eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
  • Data: 2004-10-19 23:57:32
    Temat: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:30b7.000003e9.4175a05e@newsgate.onet.pl...

    > Technicznie to sie realizuje (w znanych mi bankach) w ten sposob, ze
    > blokowane sa operacje wychodzace z rachunku. Odblokowanie kazdej operacji
    > musi nastapic recznie. Czyli domyslnie nie wyjdzie Ci z rachunku przelew.
    > Tak sie nie da. ;-)

    Ups!

    > Wiem to teoretycznie (zawsze moze sie przydac ;-), ale nie przypuszczam abym
    > sie akurat w przypadku h.przymusowej mylil - jesli tak to moze ktos mnie
    > tutaj poprawi, o ile ktokolwiek czyta ten watek. Ale spokojnie, nie wiadomo
    > czy dojdzie w ogole w Twoim przypadku do wpisania hipoteki przymusowej,
    > zalezy to w duzej mierze od tego kto jest wierzycielem i czy ta naleznosc
    > jest "w malych kawalkach" czy jedna duza. Bo to sie dzieje na wniosek
    > wierzyciela. I jest absolutnie pewne, ze ta hipoteka nie "wskoczy" przed ta
    > zabezpieczajaca dlugoterminowy kredyt mieszkaniowy.

    Wierzycielem jest bank. Póki co należność wobec tego banku wierzyciela jest
    niższa niż wartość mieszkania. Póki co - bo gdyby to był mój "jedyny problem",
    to bym się sprężał, żeby ten bank spłacić za wszelką cenę - jednak sprężanie na
    długo nie starczyło, bo.... bo to nie jedyny bank, aczkolwiek na to wygląda, że
    pierwszy. Pierwszy w kolejce do komornika - lada miesiąc zjawią się następne. A
    wszystkie razem grubo przewyższą wartość mieszkania - jeśli to istotne.
    A skąd pewność, że hipoteka przymusowa NIE wskoczy przed tą zabezpieczającą
    kredy mieszkaniowy? Poniżej napisałeś, że na wniosek Sądu - na jakiej podstawie
    i czy faktycznie w moim przypadku to niemożliwe - nie wiem, nie znam się. W
    każdym razie zaznaczam, że WSZYSTKIE moje długi to niespłacone kredyty (limity,
    debety, karty itp.) - nie mam żadnych długów wobec US, ZUS czy Skarbu Państwa.

    Pozdrawiam.