  • 1. Data: 2009-11-10 18:25:38
    Temat: wycena nieruchomosci
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    Witam
    jeden z rzeczoznawców od budowy maszyn zrobił wycene nieruchomosci dla
    urzedu miasta S. na kwotę ok 27 zł za m2 Urzad na podstawie tej decyzji
    sprzedaje nieruchomosc w trybie bezprzetargowym. Jak dzwoniłem do urzedu
    skarbowego wartosc działek w tym rejonie wynosi okolo 3 zł za m2

    Urzad chce sprzedac tą działkę moim rodzicom. czy cena 9 razy wieksza niż
    rzeczywistra wartość jest jakoś do podwarzenia?
    Czy mozna jakos obnizyc watosc działki?
    jest to mały kawałe 0,05h
    Pzdrawiam,

  • 2. Data: 2009-11-10 18:38:11
    Temat: Re: wycena nieruchomosci
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur--- wrote:
> [...]
    >
    > Urzad chce sprzedac tą działkę moim rodzicom. czy cena 9 razy wieksza
    > niż rzeczywistra wartość jest jakoś do podwarzenia?

    to znaczy złożyl propozycję twoim rodzicom kupna w trybie bezprzetargowym?

    zawsze mozecie propozycji nie przyjąc, wowczas przystapicie do przetargu
    i kupicie za tyle ile wylicytujecie.

  • 3. Data: 2009-11-10 18:51:18
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

    > to znaczy złożyl propozycję twoim rodzicom kupna w trybie bezprzetargowym?
    >
    > zawsze mozecie propozycji nie przyjąc, wowczas przystapicie do przetargu i
    > kupicie za tyle ile wylicytujecie.

    moze jeszcze dodam ze na spolke z moim wojkiem jako wspolwlasnosc :( tak
    chca nas uraczyc...
    w sumie to moi rodzice planowali kupic te dzialke ale nie za wartosc 9 razy
    wieksza od rynkowej!

  • 4. Data: 2009-11-11 09:36:54
    Od: "Marcin D" <j...@N...gazeta.pl>

    Artur--- <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > chca nas uraczyc...
    > w sumie to moi rodzice planowali kupic te dzialke ale nie za wartosc 9

    A od kiedy to urząd skarbowy rozstrzyga o rynkowej wartości nieruchomosci?
    Od tego jest właśnie UPRAWNIONY rzeczoznawca (możecie sprawdzić, czy tamtem
    ma uprawnienia skoro uważacie że ma ale tylko do wyceny maszyn - szczerze
    mówiąc wątpię, żeby tak było).
    Jeśli wycena była zła, to po prostu nikt tej działki nie kupi i urząd
    rozpisze nowy przetarg z obnizoną ceną. A jeśli ktoś kupi, to będzie
    znaczyło że taka właśnie jest jej cena rynkowa...
    Swoją drogą, co to za działka której wartość ma wynosić 3 zł za metr?? Tyle
    to kosztują w tej chwili grunty rolne, zdala od miast, bez dojazdu i bez
    szans na odrolnienie. O taką działke chodzi? Bo jeśli to działka budowlana
    to cena 27 zł i tak wygląda na bardzo korzystną.

  • 5. Data: 2009-11-11 20:32:36
    Od: "Artur---" <a...@w...pl>

> [...]
    > szans na odrolnienie. O taką działke chodzi? Bo jeśli to działka budowlana
    > to cena 27 zł i tak wygląda na bardzo korzystną.

    jest ta\o wlasnie dzialka ktora kiedys byla przeznaczona na dojazd do
    hydrofornii...
    utwardzona i pewnie nikt nie bedzie nią zainteresowany,
    no i dzialki w tej okolicy naewno nie sa po 27 zl....

  • 6. Data: 2009-11-12 11:03:43
    Od: "kaba" <k...@N...gazeta.pl>

    Artur--- <a...@w...pl> napisał(a):

    > jest ta\o wlasnie dzialka ktora kiedys byla przeznaczona na dojazd do
    > hydrofornii...
    > utwardzona i pewnie nikt nie bedzie nią zainteresowany,
    > no i dzialki w tej okolicy naewno nie sa po 27 zl....

    A można zapytać skąd bierzesz swoje opinie o cenie działek w opisywanej
    okolicy? Bo 27 zł to bardzo niska cena nawet za najmniej atrakcyjna działke
    blisko małego miasta, niebędącą działką rolną. Co na temat przeznaczenia
    działki mówi miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego?