  • 531. Data: 2023-10-20 17:20:26
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 17:08, A. Filip pisze:

    > A prezydent Bill Clinton (D) skłamał po przysięgą ale go za to nie
    > zdjęli ze stołka. Na grupie prawo kluczowe powinno być
    > "i co z tego *prawnie* ?"

    W takim razie nie powinniśmy wcale rozmawiać o fakapach policji, bo
    policja ich nie ujawnia, więc wszystko doprze jest, tylko te tfu pismaki
    pierdolone:P

    > Opierdalanie policji to news:pl.pregierz , opierdalania policji pod
    > (złym za)rządem PiS to news:pl.soc.polityka .

    Powiedział ten co politykę wpierdala do każdego wątku:P Tak dla
    informacji - ja mam o policji zdanie negatywne zupełnie apolitycznie -
    choć trzeba jednak przyznać że za sprzedanie kopa klocowi na marszu
    niepodległosci policjant poniósł odpowiedzialność a za zabicie
    stachowiaka w kiblu nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 532. Data: 2023-10-20 18:15:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W takim razie nie powinniśmy wcale rozmawiać o fakapach policji, bo
    > policja ich nie ujawnia, więc wszystko doprze jest, tylko te tfu
    > pismaki pierdolone:P

    W tej sprawie jest _co najmniej_ na tyle nie dobrze że
    prokuratura/ziobrotura "sprawdza" na (polityczne?) polecenie ministra.
    Całkiem możliwe że Ziobro zostawi/podrzuci zgniłe jajo następcom
    wiec zwolennikom Koalicji Tuska sugeruje staranny dobór słów.

> [...]
    > choć trzeba jednak przyznać że za sprzedanie kopa klocowi na marszu
    > niepodległosci policjant poniósł odpowiedzialność a za zabicie

    Mijasz się z prawdą bo kary więzienia (2-2.5 roku) za Stachowiaka
    zostały prawomocnie orzeczone [wiki-5], a że zdaniem (zbyt?) wielu
    "mogą być (o wiele) za niskie" to osobna kwestia. BTW AFAIR Zanim
    wzięli się za policjanta co pobił na Marszu Niepodległości bo film
    upublicznili to pod rządami PO Tuska pobity został już skazany.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Amier%C4%87_Igora
    _Stachowiaka
    [wiki-5] https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-08-24/smier
    c-igora-stachowiaka-decyzja-sadu/

    --
    A. Filip

  • 533. Data: 2023-10-20 18:44:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 18:15, A. Filip pisze:

> [...]
    > Całkiem możliwe że Ziobro zostawi/podrzuci zgniłe jajo następcom
    > wiec zwolennikom Koalicji Tuska sugeruje staranny dobór słów.

    I to ty zarzucasz innym NTG?

    > Mijasz się z prawdą bo kary więzienia (2-2.5 roku) za Stachowiaka
    > zostały prawomocnie orzeczone [wiki-5], a że zdaniem (zbyt?) wielu
    > "mogą być (o wiele) za niskie" to osobna kwestia.

    Nie dostali za zabicie klienta w kiblu.

    > BTW AFAIR Zanim
    > wzięli się za policjanta co pobił na Marszu Niepodległości bo film
    > upublicznili to pod rządami PO Tuska pobity został już skazany.

    Niewykluczone. Jak pisałem moja negatywna opinia o policji jest
    ponadpolityczna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 534. Data: 2023-10-20 19:12:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > I to ty zarzucasz innym NTG?

    Jak polityka "może mieć" praktyczne przełożenie na decyzje/kroki prawne
    to dalej jest NTG? Polityka bez znaczącego przełożenia na prawo
    jest (powinna być) NTG. Na tej grupie polityka jest przystawką do prawa.

    > Nie dostali za zabicie klienta w kiblu.

    To może opierdolisz sędziego po nazwisku albo wskażesz _imienne_ innego
    winnego bezprawia i niesprawiedliwości?

    Mi to że zostało wykluczone zabójstwo (nawet po linii "powinni się
    liczyć") się niespecjalnie podoba "poza prawnie" ale mogę to przełknąć
    dalej uważając że wyrok jest za niski.

