    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Thu, 16 Nov 2023 12:25:29 +0100

    On Thu, 16 Nov 2023 11:52:59 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    e-z-polisy-oc-kierowcy-bmw-nie-zostana-wyplacone-743
    8632

    > Teoretycznie, gdyby sąd podzielił zdanie ubezpieczyciela i stwierdził,
    > że nie można ustalić przyczyny, sprawcy, to też mogli by odmówić
    > wypłaty. Nawet części?

    Nie ma winy, to nie ma odszkodowania.
    Wyjątkiem są dzieci, ale tu akurat nie żyje, a i przyczyną nie było.

    > Bo jeżeli nie, to tylko tracą. No chyba, że zainwestują te przyszłe
    > odsetki ustawowe i wyjdą na plus.

    Odsetki ustawowe raczej wysokie, ale sie nie składają.
    Może sie nie opłacać.
    Poza tym nie wiem, czy się należą - od dnia uznania winy to by cchyba
    było sprawiedliwe.

    W dodatku moze dojsc rewaloryzacja i wartosci samochodu, i życia.

    J.