  • 21. Data: 2023-09-21 02:11:34
    Temat: Re: Agitacja wyborcza
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.09.2023 o 20:31, Alojzy Gąska pisze:

    > Ot tak sobie megafon? Tak, w niektórych przypadkach.
    > https://naratunekkreatywnym.pl/mobilna-reklama-dzwie
    kowa-megafon-glosnik-samochod/

    Ale to nie ten przypadek.
    Z twojego linka:

    "Otóż art. 156 nie stosuje się do okazjonalnych uroczystości oraz
    uroczystości i imprez związanych z kultem religijnym, imprez sportowych,
    handlowych, rozrywkowych i innych legalnych zgromadzeń, a także
    podawania do publicznej wiadomości informacji i komunikatów służących
    bezpieczeństwu publicznemu."

    Sukienkowi na procesjach też używają megafonów.

    > Normalnych posłów.

    To też.
    Gdyby za takie numery z automatu wylatywał właściwy minister, to
    szybciutko byłby porządek z takimi "funkcjonariuszami".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 22. Data: 2023-09-21 02:32:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jakiej deklaracji, stoi jak niemowa. Jak ją wloką to wtedy się jej
    > przypomniało, że jest posłanką.

    > Jak maja powód to mogą, wiem ona uważa, że nie mieli. Sąd rozstrzygnie.

    A jak nie mają powodu, to nie mogą.
    Tak przynajmniej powinno to działać w państwie prawa.

    W państwach reżimowych jest dokładnie tak jak piszesz, czyli mogą nawet
    jak nie mają powodu, niech sąd rozstrzygnie.
    Takie myślenie prowadzi do absurdu, że policja w każdej chwili może
    dowolną osobę zgarnąć bez powodu - bo niech sąd rozstrzygnie.
    Zadziwiające, że istnieje grupa obywateli, którzy uważają, że tak
    właśnie powinno być, że niewinna osoba musi się tłumaczyć i udowadniać
    swoją niewinność przed sądem. Chyba brakuje im wyobraźni, bo wydaje im
    się, że ich to nie będzie dotyczyć.

    Po uznaniu przez sąd, że funkcjonariusz zrobił coś (legitymował,
    zatrzymał...) bez powodu, to z automatu ten sam sąd powinien na tym
    samym posiedzeniu nałożyć karę na funkcjonariusza. Zaczynając od
    pouczenia, poprzez zawieszenie, czy wypieprzenie z pracy, aż do kary
    więzienia włącznie przy recydywie i drastycznych przypadkach.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2023-09-21 07:42:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale po co miała się legitymować, jak jej nie wlekli? Wtedy bycie
    > posłanką nie było istotne dla sprawy. Zaczęło być jak ją zaczeli
    > szarpać.

    Pierwsze sekundy nagrania. Podchodzą, mówią, że nie wolno używać
    megafonu, proszą o okazanie dowodu, cisza, cisza, cisza. To ją wloką.

    > Trzeba dać osobie zatrzymanej kilka sekund, choćby po to, by sięgnęła do
    > portfela. A w tym przypadku policjanci praktycznie od razu zaczęli
    > prowadzić posłankę do auta.

    Przecież widać i słychać jak stoi i słowem się nie odzywa, to ile
    jeszcze mieli czekać, mówią, że zaraz ją wywloką a ona nadal nic.
    Nie wiem jak parząc na film można przekonać obiektywną osobę, że chciała
    pokazać, ale ja sama mówiła trzymali ją za ręce i nie mogła.

    Robert

  • 24. Data: 2023-09-21 07:57:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 02:32, Kviat pisze:

    > A jak nie mają powodu, to nie mogą.

    Przedstawili jej artykuł, jak niezasadnie to sąd sprawdzi.
    O tym konkretny przypadek tylko tu chodzi.

    Robert

  • 25. Data: 2023-09-21 08:03:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 02:11, Kviat pisze:

> [...]
    > bezpieczeństwu publicznemu."
    >
    > Sukienkowi na procesjach też używają megafonów.

    Bo mogą wedle tego artykułu.
    Ona jedynie pod ten ostatni przypadek podchodzi "podawania do publicznej
    wiadomości informacji i komunikatów służących
    bezpieczeństwu publicznemu"
    ACHTUNG, ACHTUNG, MINEN :-)

    Robert

  • 26. Data: 2023-09-21 11:30:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Sep 2023 09:16:59 -0700 (PDT), Alojzy Gąska napisał(a):

    > Nie ma zgłoszonego zgromadzenia, nie można używać takich urządzeń.

    Sąd nie podziela zdania ormowców Zjednoczonej Korytem Prawicy.

    https://czasopismo.legeartis.org/2023/04/uzycie-mega
    fonu-zgromadzenia-spontanicznego-legalnego-naruszeni
    e-zakazu-halasu-odmowa-wylegitymowania-policji-wyrok
    /

    "Sąd odwoławczy uznał te argumenty za zasadne:
    ..
    użycie megafonu przez uczestniczkę spontanicznego zgromadzenia nie było
    działaniem sprzecznym z prawem...
    ...a skoro nie było bezprawne, to nie stanowiło wykroczenia; biorąc zaś pod
    uwagę, że policja ma prawo legitymowania osób w zakresie ,,rozpoznawania,
    zapobiegania i wykrywania" czynów zabronionych -- żądanie okazania dokumentu
    tożsamości było bezpodstawne, zaś odmowa podania swych danych przez osobę,
    która wykroczenia się nie dopuściła, nie jest karalne"

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 27. Data: 2023-09-21 11:34:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Sep 2023 20:15:14 +0200, Kviat napisał(a):

    > z jakim państwem (i z jaką formacją) mamy
    > obecnie do czynienia.

    Nie da się ukryć, że PiS jest bardzo zainspirowany Fiutinem i Łukaszenką.
    Trochę nam jeszcze do nich brakuje, ale suterenowi takie rzeczy zwisają
    kalafiorem, więc pewnie się doczekamy, że dziennikarze i opozycjoniści
    zaczną ginąć w niewyjaśnionych okolicznościach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2023-09-21 11:38:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Sep 2023 00:42:00 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Informuje? A to wystarczy?

    Przede wszystkim nie robiła nic nielegalnego, więc nie było podstaw do
    legitymowania, a tym bardziej kradzieży megafonu i wleczenia do radiowozu.
    Kulsony były pierdylion razy informowane, że to posłanka, ale czego się
    spodziewać po ludziach ich pokroju.

  • 29. Data: 2023-09-21 12:24:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 11:38, Olin pisze:

    > Przede wszystkim nie robiła nic nielegalnego

    W ocenie policji było to wykroczenie. Sąd rozstrzygnie.

    Robert

  • 30. Data: 2023-09-21 12:28:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 11:30, Olin pisze:

> [...]
    > tożsamości było bezpodstawne, zaś odmowa podania swych danych przez osobę,
    > która wykroczenia się nie dopuściła, nie jest karalne"

    Dlatego sąd będzie musiał się wypowiedzieć, bo w tej sprawie z linka, to
    sądy też nie były jednomyślne. W pierwsze instancji przegrała.

    Gajewska będzie musiał przekonać sąd, że:
    "Cechą zgromadzenia spontanicznego jest konieczność odniesienia się do
    nagłego i niemożliwego do wcześniejszego przewidzenia wydarzenia
    (którego nagłość uniemożliwia złożenie w gminie zawiadomienia) "

    Robert