  • 1. Data: 2009-11-10 10:49:01
    Temat: Czy mogę złożyć wtedy wniosek o ściganie?
    Od: "Egon" <e...@g...pl>

    Na sprawie rozwodowej jestem jako świadek.
    Okazało się, ze został ukradziony na kilka dni telefon mojej znajomej (jest pozwaną)
    Telefon ukradł / zabrał bez pozwolenia jej mąż i pozyskana została informacja
    jaką adwokaci powoda przekazali Sądowi - to kilkanaście smsów odczytanych z telefonu.

    Moim zadaniem doszło do naruszenia Art. 267. § 1 K.K.
    Czy występując na tym procesie jako świadek mogę złożyć wtedy wniosek
    o ściganie przestępstwa, do którego moim zdaniem doszło?

    Uprzejmie proszę o informację zwrotną.

    Wiem kto ukradł telefon, wiem, że pozyskał informację dla niego nie przeznaczoną.
    Ta informacja jest teraz "dowodem" ale pozyskana została przez osobę, do której nie
    była przeznaczona.

  • 2. Data: 2009-11-10 10:54:13
    Temat: Re: Czy mogę złożyć wtedy wniosek o ściganie?
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 10 Lis, 11:49, "Egon" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Ta informacja jest teraz "dowodem" ale pozyskana została przez osobę, do której nie

    Inaczej. Składa się już teraz zawiadomienie na policję o tej
    kradzieży, pisemnie, a kopię tego zawiadomienia składa się razem z
    wnioskiem o niedopuszczenie dowodu w sprawie, jako uzyskanego w sposób
    przestępczy i niezgodny z zasadami współżycia.

  • 3. Data: 2009-11-10 11:51:23
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 10 Lis, 11:49, "Egon" <e...@g...pl> wrote:
    > Na sprawie rozwodowej jestem jako świadek.
    > Okazało się, ze został ukradziony na kilka dni telefon mojej znajomej  (jest
    pozwaną)

    A pozwana nie może czy nie chce zgłosić kradzieży?

  • 4. Data: 2009-11-10 14:19:48
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Egon" <e...@g...pl> wrote in message news:hdbgf7$f0b$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Czy występując na tym procesie jako świadek mogę złożyć wtedy
    > wniosek o ściganie przestępstwa, do którego moim zdaniem doszło?

    nie, nie mozesz (znaczy mozesz, ale patrz nizej)

    > Wiem kto ukradł telefon, wiem, że pozyskał informację dla niego nie przeznaczoną.
    > Ta informacja jest teraz "dowodem" ale pozyskana została przez osobę, do której nie

    > była przeznaczona.

    to co napisales imho nie wyczerpuje znamion 267 k.k.
    jakie zabezpieczenia zostaly przelamane zeby zapoznac sie z ta
    informacja?

    za dowod moze byc uznane wszystko co dla sadu jest dowodem,
    niezaleznie od tego jak zostalo zdobyte

    nawet w kwestii krazdziezy nic nie mozesz zrobic - pileczka
    po stronie poszkodowanej - art. 284 k.k.

  • 5. Data: 2009-11-10 16:45:16
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 10 Lis, 15:19, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

> [...]
    > informacja?
    >
    > za dowod moze byc uznane wszystko co dla sadu jest dowodem,

    To w karnym.
    W cywilnym są pewne wyłączenia dowodowe wywodzone z zasad współżycia
    społecznego. Nie jest bowiem naczelnym celem procesu cywilnego
    ustalenie za wszelką cenę prawdy materialnej.

  • 6. Data: 2009-11-10 20:28:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Moim zadaniem doszło do naruszenia Art. 267. >§ 1 K.K.

    Moim zdaniem nie, gdyż nie wyczerpuje to wszystkich znamion-gł. przełamnia
    zabezpieczenia technicznego.

    Kradzież, przywłasczenie (przestępstwa) czy nieuprawonione korzystanie
    (wykorczenie) to już zupełnie inne kwestie, trzebaby zastanowić się do kogo
    telegon należał (co ze wspólnotą małżeńską).

    Oczywiście sprawa ewentualnego obalenia dowodów pozyskanych niewłaściwie w
    świetle zasad współżycia społecznego to inna para kaloszy.

    > Czy występując na tym procesie jako świadek mogę złożyć wtedy wniosek
    > o ściganie przestępstwa, do którego moim zdaniem doszło?

    Możesz zawiadomić o przestępstwie. Przestępstwo z art. 267 jest wnioskowe,
    który składa pokrzywdzony. Kradzież nie jest wnioskowa.

    > Wiem kto ukradł telefon,

    Ale nie wiesz czy miał prawa do telefonu, może był też jego.

    >wiem, że pozyskał informację dla niego nie przeznaczoną.

    Co nie oznacza automatycznie popełnienie przestępstwa.

    > Ta informacja jest teraz "dowodem" ale >pozyskana została przez osobę, do
    > której nie >była przeznaczona.

    Być może da się ją wyłączyć jako dowód niezgodny z zasadami w.s.

  • 7. Data: 2009-11-10 23:01:18
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Ale nie wiesz czy miał prawa do telefonu, może był też jego.

    > Co nie oznacza automatycznie popełnienie przestępstwa.

    A co z tajemnicą korespondencji? Nie jest ona związana przecież z
    właścicielem telefonu a jedynie z adresatem korespondencji i wspólnota
    małżeńska
    tego nie znosi. Spróbujcie poprosic u operatora o billing telefonu
    małżonka......

  • 8. Data: 2009-11-10 23:32:47
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message

    > Możesz zawiadomić o przestępstwie. Przestępstwo z art. 267 jest wnioskowe, który
    > składa pokrzywdzony. Kradzież nie jest wnioskowa.

    a art. 284 k.k. i konkretnie p. 4?
    w przypadku komorki wspolmalzonka to chyba raczej 284 niz 278

  • 9. Data: 2009-11-10 23:50:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Zygmunt" <...@o...eu> wrote
    > A co z tajemnicą korespondencji? Nie jest ona związana przecież z
    > właścicielem telefonu a jedynie z adresatem korespondencji i wspólnota
    > małżeńska
    > tego nie znosi.

    Tajemnica korespondencji akurat nie jest równoznaczana z tym przestępstwem.
    Naruszenie tajemicy nie musi być karalne na gruncie prawa karnego.

    >Spróbujcie poprosic u operatora o billing telefonu małżonka......

    Ustawa Prawo Telekomunikacyjne.

  • 10. Data: 2009-11-10 23:51:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > a art. 284 k.k. i konkretnie p. 4?
    > w przypadku komorki wspolmalzonka to chyba raczej 284 niz 278

    Tak samo jak i kradzież. Wszystko zależy od tego kto jest właścicielem.