    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Date: Thu, 12 Nov 2009 23:04:45 +0100
    <hde6jq$plu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hdf37b$h0c$1@inews.gazeta.pl>
    <hdfc39$18f$1@z-news.wcss.wroc.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hdfdaa$23c$1@z-news.wcss.wroc.pl> <4afb39e4$1@news.home.net.pl>
    <hdfdu6$tsl$1@news.onet.pl> <hdgp54$qao$1@news.onet.pl>
    <2...@k...googlegroups.com>
    <hdgq0n$stm$1@news.onet.pl>
    <3...@g...googlegroups.com>
    <hdgr32$bc$1@news.onet.pl>
    <5...@a...googlegroups.com>
    <hdgrmj$25l$1@news.onet.pl> <hdh6nv$4jh$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@r...googlegroups.com>
    <hdhlkp$2mb$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <hdho51$da6$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@k...googlegroups.com>

    BK <news:83e66853-68c0-4eea-877f-7e1edf36233b@k4g2000yq
    b.googlegroups.com>
    napisał:
    > I cool. Ale w przypadku omawianej sytuacji. Przychodzisz do kina,
    > zawierasz z nim umowe - kupujesz bilet, nie wpuszczaja Cie np. z
    > paczka czipsow i cola wskazujac regulamin, ktory tego zarbrania.

    Problem polega na bezprawności zatrzymania na wejściu. Cała reszta jest
    pochodną tego.

    > I co
    > im zrobisz zwarzywszy na tresc 384 KC:
    > "W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego rodzaju
    > zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona mogła się
    > z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak umów
    > zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie
    > zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego."

    Tyle, czy u nas zwyczajowo jest przyjęte dowiazywanie do zakupu biletu na
    firl jakiś unormowań zwiażanych z prawem posiadania przy sobie w chwili
    wejścia żywności. Bo moim zdaniem nie i tu tkwi sedno sparwy.

    > Jesli regulamin wysi na scianie przy kasie to mozesz im naskoczyc bo
    > kupno biletu w kinie to umowa powszechnie zawierana w drobnych,
    > biezacych sprawach zycia codziennego.
    > Regulamin Cie wiaze. Jak Ci sie nie podoba mozesz ich pozwac -
    > powodzenia ;)

    Zacznijmy od tego, że bileter popełnia przestępstwo zmuszania do
    określonego zachowania. Pozew cywilny jest ewentualnie rzeczą wtórną. Było
    to juz wiele razy wałkowane na tym forum.