eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
  • Data: 2004-10-20 10:41:05
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20 Oct 2004 11:46:43 +0200, kredytobiorca naskrobał(a):

    > No i bądź tu mądry! A Kolega może jest prawnikiem czy jak?? Bo ja już nie wiem
    > komu wierzyć... :(((
    > W każdym razie jedno jest jasne - na ww. czynnościach wzbogaci się TYLKO I
    > WYŁĄCZNIE (niestety) komornik -> to znaczy punkt 1) oczywiście sobie kaskę
    > weźmie.

    raczej oceniam to tak że zyska
    1. Komornik - na kolejny wyjazd na szeszele
    2. Bank odzyska większość długu
    3. Wierzyciel nic nie zyska
    4. Dłużnik straci mieszkanie i zostanie z długiem na kolejne 10 lat.

    > Ale to wszystko - bo kwota wartości hipoteki jak napisałem jest w wysokości ok.
    > 2,5xkrotności wartości mieszkania!!

    nie ma znaczenia wielkość hipoteki bylko realna wartość kredytu którego
    jest zabezpieczeniem. Ludzie hipoteka NIE oznacza zadłużenia tylko jego
    zabezpieczenie.

    > Czyli bank-kredytodawca dostanie niewielką,
    > minimalną jakąś część co mu się należy (nawet niewielką w stosunku do kredytu,
    > bo EUR wzrosło od czasu jego brania - dużo) - skutek będzie taki, że... do
    > komornika zgłosi się ten właśnie bank jako następny i... i już nikt nic nie
    > dostanie... A o reszcie wierzycieli to w ogóle możemy zapomnieć, skoro nie
    > starczy dla tego banku-kredytodawcy.

    nie rozumiem - bank udzielił kredytu pod zabezpieczenie o wartości niższej
    niż kredyt?!!! No to sam jest sobie winien - ktoś za to wyleci z roboty :)

    > I czy jest sens? Kto kupi mieszkanie z lokatorami ??? - bo rodzin z małymi
    > dziećmi NIE MOŻNA eksmitować bez zapewnienia lokalu zastępczego!

    w licytacji kupuje bez lokatorów o ile to rodzina dłużnika a nie najemcy -
    natomiast kwestia eksmisji to sprawa do rozpoznania dla sądu.

    > Coś mi tu śmierdzi takie rozwiązanie... które w zasadzie jest tylko
    > skomplikowaniem sprawy...
    > No i co Ty na to?

    Zależy od wierzyciela jeżeli złoży wniosek to egzekucja zostanie
    przeprowadzona natomiast ty możesz zaskarżyć ją do sądu i on oceni co
    zrobić dalej.

    btw: opinie są nieistotne popatrz w KPC on dokładnie opisuje procedurę
    licytacji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org