eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
  • Data: 2004-10-19 22:41:04
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:30b7.000003d0.417590ba@newsgate.onet.pl...

    > Pare zlotych za jeden dzien ? Boze, to jaka ta rata i jakie oprocentowanie ?
    > :-) Musisz sobie liczyc ile to bedzie i tak wplacac aby wystarczylo na
    > pokrycie tych odsetek. Wplacenie wiecej to moze byc strata, wplacenie mniej
    > i ciegle zdebetowany rachunek, to nieladnie wyglada...

    Eee..... sorki, mój błąd - KILKA EUROCENTÓW za dzień:)) Tak mi się napisało;))
    A z pozostałym textem się zgadzam:))

> [...]
    > splaty danej raty ? Rozumiem, ze przetestowales to. Ale ja bym prewencyjnie
    > tak czy inaczej omowil to z bankiem, bo standardowa procedura wydaje mi sie
    > podanie innego numeru rachunku. Tak jak piszesz, bankowi zalezy aby kredyt
    > byl splacany, w zadnym razie nie zalezy mu na realizacji hipoteki ani na
    > robiemiu Tobie sztucznych problemow. Rozumiem, ze linii kredytowej w tym
    > rachunku nie masz, bo jakbys mial, to oczywiscie powinienes z niej
    > zrezygnowac (niektore banki traktuja srodki z linii jako dostepne i potrafia
    > te srodki przelac w reakcji na tytul egzekucyjny).

    Miałem raz problem z kaską i nie wpłaciłem - jak to zwykle było - dzień
    wcześniej, żeby zapewnić środki na spłatę raty. Widziałem przez kilka dni jak
    kwota zablokowana (przez internet) powiększała się o te ok. kilka eurocentów ->
    w dniu w którym wpłaciłem należną (i wskazywaną w tym samym dniu - dokładnie tę
    samą) kwotę -> po zakończeniu dnia Bank sobie automatycznie tą ratę ściągnął.
    Linii kredytowej w tym rachunku nie mam - natomiast znam przypadek (nie mój),
    że bank w pierwszej kolejności wziął sobie środki na spłatę linii kredytowej -
    a POTEM dopiero RESZTĘ przesłał komornikowi - dot. kwoty wolnej.
    No i .... tak sobie to wymyśliłem:)
    A Ty adwokatem jesteś, prawnikiem, czy co...?? :)))))))
    Pytam bo bardzo sensownie piszesz - a nie jak niektórzy (czasami niestety
    większość) od razu rzucają błotem: "trzeba było spłacać, nie brać kredytów"
    itd.....:(( Teraz to już trudno.... poza tym każda sytuacja jest inna - lecz to
    już nie ma znaczenia....:((