    > Niewykluczone. Jak pisałem moja negatywna opinia o policji jest
    > ponadpolityczna.

    Chciałbym wierzyć że polityka u ciebie "mizerne" przełożenie
    a konkretne kwestie około policyjne.

    --
    A. Filip

  • 535. Data: 2023-10-20 19:26:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 19:12, A. Filip pisze:

    > Jak polityka "może mieć" praktyczne przełożenie na decyzje/kroki prawne
    > to dalej jest NTG? Polityka bez znaczącego przełożenia na prawo
    > jest (powinna być) NTG. Na tej grupie polityka jest przystawką do prawa.

    To czego się przypierdalasz?

    > To może opierdolisz sędziego po nazwisku albo wskażesz _imienne_ innego
    > winnego bezprawia i niesprawiedliwości?

    Nie:P

    > Chciałbym wierzyć że polityka u ciebie "mizerne" przełożenie
    > a konkretne kwestie około policyjne.

    Byłem kulsonosceptyczny zanim stali się kulsonami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 536. Data: 2023-11-16 11:05:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.09.2023 o 19:49, Shrek pisze:
    > Ze słów prokurator można wywnioskować że nie tylko się przyczynił a go
    > spowodował:

    I tak samo uważa ubezpieczyciel.
    https://tvn24.pl/lodz/rodzina-zginela-na-a1-pieniadz
    e-z-polisy-oc-kierowcy-bmw-nie-zostana-wyplacone-743
    8632

    Robert

  • 537. Data: 2023-11-16 11:32:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-16, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > I tak samo uważa ubezpieczyciel.
    > https://tvn24.pl/lodz/rodzina-zginela-na-a1-pieniadz
    e-z-polisy-oc-kierowcy-bmw-nie-zostana-wyplacone-743
    8632

    "Nie można ustalić" nie oznacza, że ktoś się przyczynił lub nie. Grają
    na zwłokę i tyle. Tradycyjnie. Mają do stracenia odsetki ustawowe.

    --
    Marcin

  • 538. Data: 2023-11-16 11:52:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > "Nie można ustalić" nie oznacza, że ktoś się przyczynił lub nie. Grają
    > na zwłokę i tyle. Tradycyjnie. Mają do stracenia odsetki ustawowe.

    Teoretycznie, gdyby sąd podzielił zdanie ubezpieczyciela i stwierdził,
    że nie można ustalić przyczyny, sprawcy, to też mogli by odmówić
    wypłaty. Nawet części?
    Bo jeżeli nie, to tylko tracą. No chyba, że zainwestują te przyszłe
    odsetki ustawowe i wyjdą na plus.

    Robert

  • 539. Data: 2023-11-16 12:25:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 11:52:59 +0100, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    >>

    > Teoretycznie, gdyby sąd podzielił zdanie ubezpieczyciela i stwierdził,
    > że nie można ustalić przyczyny, sprawcy, to też mogli by odmówić

    Nie ma winy, to nie ma odszkodowania.
    Wyjątkiem są dzieci, ale tu akurat nie żyje, a i przyczyną nie było.

    > Bo jeżeli nie, to tylko tracą. No chyba, że zainwestują te przyszłe
    > odsetki ustawowe i wyjdą na plus.

    Odsetki ustawowe raczej wysokie, ale sie nie składają.
    Może sie nie opłacać.
    Poza tym nie wiem, czy się należą - od dnia uznania winy to by cchyba
    było sprawiedliwe.

    W dodatku moze dojsc rewaloryzacja i wartosci samochodu, i życia.

    J.

  • 540. Data: 2023-11-16 12:28:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 11:05:41 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > I tak samo uważa ubezpieczyciel.
    > https://tvn24.pl/lodz/rodzina-zginela-na-a1-pieniadz
    e-z-polisy-oc-kierowcy-bmw-nie-zostana-wyplacone-743
    8632

    Przy czym to moze być standardowa formuła - nie wypłacają, póki
    nie zostanie ustalona "wina".
    Bo jak sie w koncu inaczej ustali? Kazać zwracać?

    A moze to tym w BMW sie nalezy odszkodowanie z OC Kia ?

    J.