  • 591. Data: 2023-11-21 01:51:29
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bardzo celna uwaga z tym, że znam szereg zgwałconych w miniówkach, co ne
    > wchodziły do parku, oraz zgwałconych w parku, co to im spodnie zdjęto.

    No ale to Ty sugerowałeś, żeby do parku w miniówkach nie chodzić. To
    jest właśnie taki przykład gdzie zawsze zostaniesz, źle zrozumiany, bo
    zupełnie bez sensu mieszasz istotę problemu (sam fakt gwałtu), z
    nazwijmy to, zdrowym rozsądkiem, lub bardziej neutralnie, zarządzaniem
    ryzkiem. Dziewczyna poszła w miniówie i ją zgwałcili. Nawet jak poszłaby
    nago to nikt jej nie powinien gwałcić, więc komentarz do sprawy w stylu,
    że nie powinna pójść w miniówie jest jak obwinianie jej za ten gwałt.

    Natomiast czy to było rozsądne, że poszła do tego parku w tej miniówie?
    Może było, może nie. Zalezy od okoliczności. Ale ponownie, to, że
    poszła, do czego miała pełne prawo, nie daje nikomu przyzwolenia na
    gwałt. Mieszasz tak te dwa aspekty notorycznie (vide dyskusja o
    koszykarce w klubie w Gdańsku) i poźniej wychodzi, jakbyś winił za ten
    gwałt dziewczynę. Pewnie zresztą troche winisz.

    --
    Marcin

  • 592. Data: 2023-11-21 02:05:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > koszykarce w klubie w Gdańsku) i poźniej wychodzi, jakbyś winił za ten
    > gwałt dziewczynę. Pewnie zresztą troche winisz.

    To, ze racjonalizuję i staram się zrozumieć przyczyny w żadnej mierze
    nie jest związane z tym, że w jakikolwiek sposób to usprawiedliwiam. Po
    prostu dostrzegam to, że czasem złe rzeczy biorą się z całkiem
    pospolitych błędów. Wystarczy trochę złej woli w interpretacji i robimy
    bestię z kogoś, kto po prostu się pomylił. Nie powinien, ale jest w
    ocenie trochę różnicy, czy ktoś celowo chciał pobić kobietę za to, że
    jest murzynką, czy myślał, że to facet podglądający dziewczyny i chciał
    być dżentelmenem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 593. Data: 2023-11-21 02:15:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Problem w tym, że to takie nieokreślone. Jadąc 30 km/h możesz najechać

    Nigdy nie jest na 100% określone a jednak zwykle nie mamy problemu ze
    wskazaniem, jakie zachowania narażają innych (ponad miarę) na
    iebezpieczestwo. Dałem gdzieindziej przykład ze strzelaniem, Szrek dał
    ze słoikami. Mozna ich mnożyć na pęczki. Mój przykład jest odjechany bo
    tak zwykle nikt nie robi, ale wyrzucenie czegoś przez okno zdarza się
    nagminnie, tylko nikt od tego zwykle nie ginie, ale jak zginie, bo traf
    chciał, że ktos przechodził, to wtedy się okaże, że jest jednak problem.
    Czy to oznacza, że wyrzucanie rzeczy przez okno bez upenienia się, że
    jest to bezpiecznie jest czynnoscią dowzoloną?

    > 300 km/h, to dużo, ale co do zasady są miejsca (Niemcy), gdzie tyle
    > jeździć wolno, więc teoretycznie ktoś gdzieś uważa, ze da się. Te

    Mozna wyrzucać kowadła przez okno jeśli się wie, że nikt pod spodem nie
    przechodzi. Czy mieszkając samemu na prywatnej posesji jednak dostepnej
    dla innych z zewnątrz (niezakluczona furtka) możemy wyrzucić to kowadło
    bezwarunkowo? A poduszkę?

    Zresztą wydaje mi się, że nawet jakby ta posesja nie była dostępna, to
    nadal wyrzucanie w ciemno czegoś ciężkiego jest problemem, a jest nim
    dlatego, że skutki mogą być bardzo poważne a okoliczności nie da się do
    końca przewidzieć i kontrolować. Może np. przez płot wejść dziecko
    sąsiada.

    Podobnie jest własnie z tym popierdalaniem. Konsekwencje pomyłki mogą
    być badzo powazne, co wynika własnie z dużej prędkosci. Prędkość jest tu
    czynnikiem ryzyka. Popierdalający nie ma zaś praktycznie żadnej kontroli
    nad warunkami na drodze.

