  • 541. Data: 2023-11-16 13:12:11
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 12:28, J.F pisze:
    > A moze to tym w BMW sie nalezy odszkodowanie z OC Kia ?

    Może BMW miało kamerę i będzie widać, jak KIA specjalnie zajeżdża drogę
    BMW, aby go utemperować za mruganie długimi?

    Wiem, odleciałem. ;)

    Robert

  • 542. Data: 2023-11-16 13:17:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 13:12:11 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Może BMW miało kamerę i będzie widać, jak KIA specjalnie zajeżdża drogę
    > BMW, aby go utemperować za mruganie długimi?
    >
    > Wiem, odleciałem. ;)

    kamerę mogło miec.
    Co ta kamera zarejstrowala to inna sprawa, i czy kierowca chcial sie
    pochwalic, czy szybko zniszczył kartę - to nie wiemy.

    Ale przy tej róznicy predkosci kierowca Kia miał mało czasu na
    manewry.
    Wiec bmw migało z daleka, a co potem - moze prokurator ma lepsze filmy
    ..

    J.

  • 543. Data: 2023-11-16 17:23:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 12:25, J.F pisze:
    > Nie ma winy, to nie ma odszkodowania. Wyjątkiem są dzieci, ale tu
    > akurat nie żyje, a i przyczyną nie było.

    Błądzisz i to silnie. W tym wypadku ma zastosowanie art. 436 kc i
    odpowiedzialność na zasadzie tzw. ryzyka. Właściciel BMW (nie mylić z
    kierującym) ponosi odpowiedzialność za szkody, chyba że szkoda nastąpiła
    wskutek siły wyższej albo wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby
    trzeciej, za którą nie ponosi odpowiedzialności. W tym, konkretnym
    wypadku uniewinnienie kierującego BMW przerzuci na żądającego
    odszkodowania ciężar udowodnienia, że przyczynił się on do wypadku.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 544. Data: 2023-11-16 17:26:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 12:28, J.F pisze:
    > A moze to tym w BMW sie nalezy odszkodowanie z OC Kia ?

    No widzisz - to nie takie proste. Na pewno pasażerom. Rzuć okiem na art.
    436§2 kc. Co do kierującego, to tylko o ile ustalone zostanie, że on
    ponosi wyłączna winę za spowodowanie wypadku. Wówczas z jego OC dostaną.
    Generalnie odpowiedzialność OC w wypadku pojazdów powstaje z tego
    powodu, że jesteś właściciele pojazdu, a nie, że ponosisz winę za
    zdarzenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 545. Data: 2023-11-16 17:28:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 13:12, Robert Wańkowski pisze:

    > Może BMW miało kamerę i będzie widać, jak KIA specjalnie zajeżdża
    > drogę BMW, aby go utemperować za mruganie długimi? Wiem, odleciałem.
    > ?

    Patrząc na filiki na YouTube, to równie dobrze mógł przyhamować
    złośliwie. nie mając akt sprawy w ręku trudno cokolwiek powiedzieć.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 546. Data: 2023-11-16 18:12:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Patrząc na filiki na YouTube, to równie dobrze mógł przyhamować
    > złośliwie. nie mając akt sprawy w ręku trudno cokolwiek powiedzieć.

    Natomiast nawet nie znając twoich akt można dużo powiedzieć o tobie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 547. Data: 2023-11-16 18:30:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 18:12, Shrek pisze:

    > Natomiast nawet nie znając twoich akt można dużo powiedzieć o tobie...

    No to już o krok od portretu psychologicznego.

    Robert

  • 548. Data: 2023-11-16 20:46:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 17:23:04 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > wypadku uniewinnienie kierującego BMW przerzuci na żądającego
    > odszkodowania ciężar udowodnienia, że przyczynił się on do wypadku.

    Zaraz zaraz - co sugerujesz - że jak sie zderzą dwa samochody,
    to obie strony dostają odszkodowanie z OC tego drugiego (zasada
    ryzyka)?

    Nie, przyjezdzają koledzy z drogówki, dokonują jakis tajemniczych
    czynnosci, bo przeciez nie przesłuchania, mowią jednemu
    "nakladam mandat", i jak on przyjmie, to drugi kierowca/właściciel
    dostaje odszkodowanie z OC tego pierwszego, a pierwszy może liczyc
    tylko na swoje AC i NNW.

    A tu nie wiadomo - bmw wjechalo w kia, czy kia zajechala droge bmw ...

    J.

  • 549. Data: 2023-11-16 22:33:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 20:46, J.F pisze:
> [...]
    > "nakladam mandat", i jak on przyjmie, to drugi kierowca/właściciel
    > dostaje odszkodowanie z OC tego pierwszego, a pierwszy może liczyc

    Bowiem wyłączna winę ponosi ten, co mandat dostał. To jemu się nie
    należy. Ale jak uznają współwinę, to tak to mniej więcej działa.

    > A tu nie wiadomo - bmw wjechalo w kia, czy kia zajechala droge bmw ...

    Tu wielu rzeczy nie wiadomo. Ale gdzieś widziałem newsa, że jednak coś
    tam ubezpieczyciel wypłaci.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 550. Data: 2023-11-17 03:30:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-16, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    e-z-polisy-oc-kierowcy-bmw-nie-zostana-wyplacone-743
    8632

    > Teoretycznie, gdyby sąd podzielił zdanie ubezpieczyciela i stwierdził,
    > że nie można ustalić przyczyny, sprawcy, to też mogli by odmówić
    > wypłaty. Nawet części?

    MZ nie.

    > Bo jeżeli nie, to tylko tracą. No chyba, że zainwestują te przyszłe
    > odsetki ustawowe i wyjdą na plus.

    Cała ta machina działą MZ w istotnej części na zasadzie odmawiajmy, moze
    się upiecze. Spraw przeciwko TU jest przecież na tony. Parę procent
    wymięknie i TU jest do przodu.

    W każdym razie chyba w tej sprawie znowu te pismaki zadziałały:

    https://www.rp.pl/ubezpieczenia-i-odszkodowania/art3
    9418841-wypadek-na-a1-bliscy-ofiar-jednak-dostana-pi
    eniadze-z-oc-sebastiana-m

    "Przed momentem do Kancelarii wpłynęła decyzja od Towarzystwa
    Ubezpieczeń zmieniająca stanowisko w sprawie odmowy wypłaty
    odszkodowania dla rodziny kierowcy samochodu m-ki KIA, który
    uczestniczył w tragicznym wypadku na Autostradzie A1 w dniu 16.09.2023
    r. Towarzystwo Ubezpieczeniowe przyjęło swoją odpowiedzialność i
    przyznało rodzinie świadczenie. Jak wskazano w decyzji, podstawą takiego
    stanowiska były dokumenty zgłoszenia szkody, które jako pełnomocnik
    przedłożyłem do akt likwidacyjnych.

    --
    Marcin