  • 221. Data: 2009-11-12 22:04:45
    Temat: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    BK <news:83e66853-68c0-4eea-877f-7e1edf36233b@k4g2000yq
    b.googlegroups.com>
    napisał:
    > I cool. Ale w przypadku omawianej sytuacji. Przychodzisz do kina,
    > zawierasz z nim umowe - kupujesz bilet, nie wpuszczaja Cie np. z
    > paczka czipsow i cola wskazujac regulamin, ktory tego zarbrania.

    Problem polega na bezprawności zatrzymania na wejściu. Cała reszta jest
    pochodną tego.

    > I co
    > im zrobisz zwarzywszy na tresc 384 KC:
    > "W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego rodzaju
    > zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona mogła się
    > z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak umów
    > zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie
    > zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego."

    Tyle, czy u nas zwyczajowo jest przyjęte dowiazywanie do zakupu biletu na
    firl jakiś unormowań zwiażanych z prawem posiadania przy sobie w chwili
    wejścia żywności. Bo moim zdaniem nie i tu tkwi sedno sparwy.

    > Jesli regulamin wysi na scianie przy kasie to mozesz im naskoczyc bo
    > kupno biletu w kinie to umowa powszechnie zawierana w drobnych,
    > biezacych sprawach zycia codziennego.
    > Regulamin Cie wiaze. Jak Ci sie nie podoba mozesz ich pozwac -
    > powodzenia ;)

    Zacznijmy od tego, że bileter popełnia przestępstwo zmuszania do
    określonego zachowania. Pozew cywilny jest ewentualnie rzeczą wtórną. Było
    to juz wiele razy wałkowane na tym forum.

  • 222. Data: 2009-11-12 22:12:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    BK
    qd.googlegroups.com>
    napisał:

    > Zabrania mu ustawa prawo bankowe regulujaca dzialanosc bankow, ustawa
    > ta stanowi, ze bank moze wykonywac jedynie czynnosci bankowe.

    No popatrz, a w takim LUKAS BANK, to kawę robią i rozdają klientom - no w
    każdym razie kiedyś rozdawali. Czyżby to była czynność bankowa?

    > Serio to juz teraz wiem w czym problem, ponowie wiec pytanie - czy Ty
    > jestes prawnikiem? :)

    Bycie prawnikiem daje patent na nieomylność? Bo jeśli nie, to nie widzę
    związku pytania z meritum sprawy.

  • 223. Data: 2009-11-13 05:42:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Lis, 23:04, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > BK <news:83e66853-68c0-4eea-877f-7e1edf36233b@k4g2000yq
    b.googlegroups.com>

    > Problem polega na bezprawności zatrzymania na wejściu. Cała reszta jest
    > pochodną tego.

    Pytanie czy nie wpuszczenie kogos do siebie jest bezprawne. ;)

    > Tyle, czy u nas zwyczajowo jest przyjęte dowiazywanie do zakupu biletu na
    > firl jakiś unormowań zwiażanych z prawem posiadania przy sobie w chwili
    > wejścia żywności. Bo moim zdaniem nie i tu tkwi sedno sparwy.

    Czytaj ze zrozumieniem. Nie tresc wzorca musi byc zwyczajowo przyjeta
    lecz sam fakt jego stosowania.

    > Zacznijmy od tego, że bileter popełnia przestępstwo zmuszania do
    > określonego zachowania. Pozew cywilny jest ewentualnie rzeczą wtórną. Było
    > to juz wiele razy wałkowane na tym forum.

    Bileter nie popelnia przestepstwa. Bileter jest umocowany przez
    wlasciciela danego lokalu do decydowania kto moze, a kto nie moze
    wejsc,

  • 224. Data: 2009-11-13 05:42:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Lis, 20:43, BK <b...@g...com> wrote:

    > A Ty znasz przepisy prawa cywilnego dotcyzace formy umow?
    >
    > Jesli tak to prosze art. KC wskazujacy, ze umowa sprzedazy samochodu
    > [badz innej rzeczy ruchomej] musi byc zawarta na pismie lub ew.
    > przepisu wskazujacego kwote graniczna powyzej ktorej taka umowa musi
    > byc na pismie :)

    No i czekam na odpowiedz Robercie :)

  • 225. Data: 2009-11-13 05:46:27
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Lis, 23:12, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > BK
    qd.googlegroups.com>

    > No popatrz, a w takim LUKAS BANK, to kawę robią i rozdają klientom - no w
    > każdym razie kiedyś rozdawali. Czyżby to była czynność bankowa?

