  • 241. Data: 2003-09-25 07:42:57
    Temat: Re: Badania krwi bez zgody pacjenta
    Od: "Roman Gawron" <r...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Kodeks drogowy jest ustawą i to ona jest podstawą pobrania krwi od kierowcy
    > nawet bez jego zgody.

    Z jednej strony masz oczywiście rację. Ten argument brzmi sensownie.

    Z drugiej strony czytałem kiedyś o tym na łamach bodajże "Gazety Lekarskiej".
    Tam twierdzono, że Kodeks drogowy w żaden sposób nie wiąże lekarza, który
    wszystkie warunki, kiedy może przeprowadzić badania i zabiegi ma określone w
    Ustawie o zawodzie lekarza. Autor artykułu stał na stnowisku, że lekarz nie
    ma prawa robić czegokolwiek bez zgody pacjenta, jeśli nie ujmuje tego u.z.l.
    Tak więc teoretycznie można przeprowadzić badanie bez zgody kierowcy, tylko
    nie bardzo wiadomo, kto miałby to zrobić, skoro lekarz nie ma do tego
    delegacji ustawowych.

  • 242. Data: 2003-09-25 08:36:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Roman Gawron" <r...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bku6a1$6vq$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak więc teoretycznie można przeprowadzić badanie bez zgody kierowcy,
    tylko
    > nie bardzo wiadomo, kto miałby to zrobić, skoro lekarz nie ma do tego
    > delegacji ustawowych.

    Czyli minister zdrowia wydał rozporządzenie sprzeczne z ustawą.
    Nie chce mi się szukać ale widziałem i przeczytałem rozporządzenie
    obligujące lekarza do pobrania krwi na wniosek policji lub prokuratora.
    Wyobraź sobie sytuację ze policjant po służbie po kilku głębszych powoduje
    wypadek.
    I bez jego zgody nikt nie może zbadac jego krwi??

    Pozdr
    Leszek

  • 243. Data: 2003-09-25 09:23:45
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Wyobraź sobie sytuację ze policjant po służbie po kilku głębszych powoduje
    > wypadek.
    > I bez jego zgody nikt nie może zbadac jego krwi??

    Na to wygląda :-)))

  • 244. Data: 2003-09-25 09:26:56
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > A to jest akurat proste - miejscem ich pracy jest wnetrze pojazdu i tylko
    > tam maja swoje uprawnienia. Na ulicy to dla Ciebie statystyczni Kowalscy a
    > nie kontrolerzy i masz prawo im pomachac na dowidzenia...

    Tu bym akurat polemizował. Skoro zdecydowali się dokonać "zatrzymania
    obywatelskiego", czy też skorzystać z "dozwolonej samopomocy", mogą to
    kontynuować również poza pojazxdem jako statystyczni Kowalscy.

  • 245. Data: 2003-09-25 09:32:54
    Od: "Lunakk" <l...@b...arcro.de>

    Człek Olo Kwasniak wystukał w pocie czoła:

    Nie zaglądałem, ale znam jednego z tych gapowiczów, to znajomy z
    osiedla, spotkałem go przedwczoraj, zaczęliśmy rozmawiać to tej
    kontroli, i podczas tej rozmowy powiedział mi że na pętli dał
    jednemu z kanarów 18zł, bo tylko tyle miał przy sobie, a ten
    bezproblemowo go puścił.
    Lunakk

  • 246. Data: 2003-09-25 09:54:53
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Na to wygląda :-)))

    Gdyby potrącił Twoje dziecko byłbyś tego samego zdania??
    Bo śmieszne by to nie było napewno.

    Pozdr
    Leszek

  • 247. Data: 2003-09-25 09:58:14
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: Arek <a...@e...net>

    Leszek rzecze:
    > Jeśli nie to BEZ zgody pacjenta MUSI pobrać krew na wniosek

    Przestań człowieku bredzić i wprowadzać ludzi w błąd.
    Bez zgody osoby lekarz NIE MA prawa pobrania krwii.
    Przepis, który podałeś wyżej zezwala jedynie na dokonanie
    badania krwii bez zgody danej osoby, ale nie na jej pobranie
    bez jego zgody.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 248. Data: 2003-09-25 10:00:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Roman Gawron rzecze:
    > Z jednej strony masz oczywiście rację. Ten argument brzmi sensownie.

    Nie ma racji, a jego argument wynika chyba z nieumiejętności czytania po polsku.
    Pokaż mi miejsce w tym punkcie, który zezwalałby na POBRANIE KRWII bez zgodny
    danej osoby. Zezwala jedynie na "Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie
    alkoholu" i to wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 249. Data: 2003-09-25 11:04:31
    Od: Dredd<...@...pl>

    > W tym cały problem, że jest to rozporządzenie. Tak poważne
    ograniczenie
    > wolności obywatelskich wymaga ustawy. Jest to ewidentna luka w
    prawie, na
    > dzień dzisiejszy lekarz nie ma prawa wykonać jakiegokolwiek
    zabiegu bez zgody
    > pacjenta, chyba że na zasadach przewidzianych w Ustawie o
    zawodzie lekarza.

    O ile mnie pamięć nie myli to rozporządzenie wydano na podstawie
    ustawowej delegacji i samam zasada wynika z ustawy (kpk, prawo o
    ruchu drogowym) a rozporządzenie tylko reguluje szczegóły techniczne.
    Jest więc o.k. i według mnie można pobierać krew bez zgody pacjenta
    o ile jest on podejrzanym albo przynajmniej osobą podejrzaną

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 250. Data: 2003-09-25 11:10:35
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    .
    > Jest więc o.k. i według mnie można pobierać krew bez zgody pacjenta
    > o ile jest on podejrzanym albo przynajmniej osobą podejrzaną

    a jak jest z nieprzytomnymi?
    bo oni ani się zgadzają, ani nie zgadzają;

    g.