eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
  • Data: 2004-10-19 23:40:59
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:30b7.000003e9.4175a05e@newsgate.onet.pl...

    > Pytanie inne mi się nasuwa , tak z ciekawości -> czy jeśli (zakładając
    > wyczerpanie kwoty wolnej) np. o godzinie 15:00 wpłacę 100 zł a o 15:15
    > zrobię
    > przelew, to... czy go zrobię i czy system naliczy te 100 zł - bo dzień się
    > nie
    > skończył...?
    > Coś wydaje mi się, że... to będzie zależeć od banku, ludzi w nim
    > pracujących i
    > systemu... prawda?

    Technicznie to sie realizuje (w znanych mi bankach) w ten sposob, ze
    blokowane sa operacje wychodzace z rachunku. Odblokowanie kazdej operacji
    musi nastapic recznie. Czyli domyslnie nie wyjdzie Ci z rachunku przelew.
    Tak sie nie da. ;-)

    > egzekucji to też wiesz z praktyki czy... mówisz jak uważasz, no bo dość
    > konkretnie o tej hipotece przymusowej pisałeś...?

    Wiem to teoretycznie (zawsze moze sie przydac ;-), ale nie przypuszczam abym
    sie akurat w przypadku h.przymusowej mylil - jesli tak to moze ktos mnie
    tutaj poprawi, o ile ktokolwiek czyta ten watek. Ale spokojnie, nie wiadomo
    czy dojdzie w ogole w Twoim przypadku do wpisania hipoteki przymusowej,
    zalezy to w duzej mierze od tego kto jest wierzycielem i czy ta naleznosc
    jest "w malych kawalkach" czy jedna duza. Bo to sie dzieje na wniosek
    wierzyciela. I jest absolutnie pewne, ze ta hipoteka nie "wskoczy" przed ta
    zabezpieczajaca dlugoterminowy kredyt mieszkaniowy.

    marekz