    [...]

    > Bycie prawnikiem daje patent na nieomylność? Bo jeśli nie, to nie widzę
    > związku pytania z meritum sprawy.

    Patentu na nieomylnosc daje - napisales, ze nie wystarczy znac kilka
    paragrafow, trzeba ejszcze je rozumiec. Zgadzam sie, natomiast psu na
    bude dyskusja w momencie kiedy podejmuje sie rozmowe w temacie, w
    ktorym sie nie zna, ani nie rozumie zadnych paragrafow.

  • 226. Data: 2009-11-13 07:11:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Problem polega na bezprawności zatrzymania na wejściu. Cała reszta jest
    > pochodną tego.

    Zatrzymanie to dla mnie unieruchomienie czy tez uniemozliwienie odejscia
    a nie uniemozliwienie wejscia do czegos ;)

    > Zacznijmy od tego, że bileter popełnia przestępstwo zmuszania do
    > określonego zachowania. Pozew cywilny jest ewentualnie rzeczą wtórną. Było
    > to juz wiele razy wałkowane na tym forum.

    W ten sposob to wszystko sprowadza sie do absurdu typu: "zamkniete drzwi
    sa narzedziem przestepstwa poprzez zmuszenie do okreslonego zachowania"
    etc.

    j.

  • 227. Data: 2009-11-13 07:32:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 13, 6:46 am, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > bude dyskusja w momencie kiedy podejmuje sie rozmowe w temacie, w
    > ktorym sie nie zna, ani nie rozumie zadnych paragrafow.- Hide quoted text -

    I jeszcze moze dodam o co mi chodzilo w moim pytaniu na przykladzie
    bardziej zrozumialym i jasnym.

    Ktos na grupie pisze, ze mu jest cieplo, poci sie, boli go lewa reka i
    serce. Ty odpisujesz, ze musi szybko zrobic sobie zastrzyk z WYMYSLINY
    XYZ.

    Nie jestes lekarzem - a sugerowane przez Ciebie rozwiazanie "WYMYSLINA
    XYZ" jest - co szokujace - zupelnie przez Ciebie wymyslone.

    I tak jest w tym wypadku. Twoja teoria jakoby potrzebna byla pisemna,
    odrebna zgoda na jakies warunki regulaminu, i nie moze ona byc
    dorozumiana, a umowa nie moze byc ustna jest taka "WYMYSLINA XYZ" bo
    nie ma zadnego oparcia w naszym prawie cywilnym.

    Stworzyles konstrukcje prawna, ktora NIE istnieje. KC [ew. inne
    przepisy] reguluja istnienie umow ustnych, adhezyjnych, wzorcow
    umownych, czasami pewne umowy musza byc na pismie, z data pewna lub
    np. zawarte w formie aktu notarialnego. Ale nigdzie nie ma przepisu [i
    nie ma takiego pogladu w doktrynie popartego orzecznictwem sadow], ze
    potrzebna jest odrebna pisemna zgoda i nie moze ona byc dorozumiana
    itp. itd. [to co pisales kilka postow wyzej].

  • 228. Data: 2009-11-13 08:36:30
    Temat: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 16:18:16 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W którym miejscu?

    W takim, że możesz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 229. Data: 2009-11-13 09:07:53
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 12 Nov 2009 15:02:12 +0100, zly napisał(a):

    > Ale nikt nie mówi o daniu w gębę. Ja idę, on mi blokuje drogę, popełnia
    > wykroczenie, ja przechodzę dalej (jestem większy). Nie sądze by ktokolwiek
    > uznałby moją winę w sądzie.

    No to sie mylisz. Masz obowiazek na wezwanie osoby uprawnionej opuscic
    lokal. Jak tego nie zrobisz, wezwa policje i bedziesz mial cieplo.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 230. Data: 2009-11-13 09:11:04
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 00:05:27 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wzywając patrol. Mam bilet i ten oszust nie chce mnie wpuścić domagając
    > się zawarcia dodatkowej umowy nie związanej z umową zasadniczą.

    Bilet msz na film, a nie na piknik na sali kinowej.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)