi na odpowiedzi czy musze taka

    Trzeba. A że uciążliwe to akurat dobrze - za dużo serwisów zbiera zupełnie
    niepotrzebnie e-maile.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2010-08-12 07:02:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 07:39:48 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > Trzeba. A że uciążliwe to akurat dobrze - za dużo serwisów zbiera
    > zupełnie niepotrzebnie e-maile.

    O właśnie! Bardzo dobra uwaga.