  • 91. Data: 2010-08-20 06:19:31
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > Problem spamu zasypującego skrzynkę często jest rozwiązywany założeniem
    > nowej. Chodziło mi o to że zmiana e-maila co jakiś czas jest "standardem"
    > bo taka zmiana nie jest żadnym problemem (stało się zwyczajem że jak chcesz
    > do kogoś coś wysłać to pytasz o aktualny e-mail i z góry zakładasz że stary
    > może już być nieaktualny).

    Niby jak mam się zapytać, skoro znam tylko adres mailowy?

    Przykład:
    Mam stronę internetową.
    Na tej stronie zamieszczam co jakiś czas ciekawe informacje.
    Mam newsletter, dzięki któremu informuję ludzi o nowościach, więc ludzie
    sami dobrowolnie zapisują się na ten newsletter.
    Nie mam innego kontaktu z tymi ludźmi, poza adresami pocztowymi
    zostawionymi w bazie newslettera.
    Nawet nie wiem kim są.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 92. Data: 2010-08-20 06:30:51
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > Podpisem cyfrowym, okazując dowód, albo jak tam komu pasuje.

    Nie bardzo wiem jak można podpisem cyfrowym się zidentyfikować.
    Tak samo jak nie wiem jak mogę okazać dowód osobisty adminowi, który
    siedzi na drugim krańcu Polski. Co więcej połącz moje imię i nazwisko z
    jakimś tam użytkownikiem, skoro serwis nie wymagał wpisania takich danych.

    > Myślałem że linux choć udaje bezpieczny system :-)

    Myślę, że porównywanie zmiany hasła w systemie operacyjnym w komputerze
    stojącym u mnie na biurku to jednak inna bajka niż zmiana hasła na
    komputerze stojącym "gdzieś w świecie".

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 93. Data: 2010-08-20 07:15:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 08:30:51 +0200, Tapatik napisał(a):

> [...]
    > jakimś tam użytkownikiem, skoro serwis nie wymagał wpisania takich danych.

    Niestety to jest problem - adminem serwisu internetowego może zostać każdy
    bez odpowiedniej wiedzy.

    Uczyć Cię nie będę bo sam nie jestem specjalistą - ja tylko z tego
    korzystam (w pracy nigdzie nie ma znaczenia mój e-mail - a pracuję non-stop
    poza biurem i setki km od adminów).
    Podpowiem tylko że nie ma zakazu podawania swojego imienia i nazwiska - nie
    wolno ich tylko trzymać bez rejestracji w giodo.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 94. Data: 2010-08-20 07:18:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 08:19:31 +0200, Tapatik napisał(a):

> [...]
    > sami dobrowolnie zapisują się na ten newsletter.
    > Nie mam innego kontaktu z tymi ludźmi, poza adresami pocztowymi

    Po to właśnie wymyślono RSS.
    Newslettery to przeżytek XX wieku. Niestety nadal popularny przez co połowa
    mojego KF'a to właśnie newslettery.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 95. Data: 2010-08-20 08:53:33
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

> [...]
    > Podpowiem tylko że nie ma zakazu podawania swojego imienia i nazwiska - nie
    > wolno ich tylko trzymać bez rejestracji w giodo.

    Czyli sam widzisz, że podanie adresu mailowego podczas rejestracji jest
    najprostszym rozwiązaniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 96. Data: 2010-08-20 08:57:45
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > Po to właśnie wymyślono RSS.

    Nie każdy potrafi skorzystać z RSS-a.
    Wpisanie adresu mailowego jest prostsze.

    > Newslettery to przeżytek XX wieku.

    Pozwolę sobie mieć inne zdanie.

    > Niestety nadal popularny przez co połowa
    > mojego KF'a to właśnie newslettery.

    To czemu się nie wypiszesz?
    Każdy porządny newsletter pozwala na automatyczne wypisanie się z niego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 97. Data: 2010-08-20 22:54:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Ja.
    > Zdarzało mi się to wiele razy.
    > I wiele razy odzyskiwałem też hasło dla kogoś.
    > Tak więc z moich doświadczeń wynika, iż zapominanie haseł jest na tyle
    > częste, że nie da się jego pominąć.

    Da się. To, że Ty i Tobie podobni mają z tym problem znaczy tylko tyle, że
    opcja podania email ma sens, ale do rejestracji ona nie jest potrzebna ani
    trochę.

  • 98. Data: 2010-08-20 22:57:11
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Istotne.
    > Sugerujesz, że zapominanie hasła jest na tyle rzadkie, że można je
    > pominąć, a ja ma z tym zjawiskiem dość często do czynienia.
    > Jeśli użytkownik poda adres mailowy, to będzie mógł te hasło odzyskać
    > automatycznie bez interwencji administratora.

    Nie opowiadaj bzdur. W ogóle nie odnoszę się do głupokowatych rozważań na
    temat tego czy coś jest częste czy rzadkie tylko czy jest potrzebne do
    utworzenia konta. Do utworzenia potrzebne nie jest, więc konieczności
    podawania emaila być nie musi. To proste jest. Może ktoś potrzebuje, może
    tych ktosi jest nawet 99%, ale konieczności nie ma. A według niektórych
    jest, co nie jest prawdą

  • 99. Data: 2010-08-20 23:04:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Nie. Jesteśmy na grupie dyskusyjnej.

    Jakiej grupie ? Wysyłasz artykuł do konkretnego serwisu. Fakt, że nie jest
    to serwis HTTP tylko NNTP ma dokładnie ŻADNE znaczenie dla ochrony danych
    osobowych.

  • 100. Data: 2010-08-21 16:33:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:53:33 +0200, Tapatik napisał(a):

    > Czyli sam widzisz, że podanie adresu mailowego podczas rejestracji jest
    > najprostszym rozwiązaniem.

    Nie jest, bo dochodzi rejestracja w giodo.

    Pozdrawiam,
    Henry