    --
    Marcin

  • 594. Data: 2023-11-21 02:26:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ocenie trochę różnicy, czy ktoś celowo chciał pobić kobietę za to, że
    > jest murzynką, czy myślał, że to facet podglądający dziewczyny i chciał

    Ale zobacz jaki jest odbiór tego co piszesz i jest to odbiór dość
    uniwersalny. Jest to spory problem, bo inni rozumieją Twoja opinie, jako
    zrzucanie winy na ofiarę. A jest ten problem spory dlatego, że taka mamy
    cały czas w Polsce i nie tylko, kulturę. Nadal często kobiety nie
    zgłaszają gwałtów bo spotykają się własnie z takimi komentarzam. Była w
    miniówie więc sama jest sobie winna. To praktycznie jak przyzwolenie na
    ten gwałt ze wzgledu na ubiór czy miejsce.

    --
    Marcin

  • 595. Data: 2023-11-21 05:51:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale zobacz jaki jest odbiór tego co piszesz i jest to odbiór dość
    > uniwersalny.

    On zaiste jest bardzo uniwersalny. Robert zawsze broni sprawy i obwinia
    ofiarę. Lista wyżej i jeszcze ją rozszerzyliście.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 596. Data: 2023-11-21 06:00:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > niemieckie autostrady nie są szczególnie inaczej budowane. Z samej
    > prędkości bez innych okoliczności nie ma co robić "afery".

    Nie no spoko. To czmu robicie aferę z 70@50 w takich miejscach:

    https://www.google.pl/maps/@52.2949652,20.9328661,3a
    ,75y,35.91h,82.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9akHehuQ912H2
    HD4DkqrAg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Patrz zupełnie przypadkiem nawet na googlu stoicie:P

    > Tak, niewiele
    > osób tak jeździ, ale głównie z tego powodu, że większość pojazdów już
    > 200 km/h nie jest w stanie przekroczyć. Bo po co mają móc, skoro
    > większość świata ogranicza prędkość do 130 km/h?

    No nie wiem - mój zapewne wyciąga 250 ale nie sprawdzałem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 597. Data: 2023-11-21 06:59:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > miniówie więc sama jest sobie winna. To praktycznie jak przyzwolenie na
    > ten gwałt ze wzgledu na ubiór czy miejsce.

    Temat woda i nie o odbiór tu chodzi, a o samo przekonanie kobiety. Bo
    oczywiście może się zdarzyć, że jakiś idiota z za krzaka napadnie na
    losową kobietę, ale w przeważającej większości wypadków, to tę kobietę i
    mężczyznę coś tam łączy. Zboczeniec nie bedzie latami w puszczy czatował
    na tę, co w mini tam przyjdzie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 598. Data: 2023-11-21 07:32:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Temat woda i nie o odbiór tu chodzi, a o samo przekonanie kobiety. Bo

    Nie twierdziłeś niczego podobnego co wymienił Piotr?

    Zresztą tu jest tez podobny problem. Mamy ca 85% przypadków gdzie to osoby
    znane kobiecie dopuściły się gwałtu czy usiłowania i jak rozumiem
    uważasz, że znacząca część tych kobiet nie wie czy chciała czy też nie
    tego stosunku lub zmieniła poźniej zdanie?

    --
    Marcin

  • 599. Data: 2023-11-21 10:26:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Nov 2023 18:03:03 +0100, Kviat napisał(a):

    > Do tej listy dodałbym jeszcze:
    > - zostałaś zgwałcona w parku - trzeba było nie ubierać krótkiej
    > spódniczki i do parku nie wchodzić.

    Ja szczególnie zapamiętałem rowerzystę na Ukrainie zastrzelonego przez
    kacapa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 600. Data: 2023-11-21 10:31:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 21 Nov 2023 02:05:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > jest w
    > ocenie trochę różnicy, czy ktoś celowo chciał pobić kobietę za to, że
    > jest murzynką, czy myślał, że to facet podglądający dziewczyny i chciał
    > być dżentelmenem.

    Nieśmiało przypomnę, że drogą precyzyjnego rozumowania doszedłeś, że w
    ubikacji była bójka.
    Bądźmy szczerzy królem dedukcji na miarę Holmsa nie jesteś, bo na razie
    musisz nadrobić kilka wiorst do Borewicza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com